Najviše se analitikom svojih posjetitelja od svih internetskih trgovina u Hrvatskoj bave one koje prodaju robu široke potrošnje.
Robert Petković, stručnjak za digitalnu analitiku Degordiana kaže da jedino takozvane općenite internetske trgovine, odnosno one koje prodaju proizvode i usluge široke potrošnje, u većoj mjeri implementiraju najnovije analitičke alate za praćenje svojih posjetitelja. Petković navodi da 60 posto takvih trgovina koristi neke od najnovijih alata za analitiku svojih posjetitelja. On navodi da se tu može zamijeiti i da takvi trgovci više ulažu u razvoj i promociju svojih internetskih trgovina. Motiv im je pak optimalizacija ulaganja.
1,6posto
web trgovina u Hrvatskoj koristi Enhanced Ecommerce analitički alat
"Ne treba trošiti novac na prikazivanje oglasa s popustom na određenu marku televizora 'svima u Zagrebu', već ga usmjeriti na posjetitelje koji su u zadnjih nekoliko dana u svoju košaricu ubacili, ili gledali neki model televizora", pojašnjava Petković. Navodi da većina internstkih trgovina u Hrvatskoj uglavnom ne poznaje napredne mogućnosti koje im nude alati za praćenje uspješnosti web stranica. Umjesto toga, već se godinama oslanjaju na osnovne izvještaje o količini posjeta, pregledu stranica i količini prodanih proizvoda. "Nažalost, voditelji internetskih trgovina vjerojatno ni ne znaju da postoje novije verzije alata Google Analyticsa koje mogu implementirati kako bi bolje pratili ponašanje kupaca i razloge koji su doveli do kupovine", kaže Petković.
Tumači da je riječ o začaranom krugu gdje webmasteri i programeri kažu da uglavnom stavljaju Google Analytics već godinama na isti način. Klijenti ih pak ne traže ništa novo. "To upućuje da smo svi u jednom začaranom krugu u kojem nema previše novosti iz analitičkog svijeta", kaže Petković. Navodi primjer relativno novog Googleovog analitičkog alata Universal Analyticsa, koji je na tržištu već godinu dana. Pojašnjava da iako voditelji internetskih trgovina na svom računu vide da su se uspješno prebacili na navedenu noviju verziju, većina ne zna da mora promijeniti i kod na internetskim stranicama.
"Izrazito je važno da ih analitičari ili programeri upozore na to jer im u protivnom taj kod više neće raditi za otprilike godinu dana", kaže Petković. Universal Analytics koristi 36,7 posto internetskih trgovina u Hrvatskoj tvrdi Petković. Naprednije alate poput Add to Card (8,2%), Tag Managera (19,7%) i Enhanced Ecommerca (1,6%) još manje trgovina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Plaćeni oglas (članak)? Patetično
Kd nas se siv u sve razumiju pa tako i dotična firma. Svima skupa nije palo na pamet da ponude bolju robu sa nižom cijenom pa će kupci sami doći. Umjesto da beskonačno namještaju i ‘analiziraju’ ne bi li jedni druge istitsnuli sa prve stranice.
Svijet je otišao u jednu stvar
Uključite se u raspravu