Samo korak do savršenstva. Tako se može tumačiti ocjena istraživanja američkog časopisa Consumer report dodijeljena Tesla modelu S – automobilu kojeg mnogi časte titulom najboljeg električnog vozila u posvijesti autoindustrije. Na spomenutom testiranju Teslina perjanica je 2013. godine osvojila je 99 od mogućih 100 bodova, ostavivši iza sebe velikane poput Porschea, Ferrarija, Mercedesa… I prije i posilje objave o ovom uspjehu, Model S pobirao je prestižna priznanja.
U godini kada je predstavljen javnosti, a bilo je to 2012., CNET ga je proglasio “tech” automobilom godine, a 2013. osvojio je još pet sličnih priznanja, uključujući i titulu Green Car Reports’ za Best buy automobil. Sa 66.800 prodanih Modela S do travnja ove godine, ova je električna limuzina postala najprodavaniji auto “na struju” u povijesti, s tim da je na norveškom tržištu nagrađen i pozicijom najprodavanijeg čak i u konkurenciji “naftaških” rivala.
Popularnost raste
Do ožujka ove godine prodano je 66.800 Modela S
Stručnjaci koji su od predstavljanja ovog tehnološkog čuda testirali njegove performanse vole reći da se električni Model S na prvi pogled ne razlikuje bitno od običnih automobila. Pitate li, pak, ljubitelje dizajna, postoje i oni koji će odgovoriti da razlike ima, ali u korist Tesle jer je ljepša od velikog broja klasičnih limuzina. Istina, ima i onih koji smatraju da dizajn Modela S previše podsjeća na neke Jaguarove modele. No bilo kako bilo, treba priznati da je riječ o atraktivnom automobilu.
Čak i kad potpuno zanemare estetiku, to će za njega, mnogima neočekivano, reći i ljubitelji brzine. Takav njihov sud isprovociran je činjenicom da najjaču izvedbu Modela S pokreče motor koji doseže brzinu od 210 kilometara na sat. I da, mnogi će sad reći – pa to može i običan Golf!? Istina. Ali ne može do stotke ubrzati za 4,4 sekunde i to tako da prvih sekundi to čini bolje od već spomenutih Ferrarija i Porschea. I to poput katapulta, bez nećkanja i posustajanja. Štoviše, gotovo nečujno.
A ako vam to nije dovoljno, Tesla će vas pokušati impresionirati svim čudima tehnologije. Prvo je, svakako sam motor – električno trofazno “čudo” nalazi su u ravnini stražnjih kotača, tjera ga izmjenična struja, hladi se tekućinom i pogoni stražnje kotače. Razvija 422 KS konjskih snaga od 5000 do 8600 okretaja, uz maksimalan okretnim moment od 600 Nm. Drugo, riječ je o “pametnom” automobilu u punom smislu riječi. Apsolutno svime upravlja se putem računala čiji je golemi, interaktivni displej najdominantniji element interijera. Najnoviju “igračku” u Tesli najavljuju već za ljeto, kad će Model S dobiti i autopilot opciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu