Tridesetih godina prošlog stoljeća tvrtka je mogla računati da će postati uspješna tek ako je na tržištu prisutna 65 godina, a danas se očekuje da uspjeh postignete u roku od devet godina ili promijenite posao poručio je na otvorenju konferencije Oracle Day 2013. u Zagrebu Jean-Claude Michaca, potpredsjednik za inženjerske sustave korporacije Oracle.
S druge strane, ističe, podjednako je s neuspjehom."Vrijedno se podsjetiti da je izvršni direktor Nokije 2007. godine, tada neprikosnovenog globalnog tržišnog lidera u proizvodnji i prodaji mobitela, izjavio da kome uopće treba mobilni uređaj koji je mobitel i računalo u jednom", kaže Michaca. Pojašnjava kako se to dogodilo nakon što je Apple lansirao prvi iPhone, a u roku od svega četiri godine Nokija ne samo da je izgubila vodeću poziciju već polako postaje jedan od manjih igrača u mobilnoj industriji. Michaca tvrdi da je to cijena koju plaćaju tvrtke koje nisu spremne na izazove konkurencije i nisu same bile dovoljno inovativne. Navodi da se inovacije danas ne događaju samo u SAD-u, Europi ili drugim razvijenim tržištima već ih se može naći i u Africi.
Novi pristup prodaji
"U Kamerunu je jedan mobilni operater koristeći našu tehnologiju iskoristio koncept big data da bi analizirao tko su njihovi ključni korisnici, odnosno oni koji pokreću komunikaciju u zajednici i kad su ih otkrili ispitivali su koji je najmanji poticaj koji im trebaju dati da bi ta osoba povečala nivo interakcije i komunikacije u zajednici", kaže Michaca. U zapadnim zemljama, dodaje, velike kompanije za svoje brendove poput Nestleovog Nespressa i švedske Ikee inovaciju su prepoznale u novom pristupu prodajnom procesu. "Prodajni proces danas započinje na društvenim mrežama, zatim se seli na web trgovine, zatim se kupuje online da bi se zatim otišlo u trgovinu ili nazvalo call centar za dodatne informacije. Nakon toga prodajni se proces zaključuje na društvenim mrežama gdje korisnici ocjenuju svoje zadovoljstvo", opisuje Michaca. Dodaje da takav novi pristup prodaji zahtjeva nova tehnološka rješenja koja imaju kapacitet pratiti potrebe, mišljenja i želje korisnika u cijelom prodajnom ciklusu.Marin Tadić, generalni direktor Oraclea Hrvatska, jedne od rijetkih većih IT tvrtki koje već treću godinu za redom bilježe rast prihoda, kaže da su se oni okrenuli prema interoperabilnosti, nužnoj za povezivanje različitih vrsta podataka iz različitih izvora, te prema sustavima za zadovoljstvo korisničkog iskustva, takozvanim Costumer Expirience Management (CEM) alatima."CEM sustave danas najviše koriste maloprodajni lanci, banke i telekom operateri kako bi što bolje razumijeli svoje korisnike, povečali njihovo zadovoljstvo i time prodajni rezultat", kaže Tadić.
Novac za inovacije
Dodaje da se generalno hrvatsko IT tržište nalazi u krizi, a segmenti koji su Oracleu zanimljivi i lani su pali sedam do osam posto. Međutim, kaže da vidi neke pozitivne pomake. "Ima kompanija, ne puno ali ih ima, koje su realocirale dio budžeta u inovacije, i koje pomno biraju svoje timove kako bi organizacijski ojačali, a neke pozitivne pomake učinila je i vlada kroz rad na interoperabilnosti, dovođenju dobrih ljudi iz gospodarstva u upravu i kroz napore da se pripremimo za strukturne i kohezijske fondove", nabraja Tadić. Što se Oraclea tiče, ističe, posebno je zadovoljan s tri projekta. "To je projekt pametne granice koju je koristi MUP, zatim izvješćivanje u realnom vremenu za Zagrebačku banku i kontinuitet poslovanja za Intesu Sanpaolo Card, regionalnog diva za obradu kartičnih transkacija za koje kad sam čuo koliko ih košta izgubljena sekunda – prepao sam se", kaže Tadić.
Inovacije
Najveći iz bankrotirane države
Google, Facebook, Wikipedia, iPad, Youtube i euro su velike inovacije koje su nastale unazad deset godina navodi Jean-Claude Michaca, potpredsjednik Oraclea. "Dok se u Hrvatskoj pitate što dalje, sjetite se da su sve te inovacije, osim eura, nastale u Silicijskoj dolini koja se nalazi u Kaliforniji, američkoj saveznoj državi koja je bankrotirala", kaže Michaca zaključivši u ovih dana aktualnom američkom humorističkom stilu: "da je to zapravo jedino što sve te inovacije povezuje i s eurom".
Ima kompanija koje su realocirale dio budžeta u inovacije, i koje pomno biraju svoje timove
Marin Tadić, Oracle Hrvatska
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu