Hrvatski telekom u iduće tri godine planira se iz kupca pretvoriti u proizvođača softvera. Operater, koji je jedan od najvećih kupaca softvera i IT usluga u Hrvatskoj, u ponedjeljak je najavio transformaciju svog IT-a tešku oko 700 milijuna kuna.
U sklopu niza projekata, koji uključuju restrukturiranje svih poslovnih procesa u kompaniji, kako bi bili fokusirani na korisnike i podržavali omnichannel način rada, HT će udvostručiti svoju informatiku na 500 zaposlenih. Boris Batelić, član Uprave za korisničko iskustvo, kaže da će uz novi Siebel CRM, Comarchev operacijski menadžment (OSS) i Netcrackerov sustav za naplatu (billing), HT interno razviti vlastiti sustav upravljanja nalozima koji će tri nova sustava povezivati u cjelinu i omogućiti mu brzo kreiranje novih proizvoda i usluga.
700 milijuna
kuna HT planira uložiti do 2020. u transformaciju svog IT-a
"Taj sustav je srce telekoma budućnosti i zato ćemo ga raditi interno", kaže Batelić. Pojašnjava da je transformacija poslovnih procesa već započela. Prve veće zamjene softvera unutar HT-a pak očekuju se do rujna iduće godine. Batelićev imenjak, Boris Drilo, koji je član Uprave HT-a za tehniku i IT, kaže da se unutar kompanije danas vrti čak 70 različitih IT sustava. Navodno je broj pojedinačnih softvera, koji čine te sustave, veći od 400. Do 2020. godine sva ta kompleksnost trebala bi se svesti na četiri velika sustava u HT-ovom internom, privatnom cloudu.
"Nekada je mreža bila proizvodni dio telekom operatera, a IT pomoćni. Sada svjedočimo trenutku kad za HT IT postaje središnji, proizvodni dio kompanije i to je za nas srž digitalne transformacije", kaže Drilo. Dodaje da HT ovim potezom želi postići još nekoliko ciljeva. Biti atraktivan poslodavac za IT stručnjake koji žele razvijati nove softverske proizvode, ali i preuzeti punu kontrolu nad softverskim razvojem u segmentima koji čine kompanijino temeljno poslovanje.
Direktor HT-a za korisničko iskustvo Boris Batelić pojašnjava da će po završetku projekta moći proaktivno nuditi usluge u svim segmentima i kreirati nove ponude ovisno o trenutnim potrebama korisnika. Pojašnjava da će imati sustav koji će im sam prijavljivati koji korisnici imaju smetnje s uslugama, a ne da te informacije dobivaju tek kad se korisnici požale korisničkoj službi. "Želimo otkloniti probleme koji se javljaju zbog kompleksnosti IT-a, znači greške s krivim računima, razlikama u podnošenju zahtjeva, otklone smetnji i druga pitanja kako bi korisnicima poboljšali korisničko iskustvo", kaže Batelić. Davor Tomašković, čelnik HT-a, kaže da imaju dva razloga zbog kojih ulaze u najveći domaći IT projekt: "Želimo do 2020. biti najbolji operater u regiji po kvaliteti mreže i korisničkog iskustva."
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu