Globalno turističko tržište iskustva, odnosno ono koje predstavlja izlete, ture i atrakcije i koje vrijedi čak 250 milijardi dolara, nekako je ostalo “offline”, i to u vrijeme sveprisutne digitalizacije.
Rezervacija onoga zbog čega većina ljudi i putuje još se odvija na više-manje staromodan način – na recepciji hotela, u turističkoj agenciji, na štandu kod organizatora… No startup Turneo, osnovan u ožujku 2022., to želi promijeniti.
Klijenata ne manjka
Nakon pola godine rada na razvoju platforme, dvojica prijatelja i osnivača Matija Marijan i Fran Kauzlarić, u kolovozu prošle godine tržištu su ponudili B2B platformu koja spaja dosad nespojivo – hotele, odnosno prodavače, organizatore, tj. one koji nude iskustvo i turiste. A napraviti to, govore mladi poduzetnici koji su napustili uspješne karijere da bi pokrenuli vlastiti biznis, bio je velik, ako ne i najveći izazov.
“Morali smo pronaći način kako riješiti problem za koji na globalnoj razini još nitko nije pronašao rješenje”, kaže Matija. Dakle, ni iz čega stvoriti funkcionalnu platformu koja će biti od koristi svim spomenutim skupinama. Koliko je zadatak zahtjevan govori i činjenica da je globalni Airbnb nedavno pauzirao projekt “Airbnb iskustva”, koji je trebao spajati turiste s lokalnom ponudom tura i atrakcija.
No platforma Turnea ipak je drugačija. Orijentirani su prema poslovnom segmentu, odnosno hotelima, apartmanima, kampovima…, a koji putem Turnea gostima na digitalan način mogu ponuditi selekciju tura, aktivnosti, izleta, wellness tretmana i slično te njihovu rezervaciju.
Da su na dobrom putu u osvajanju tržišta, govori i činjenica da danas, samo devet mjeseci od izlaska na tržište, platformu korisni 39 hotela i 30-ak organizatora. Većinom su to domaći, hrvatski klijenti, no koristi je i hotel u Pragu te Zanzibaru.
Potencijal su prepoznali i investitori pa je početkom ove godine Turneo dobio prvu investiciju od 800 tisuća eura. Rundu su predvodili Ascension Ventures i Underline Ventures, uz sudjelovanje Silicon Gardensa i angel investitora. Cilj im je osvojiti europsko tržište, ali potencijal je globalan.
Osnivači ističu da već imaju upite i iz Amerike, no još su mali tim, koji broji osam ljudi, pa će im fokus još neko vrijeme biti na Europi, objašnjava Fran Kauzlarić. Najveći dio investicije će, ističe Marijan, biti uložen u razvoj platforme, ali i u operativni dio poslovanja, odnosno upravljanje rezervacijama, iskustvom korisnika, zahtjeva i slično.
“Platformu ćemo, sukladno iskustvu s terena, konstantno nadograđivati”, objašnjava Matija. Također, tek sada kreću u veći iskorak na tržište i prodaju kojom se do sada nisu intenzivno bavili zato što su bili fokusirani na razvoj i postojeće klijente. Prednosti korištenja njihove platforme, navodi Kauzlarić, višestruke su.
“Osnovna je zadovoljstvo gostiju. Gosti koji rezerviraju turu ili određenu aktivnost zajedno s hotelskim smještajem u prosjeku su 18% zadovoljniji od gosta koji samo rezervira smještaj, pokazalo je istraživanje TUI-a. To je ujedno i glavni razlog zašto se hoteli odlučuju koristiti našu platformu.
Sljedeći je što, od provizije na prodanu turu ili izlet, ostvaruju dodatan prihod, a treći što naša usluga rasterećuje osoblje na recepciji, zato što sve informacije o dodatnim aktivnostima na odmoru gosti sada imaju na jednom mjestu, odnosno aplikaciji Turnea”, ističe.
‘Virtualni concierge’
Osim toga, dodaje, od platforme profitiraju i organizatori, koji moraju obilaziti hotele nudeći im svoje aktivnosti i ture.
“A kada se organizator spoji na našu platformu automatski je povezan sa svim hotelima u našoj mreži”, kaže Kauzlarić. Usto, na plusu su i turisti, odnosno gosti hotela, apartmana ili kampa koji koriste Turneo jer dobivaju lokalnu preporuku najboljih sadržaja na destinaciji.
Usto, tim Turnea, radi i na automatizaciji podrške gostima hotela u segmentu iskustva putem chatbota Marca, a koji je nastao implementacijom ChatGPT-a. Ovaj proizvod “virtualnog conciergea”, čija je funkcija savjetovati turiste što da rade na odmoru, planiraju ponuditi velikim svjetskim hotelskim lancima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu