Tržište komunikacija uprihodilo 1,6 milijardi eura

Autor: Poslovni dnevnik , 16. ožujak 2023. u 22:00
Ukupni prihodi lani su porasli 3,6 posto više u odnosu na godinu ranije/I. Galović/PIXSELL

U četvrtom tromjesečju 2022., ističu iz HAKOM-a, nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju.

Ukupni prihodi na hrvatskom tržištu elektroničkih komunikacija u 2022. iznosili su 1,6 milijardi eura, što je za 3,6 posto više u odnosu na godinu ranije, a nastavljen je i trend rasta ulaganja u mreže pokretnih i nepokretnih komunikacija, objavila je u četvrtak Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).

Iz HAKOM-a navode da su u tom razdoblju prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu porasli za devet posto, od najma mreže i vodova za pet posto, od naplatne televizije za četiri posto, dok su istovremeno na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži prihodi smanjeni za više od devet posto.

Na tržištu elektroničkih komunikacija, pak, lani su ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) porasla za šest posto u odnosu na 2021., a nastavljen je i trend ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija.

U četvrtom tromjesečju 2022., ističu iz HAKOM-a, nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju, što je utjecalo na rast takvih priključaka za 27,5 posto u godini dana.

U istom razdoblju ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u prosjeku je rastao za 15,7 posto. Udio korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100Mbit/ također je rastao i iznosi 35,7 posto.

Strani državljani u posljednjem tromjesečju 2022. godine potrošili su više od 95 milijuna roaming minuta razgovara, što je u odnosu na isto razdoblje 2021. rast od 8,9 posto.

Broj poslanih SMS i MMS poruka, znatno je niži u odnosu na lani (pad od 21,6 posto odnosno 27,7 posto). U posljednjem tromjesečju 62,3 posto kućanstava koristilo je neki oblik naplatne televizije i nastavljen je trend rasta prihoda od te usluge.

Komentirajte prvi

New Report

Close