Styria Digital Services širi se u inozemstvo

Autor: Poslovni dnevnik , 25. rujan 2015. u 08:45
FOTO: Press

Osim izdanja unutar kompanije, poput Večernjeg lista, 24sata, Poslovnog dnevnika, okrećemo se izvozu zbog strukture tržišta u regiji, a i velikog potencijala na zapadnom tržištu, kaže Marko Možina, voditelj poslovnih operacija Styria Digital Services.

Styria Digital Services, tvrtka koja razvija internetsku platformu (CMS) koja pokreće najposjećeniji portal u Hrvatskoj 24sata.hr, objavila je oglas za radno mjesto stručnjaka za analitiku velikih podataka u području računalnog vida. Traži i menadžera za razvoj poslovanja i prodaje, stručnjaka za analitiku velikih podataka, programere, web dizajnere i druge IT specijaliste. Marko Možina, voditelj poslovnih operacija Styria Digital Services na pitanje što će tvrtki koja proizvodi CMS, odnosno softver koji omogućuje objavu sadržaja i upravljanje web portalom, stručnjak za računalni vid, daje kratak odgovor:
"Kao i sve ostalo, i portali moraju postati pametni". Dodaje da sada  ne može dati više informacija, jer je riječ o budućim funkcionalnostima pa je taj projekt zasad obavijen velom poslovne tajne.

Prvi inoklijenti

Val zapošljavanja dio je poslovne strategije Styria Digital Servicesa koji, uz interni razvoj CMS-a za Styrijina izdanja, taj isti proizvod prodaje na domaćem i međunarodnom tržištu. Možina navodi da su dosad već radili projekte na StyriaCMS-u u Crnoj Gori, Sloveniji i Austriji. Mahom je riječ o Styrijinim izdanjima, poput novog portala za ljubitelje tenisa live.tennisnet.com, koji dolaze iz njemačkog govornog područja – Austrije, Njemačke i Švicarske.

"Imali smo šest mjeseci da od početne ideje s klijentom razradimo detalje projekta i na StyriaCMS-u izgradimo portal za koji smo dodatno programirali modul za automatski dohvat rezultata svih teniskih mečeva u svijetu, i to u stvarnom vremenu", kaže Možina. Usto, Styria Digital Services sličan je projekt u Sloveniji radio za velikog izdavača. A upravo je to smisao poslovnog širenja. "Naš CMS je vrlo specifičan i cilj je biti najbolji upravo na tom specifičnom dijelu tržišta, ponuditi većim izdavačima i korporativnim korisnicima u regiji, te zapadnoj i srednjoj Europi najbolji CMS za medijske elektroničke publikacije", objašnjava. Naglašava da će StyriaCMS takoreći biti isključivo hrvatski izvozni proizvod. 

Nikša Gopčević, direktor razvoja i produkcije digitalnih medija s ponosom pravda sve kvalitete sustava: "CMS koji nudimo na globalnom tržištu je plod znanja koje smo stekli kroz dugogodišnji razvoj vodećih hrvatski portala i to nam daje samopouzdanje da možemo i znamo biti konkurentni". Navodi da su svjesni da su globalni igrači jaki, ali da žele izaći na tržište s njima i boriti se ravnopravno za klijente. Kaže da se ne može nadati uspjehu ako nismo spremni preuzeti rizik i dokazati da je naš CMS jednako dobar, ako ne i bolji od konkurencije.

"Osim izdanja unutar kompanije, poput Večernjeg lista, 24sata, Poslovnog dnevnika, okrećemo se izvozu zbog strukture tržišta u regiji, a i velikom potencijalu na zapadnom tržištu", kaže Možina.
StyriaCMS počeo se razvijati prije nekoliko godina kad je na tu platformu prešao portal 24sata.hr. S 1,38 milijuna jedinstvenih posjetitelja koliko je prema podacima Gemiusa imao u srpnju, 24sata.hr najposjećeniji je portal u Hrvatskoj. Štoviše, tu laskavu titulu 24sata.hr nosi s jednim kraćim prekidom zadnje tri godine.

Sličan rezultat zabilježio je i Vecernji.hr, koji je u kratkom vremenu otkako je njegov razvoj preuzela Styria Digital Services skočio po posjećenosti s osmog na treće mjesto u Hrvatskoj. Tijekom srpnja Vecernji.hr je zbog napredovanja Njuškala došao na mjesto petog po posjećenosti portala u s 1,17 milijuna jedinstvenih posjetitelja.

"Podaci ukazuju da donosimo opipljivu korist portalima za koje radimo, a 24sata.hr će, primjerice, imati još veće mogućnosti najkasnije do kraja godine, kad portal pređe na novi StyriaCMS", kaže Gopčević. I ostali će portali Styrie 2016. prijeći na novu, napredniju verziju StyriaCMS-a na čijem razvoju radi 40 stručnjaka. "Tako jak razvoj i činjenica da StyriaCMS koriste najveći portali u Hrvatskoj, koji u 5 – 10 sekundi prime po 10 do 20 tisuća zahtjeva od korisnika za prikazom internetskih stranica paralelno, omogućio nam je da ga usavršimo i stvorimo proizvod koji većim izdavačima omogućava rast portala bez bojazni da će stalno morati kupovati nove poslužitelje", kaže Možina.

Lagana personalizacija

Novi StyriaCMS, dodaje, neće se samo prilagođavati rastu broja čitatelja već će se prilagođavati i svakom korisniku. Dok će doprinos stručnjaka za analitiku velikih podataka u području računalnog vida biti vidljiv na CMS-u u budućnosti, već će nova verzija CMS-a donijeti pravu malu revoluciju u jezično razumijevanje korisnika.

"Sustav neće samo raditi provjeru pravopisa već će učiti prirodni jezik, te pomagati oko semantike i konteksta. Uz to olakšat će navigaciju i pretraživanje portala", kaže Možina. "Kontekstualno strojno učenje jezika moguće je na bilo kojem svjetskom jeziku. Takva tehnologija omogućit će i personalizaciju sadržaja odnosno prilagođavanje sadržaja preferencijama čitatelja, te personalizirano i native oglašavanje."

"Novi će sustav tehnički urednicima i novinarima omogućiti da unos članaka rade ispod tri minute, a promjenu izgleda naslovnice unutar 15 sekundi, sve u sučelju koje si sami mogu prilagoditi", kaže Možina. Po pitanju monetizacije u novi je CMS ugrađena napredna analitika ponašanja korisnika. Anonimizirana je kako bi se korisnicima osigurala privatnost, ali urednicima dala kvalitetna informacija o tome što korisnike stvarno zanima. Nova analitika nije vezana samo za podatke s portala već i informacije koje dolaze s društvenih mreža. "Tako se korisnik može posvetiti ostvarenju ciljeva – zadovoljnih i što brojnijih čitatelja s jedne, i što uspješnije monetizacije portala s druge strane, a ne mora uopće brinuti o tehnologiji", zaključuje Možina. 

Danijel Bubanović, project manager

Dragocjeno iskustvo najveća kompetitivna prednost
Na našem CMS-u rade najbolji developeri i software arhitekti sa višegodišnjim iskustvom u razvoju, pojašnjava Bubanović. Dodaje da se CMS razvija već šest godina, a dobar dio posla bila je priprema razvoja. "Za razliku od drugih sličnih proizvoda, ovaj je nastao na znanju i procedurama koje se provode u praksi u najvećim medijima u Hrvatskoj poput Večernjeg lista, 24 sata i Poslovnog dnevnika i upravo to mu daje veliku kompetitivnu prednost", pojašnjava Bubanović. No, navodi da je to i veliki izazov u razvoju.

Dragan Jeličić, Senior DPU specialist 

Suvremenom analitikom do veće isplativosti
Do prije deset godina njegov posao mogao se raditi usput, jer su Googleovi algoritmi bili prilično jednostavni. Do prije dvadeset godina njegov posao nije ni postojao. Danas je, pak, zadatak stručnjaka za optimizaciju i analitiku web stranica i aplikacija da omoguće postizanje ključnih ciljeva projekta: dobro pozicioniranje na tražilicama, privlačenja što više korisnika, analiza izvora korisnika i što uspješnije monetizacije. "Jedan od poslova koje radim sa svojim timom je priprema izvještaja o čitanosti članaka i kretanje korisnika kroz portal, ali ključan posao je onaj koji slijedi, gdje ogromnu količinu tih podataka koristimo kako bi poticali prilagodbu sadržaja i njegove prezentacije da se poveća isplativost web projekata", kaže Jeličić.  To, između ostalog, uključuje prijedloge gdje i kako uvoditi nove formate oglasa za dodatnu monetizaciju pomoću oglasnih mreža koristeći servise kao što su Google AdExchange koji omogućavaju veću kontrolu dostupnog inventara. "Na pozicioniranje stranice na tražilicama danas utječe preko 200 čimbenika, a naš je posao da što bolje prilagodimo stranice kako bi dohvatili najbolju moguću poziciju i osigurali najveći mogući postotak organskog prometa", zaključuje Jeličić.

Luka Vučić, Senior web designer

Tehnologijom pariraju svjetskim igračima
– U posljednje vrijeme smo imali priliku biti na velikim web konferencijama po Europi i ugodno sam se iznenadio saznanjem da mi, kao ne baš toliko velika digitalna firma u okvirima svjetskih lidera, koristimo iste tehnologije kao i najveći međunarodni igrači poput Microsofta i Booking.coma – kaže Vučić. “Tehnologija je ovdje važna, jer je povezana sa srži posla koji radi moj tim, a to je stvaranje najboljeg korisničkog iskustva”, pojašnjava Vučić. Navodi da korisničko iskustvo nije samo dizajn web stranice već cijela metodologija koja korisniku omogućuje da na najjednostavniji način koristi online aplikaciju. “Iako bi mogli pomisliti da se bavimo crtanjem lijepih web stranica naš je glavni posao analiza i učenje iz podataka o tome koliko je korisnika došlo na koju stranicu, koliko ih je kliknulo određeni gumb, koliko su se zadržali na web stranici, jesu li stranicu pročitali do kraja ili do kojeg su djela došli, te iz svih takvih podataka radimo na tome da korisnika i njihovog angažmana bude što više”, kaže Vučić. Zaključuje da nije bez razloga to da se na 99 posto stranica forma za pretraživanje stranice nalazi gore desno. 

Davor Katona Šesto,  Senior front-end developer 

Stalan lov na nova rješenja
Danas više nije primarno pristupate li internetskoj stranici sa stolnog računala, tableta, mobitela, televizora, internetskog kioska ili s ekrana na svom pametnom frižideru. "U zadnje tri godine imamo tako fragmentirane veličine ekrana da više nisu važni uređaji već rezolucije ekrana i onda se po tome gleda kako će vam se prikazati stranica", kaže Katona Šesto. Dodaje da se zbog brzine razvoja, ne samo uređaja, već i tehnologija, posao front-end programera pretvorio u kontinuiranu potragu za novim rješenjima kako finalni sustav ne bi nikada zastario i kako bi uvijek bio čitljiv. "Danas više nije bitno da internet stranica bude 100% ista na svim uređajima ili preglednicima, odstupanja će uvijek postojati ali najbitnije je da su informacije ispravno poslužene i čitljive na kojem god uređaju korisnici pristupaju. Brzina učitavanja, korisničko iskustvo, čitanje u autobusu ili na jakom suncu, optimalne veličine tekstova i gumbiju… to su novi izazovi zbog kojih je ovaj posao zanimljiv", kaže Katona Šesto.

Marko Velić, Voditelj Big Data projekta 

Istraživači s najnaprednijim alatima
Sve postaje pametno pa tako će pametni postati i CMS-ovi. Marko Velić, voditelj odjela za analitiku velikih podataka navodi da su oni nedavno objavili oglas za stručnjaka za računalni vid, odnosno odličnog matematičara koji bi na tehnologijama računalnog vida mogao primjenjivati znanja analitike velikih podataka. "Primjena strojnog učenja i metoda umjetne inteligencije podiže poslovnu vrijednost", kaže Velić. Detalje držimo skrivenim. No, danas već postoje aplikacije koje mogu slušanjem glazbe pogoditi o kojoj se pjesmi radi, a jednako tako postoje aplikacije koje preko kamere mogu prepoznati određene objekte koji su ispred njih. S druge strane, analitiku velikih podataka koriste Google i Facebook kako bi bolje prepoznali što korisnik traži i tako mu taj sadržaj brže prikazali. "Mi smo zapravo istraživači koji se bave najnaprednijim tehnologijama današnjice kako bi pomogli stvoriti bolji proizvod, što se i očekuje od StyriaCMS-a", zaključuje Velić.

Komentirajte prvi

New Report

Close