Tri znaka da s vama komunicira AI, a ne čovjek: Umjetna inteligencija (AI) doživjela je procvatu u posljednje vrijeme, ali su je u sve većoj mjeri počeli iskorištavati i prevaranti pa je stoga važno prepoznati znakove koji ukazuju da na to da komunicirate s chatbotovima AI-a kako ne biste nasjeli na prevaru.eći je najočitiji
Prevaranti AI koriste za razne vrste prijevara, uključujući i romantične prijevare, ali i za krađu identiteta. Chatbotovi vam mogu poslati bilo kakvu poruku kao i stvarna osoba, što omogućuje kriminalcima da automatiziraju svoje prijevare, a zahvaljujući tome mogu brže ciljati više ljudi.
Zahvaljujući napretku umjetne inteligencije, chatbotovi su sada iznimno uvjerljivi, piše Sun. Stručnjak za kibernetičku sigurnost Paul Bischoff navodi da postaje sve teže razlikovati stvarne ljude od AI chatbota.
“To je posebno vidljivo kad su u pitanju razgovori vezani uz korisničku službu u kojima su i stvarni ljudi često ograničeni na unaprijed pripremljene odgovore”, dodao je Paul.
Znakovi koji će vam pomoći
Iako su chatobotovi postali prilično sofisticirani, tri su jasna znaka na koja biste trebali pripaziti, pri čemu je ovaj treći najočitiji i jasan pokazatelj prijevare.
“Pazite na odgovore koji se ponavljaju u kojima nedostaje humora i empatije”, savjetuje Paul.
“Botovi obično imaju besprijekoran pravopis i gramatiku, ali su im fraze nespretne i drvene”, dodaje ovaj stručnjak.
Treći znak je konstantno brzo vrijeme odgovaranja. Ako vam brzo dolaze poruke pune detalja, iako se čini da pošiljatelj nema dovoljno vremena za razmišljanje i odgovor, velika je vjerojatnost da razgovarate s chatbotom.
Budite oprezni ako primijetite bilo koji od ovih znakova dok šaljete poruke na Facebooku, Instagramu ili TikToku – ili u aplikacijama za chat kao što su WhatsApp ili iMessage. Prevaranti koji koriste AI mogu napasti na gotovo svakoj platformi.
Postoji nekoliko savjeta kojih se treba pridržavati kako ne biste nasjeli na prevaru. Nikada nemojte olako dijeliti osobne ili financijske podatke, osobito ako ne znate točno s kim pričate. Primjerice, ako vam se netko predstavi kao da zastupa vašu banki, znajte da vas nikada telefonskim putem iz banke neće tražiti osjetljive podatke.
Još jedan znak za uzbunu jest ako netko traži uplatu u nekoj neobičnoj metodi, primjerice uplatu u kriptovalutama ili putem poklon bonovima. To je najčešće znak prijevare.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu