Da je imati vlastitu tvrtku kruh sa sedam kora reći se svi koji su se otisnuli u poduzetništvo. Pregrme li početne barijere i izgrade biznis s desetak zaposlenika, počinje borba na novom bojištu – učinkovitosti. “Kada tvrtka naraste, dođe trenutak kada vlasnik ili direktor počne imati previše ‘excel’ tablica, u njima prati različite aspekte svog poslovanja i počinje raditi predugo. Tada se obično javljaju sitne greške; nekom kupcu budu izdane dvije ponude, a drugi ju ne dobije, imate osjećaj da ste propustili neku priliku, da su velike razlike u produktivnosti djelatnika… Takve greške i ‘bauljanje’ razlog je za digitalizaciju poslovanja”, kaže Ana Fresl iz tvrtke Projekt jednako razvoj ističući da “taj razlog mora biti emotivan”.
Slovenski partner
Tvrtka kojoj je na čelu razvila je softver za upravljanje tvrtkom upravo namijenjen malim kompanijama, zajedno sa slovenskim partnerom Interom iz Ptuja. Riječ je o softveru namijenjenom onim kompanijama koje se bave uslugama, odnosno imaju projektno financiranje. “Ne radi se o softveru za projekt menadžement već za upravljanje firmom koji olakšava praćenje resursa”, pojašnjava Fresl. Namijenjen je tvrtkama u uslužnoj industriji, poput odvjetnika, revizorsko-računovodstvenih usluga, konzultanata, projektanata – svih koji se bave djelatnostima koje “prodaju vrijeme pametnih ljudi” umjesto konkretnih proizvoda. Njima je praćenje radne učinkovitosti posebno visoko na listi prioriteta jer su im ljudi glavni alat. Fresl kaže da su niz godina koristili softver slovenskog partnera koji su u međuvremenu nadograđivali i mijenjali te su ga u novom ruhu zajednički ponudili na hrvatskom tržištu pod imenom PJeRp. “Važno je da softver bude sluga čovjeku, a ne obrnuto”, kaže Fresl. Uspjeh digitalizacije ovisi o ljudima, a ljudski se bojati promjena i pružati otpor prema novitetima. Zato je nužno da softver bude jednostavan, fleksibilan, da se uvodi “nježno”, ali u relativno kratkom roku jer su promjene u poslovnom okruženju (posebice za male tvrtke) danas prebrze. Neuvažavanje navedenog razlog je što u čak 70 posto slučajeva uvođenje softvera propada, barem ako je suditi po praksi iz SAD-a. U suprotnom, uspješna implementacija na svaki uloženi dolar povećava povrat na investiciju osam puta. Ne čudi stoga da je tržište CRM sustava (customer relations management, op.a.) vrijedilo 14 milijardi dolara 2010., a procjenjuje se da će 2025. dosegnuti 80 milijardi, ističu iz tvrtke Projekt jednako razvoj.
Jednostavan nadzor
Osim privatnih kompanija, Fresl napominje da je rješenje namijenjeno i javnim organizacijama, poput razvojnih agencija koje imaju mandat privlačenja europskih sredstava. Sustav je optimalan, primjerice, i gradovima pod čijim je kišobranom lepeza ustanova i tvrtki, od komunalnih djelatnosti, vrtića, kulturnih centara do domova zdravlja od kojih dobar dio može aplicirati za EU sredstva. ”Sve djelatnosti imaju uglavnom različite sustave, pa se često dogodi da odgovorni u gradu ne znaju koliko je u nekom trenutku povučeno iz EU fondova i koji su projekti u tijeku. Ovako bi imati jednostavan nadzor nad projektnim porfteljem što je ključno jer se danas 80 posto investicija financira europskim sredstvima”, podcrtava Fresl. Cijena, kaže, ovisi o veličini kompanije i broju korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu