Više od polovice korisnika interneta u Hrvatskoj zabrinuto je za svoje osobne podatke. Pokazalo je to istraživanje udruge Digitalna Hrvatska, a koju su osnovali Doking, M+ Grupa, Tele2 i Uber.
Prema istraživanju čak 55 posto korisnika interneta u Hrvatskoj umjereno je do jako zabrinuto zbog sigurnosti i načina na koji se koriste njihovi podaci online.
21 posto
ispitanika nije nimalo zabrinuto za način i dostupnost svojih osobnih podataka
Sve zbog Facebooka
Đuro Lubura, izvršni direktor udruge Digitalna Hrvatska kaže da visoki postotak građana koji izražavaju zabrinutost pokazuje visoku svijest o važnosti zaštite osobnih podataka. To su u posljednje vrijeme posebno aktualizirali nadolazeći rok za primjernu GDPR-a kao i skandal oko Facebooka i Cambridge Analytice. "Tehnologija nije svrha sama sebi, nego je njena svrha da ljudi bolje žive. Stoga zabrinjavaju sve vijesti koje posljednjih dana slušamo o ozbiljnom narušavanju privatnosti zbog kojeg je došlo, među ostalim i zbog neodgovornog ponašanja pojedinih velikih kompanija poput Facebooka", kaže Lubura.
Lubura
Tehnologija nije svrha samoj sebi nego da ljudi zbog nje bolje žive.
Dodaje da je srećom problem prepoznat na globalnoj razini te se radi na njegovoj sanaciji, u čemu će ključna biti i uloga Opće europske uredbe o zaštiti podataka (GDPR), koja idućeg mjeseca stupa na snagu. "Drago mi je da postojanje problema prepoznaju i hrvatski građani, što je naša anketa pokazala", kaže Lubura.
81 posto
građana snažno podupire digitalnu transformaciju i modernizaciju zakona
Manjina bezbrižna
Navodi da stupanj zabrinutosti ne ovisi o dobi ispitanika, kao ni o činjenici ubrajaju li se oni u 70 posto hrvatskih građana koji internet koriste svaki dan, 21 posto povremenih korisnika interneta ili one koji uopće ne koriste internet. Novi podaci u skladu su s prethodnim informacijama koje je objavila Digitalna Hrvatska, a koji pokazuju da 81 posto građana podržava digitalnu transformaciju. Tek nešto manji postotak građana izjavio je da ne brinu o svojim osobnim podacima. "Tako 21% ispitanika posve je bezbrižno i ne smatra da je dostupnost njihovih osobnih podataka online razlog za zabrinutost", kaže Lubura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu