Ključ uspjeha su ljudi. Tako je priču započeo vlasnik CADCAM Grupe Zlatko Šimunec. Ulaganje u znanja ljudi okosnica je njihova kontinuirana razvoja, ali i razlog 30-godišnjeg uspješnog poslovanja.
Priča CADCAM Grupe počela je skromno-specijalizacijom na području razvoja medicinskih uređaja za rehabilitaciju ljudi s oštećenim sluhom. Biti na pomoć društvu nikada im nije bilo strano, a danas ih zbog razmjene iskustava zovu i iz EU i Amerike.
Digitalna transformacija zamišljena je kao sveobuhvatna transformacija poslovnih procesa. Cilj je naravno poboljšanje, a ključnu ulogu u shvaćanju njene važnosti odigrao je nagli razvoj IT tehnologija.
Roadmap implementacije
“Prije samo 20 godina niste mogli zamisliti razvojni ured bez velikog kompjutorskog centra od par stotina tisuća eura. Sada ta cijela moć stane u jedan laptop od tisuću eura. Dakle više stotina puta manja cijena i manji volumen računala dala je vjetar u leđa primjeni novih tehnologija.
Osim toga nagli razvoj programskih aplikacija donio je mogućnost primjene i automatizacije u svakom segmentu razvoja i proizvodnje. Tako smo i mi razvili vlastiti softver MECODES za kolaboraciju između ECAD i MCAD razvojnih inženjera”, rekao je Zlatko Šimunec.
Da je digitalna transformacija odraz sadašnjosti govore i brojke Međunarodne korporacije za podatke, prema kojoj će se u digitalnu transformaciju do 2023. u svijetu investirati oko 7,4 trilijuna američkih dolara. Zato je važno da i naša poduzeća to prepoznaju, a upravo njihova buduća održivost motivacija je CADCAM-u da ustraje u svojim aktivnostima.
“Uprave većine tvrtki na početku ne vide sve benefite pa je investiranje u softvere puno teže nego u stroj. Stroj je vidljiv alat, košta par stotina tisuća eura i on će se isplatiti u 10 godina. S druge strane softver, koji košta par desetaka tisuća eura, dakle puno manje, isplati se za godinu dana.
Teže se odlučuju na tu investiciju. Osjećaju se nesigurno uložiti u nešto što nije opipljivo i što im mijenja uobičajeni način rada”, dodao je Šimunec.
Proces uvjeravanja traje, međutim uz analizu poslovnih procesa benefiti su vidljivi u samom startu. To je ona transparentnost koju biraju CADCAM-ovi multidisciplinarni timovi prilikom uspostavljanje odnosa s poduzećima i organizacijama.
Rezultat snimka stanja je tzv. radiogram koji grafički pokazuje sadašnje stanje i gdje tvrtka želi biti za 3 do 5 godina. Na temelju toga, objašnjava Šimunec, radi se Roadmap implementacije digitalne transformacije.
Stalna ulaganja, transparentnost i mnogi drugi faktori obilježili su 30 godina uspješnog poslovanja, a ključni su i za uspjeh ove tvrtke na čak četiri tržišta. S primjenom digitalnih tehnologija u Sloveniji su počeli već prije 15-ak godina. Iako se Slovenija dugo vremena isticala, danas je ipak Hrvatska preuzela primat u regiji.
“Svijest da se na turizmu ne može temeljiti poslovna politika države donijela je razvojne projekte koji pomažu industriji da investira u digitalne tehnologije. Posebno sada u vrijeme korona virusa na vidjelo su izašle sve prednosti rada s udaljenih lokacija, neovisnost sustava o ljudima koji mogu ostati kod kuće u samoizolaciji i organizaciji proizvodnje sa smanjenim resursima.
Međutim, najviše ulaganja europskih kompanija je trenutno u Srbiji i Bosni i Hercegovini te je tamo veliki potencijal za razvoj i primjenu digitalnih tehnologija. Strane kompanije jednostavno preslikavaju svoju provjerenu tehnologiju i traže lokalne kompanije koje im to mogu na lokalnom jeziku napraviti, podignuti ljude i biti dostupni za nove izazove.
Stoga i mi poslujemo na teritoriju sve četiri zemlje, a najnovije i s uredom u Mađarskoj”, istaknuo je naš sugovornik.
Iako je pomak jasno vidljiv na svim tržištima, strahovi koje donosi implementacija digitalnog i dalje su aktualni. Svijest o smanjenju radnih mjesta je i dalje prisutna, no stvarnost je zapravo skroz drugačija. Povećanje produktivnosti koje digitalne tehnologije donose dovodi do konkurentnosti na tržištu, a posljedica je sve više posla.
Da bi se te i mnoge druge posljedice shvatile, potrebna je edukacija. To je jasno kao dan, a upravo u tom smjeru CADCAM s Končar Grupom i Dassault Systemesom utemeljuje Digital Factory Lab koji je namijenjen podizanju znanja iz novih tehnologija i čije se otvaranje predviđa za svibanj.
Osnova je 3DEXPERIENCE platforma kojom se danas služe njihovi najveći korisnici, kao što su Končar DST, Končar GIM i Končar KEV te AD Plastik, RIMAC Automobili i mnogi drugi.
Zadržati mlade u zemlji
“Svrha Digital Factory Laba je prenositi nove tehnologije na mlade generacije, te im omogućiti pristup najnovijim programskim alatima i da mogu savladati znanja koja će moći primjenjivati u svojim matičnim tvrtkama. Bit će organizirane edukacije, a tako će i druge tvrtke imati mogućnost opipati ta nova programska rješenja i uvjeriti se na licu mjesta koje su sve prednosti novih tehnologija.
Ideja je da se mlade generacije školuju i da ostaju raditi u hrvatskim poduzećima na poslovima visoke vrijednosti, da Hrvatska postane prepoznatljiva po znanju novih tehnologija, da mlade generacije vide smisao i prednosti rada u svojoj zemlji te da se zaustavi odljev mozgova.
Time bi i zajednica i društvo imali nemjerljivu korist i postavili bi hrvatsku u poziciju da privlači visoko profitabilne investicije i stručnjake iz cijelog svijeta”, objasnio je Šimunec.
Tri desetljeća poslovanja u CADCAM Grupi obilježili su i obnovljenim vizualnim identitetom kojeg su osuvremenili, a ovaj tjedan objavili su i novu web stranicu. Fokus je na informacijama o digitalnoj transformaciji u kojima se mogu snaći svi od menadžera od IT stručnjaka.
“Svoja znanja skupili smo u rješenja i dajemo smjer kojim bi pojedina poduzeća trebala ići odnosno razmišljati”, zaključio je direktor CADCAM Grupe Zlatko Šimunec.
* Sadržaj omogućila CADCAM Grupa