S obzirom na način i brzinu nastanka te zdravstvene i društvene posljedice, aktualna globalna kriza jedinstvena je i zbog smanjenja gospodarskih aktivnosti te pada nacionalnih ekonomija u cijelom svijetu. Ciljevi, planovi i prioriteti koje su poduzetnici imali prije krize doživjeli su značajne promjene. Dio svakodnevnice postali su povećana briga o zdravlju te sigurnosti ljudi i kontinuitetu poslovanja u okolnostima limitiranog ili čak zaustavljenog protoka ljudi i roba, rad od kuće, učestala komunikacija s ciljem motivacije kao i održavanje mentalnog zdravlja zaposlenika te korištenje ICT tehnologije u punom opsegu, posebno virtualnih i online alata.
Iako se sve kompanije nisu jednako dobro snašle, svi su se morali mijenjati te raditi na scenarijima za budućnost. Jasno je kako su u prednosti oni fleksibilni, spremni brzo se prilagoditi. U prednosti su i oni koji su dovoljno rano započeli proces digitalne transformacije, ulaganje u ljude i kompetencije, kvalitetnu komunikaciju, investiranje u R&D i inovacijske projekte te rad na tržištima i sa svim dionicima.
Ericsson Nikolu Teslu nisu zaobišle posljedice korona krize, ali nas nisu ni spriječile u realizaciji prioritetnih ciljeva. Pokazali smo visoku fleksibilnost i prilagodljivost te da dugogodišnja ulaganja u tehnološko liderstvo i stvaranje snažnog tima vrsnih stručnjaka donose rezultate na kojima temeljimo naš optimizam za budućnost. Dobra je vijest da će 2021. biti u znaku implementacije 5G u mrežama domaćih operatora što će pomoći razvoju hrvatske ekonomije i društva u skladu sa svjetskim zahtjevima digitalnog doba. ENT očekuje realizacije važnih ugovora među kojima su 5G ugovor za HT te ugovor o uslugama upravljanja mrežom HT-a. Zahvaljujući toj suradnji, kao i onoj s A1 Hrvatska, vodeća svjetska 5G tehnologija već je dostupna i u Hrvatskoj. Nedavno potpisani ugovor o implementaciji eZdravstva u Bjelorusiji potvrda je važnosti domenskih znanja naših stručnjaka i značajnih referenci koje imamo u području eZdravstva. U Hrvatskoj nastavljamo suradnju s Ministarstvom zdravlja na podršci, održavanju i nadogradnji CEZIH-a. Nastavljamo dobru suradnju i s drugim operatorima na našim izvoznim tržištima. Zahvaljujući respektabilnoj poziciji naših razvojno-istraživačkih i ekspertnih centara za usluge i rješenja u korporaciji Ericsson, očekujemo rast izvoza znanja u 2021.
Nitko ne može predvidjeti tijek pandemije i to je teret kojeg moramo nositi. A neće biti nimalo lakši opteretimo li ga pesimizmom. Zato s optimizmom ostajemo fokusirani na kvalitetno upravljanje poslovanjem i rizicima s naglaskom na posebnu brigu za zdravlje i sigurnost zaposlenika, kupaca i dioničara te na troškovnu i operativnu učinkovitost. Naša prednost leži u tehnološkom liderstvu, kvalitetnom vodstvu, kompetentnim, inovativnim i motiviranim zaposlenicima te u partnerstvu s kupcima. Nadamo se i sreći, a ona često prati hrabre.