Malgorzata Mejer glasnogovornica je tvrtke Procter & Gamble (P&G) zadužena za središnju Europu, točnije tržišta baltičkih zemalja, Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske, Hrvatske i Slovenije. Prilikom posjeta Zagrebu u razgovoru za Poslovni dnevnik objasnila je kako ta međunarodna kompanija ulaže u inovacije, stvara nove proizvode, osluškuje tržište i potrošače, a uz sve to uz vođenje računa o okolišu. "Regija za koju sam zadužena obuhvaća velik broj potrošača i unutar nje imamo i šest tvornica – tri u Poljskoj, dvije u Mađarskoj i jednu u Češkoj.
Inovacije su ključne ako želite rast u poslu, a one imaju mnoštvo lica, a za nas kao kompaniju najvažnije je da pomažu i unaprjeđuju iskustvo potrošača koji koriste naše proizvode. Imamo nekoliko laboratorija za inovacije, na primjer u Belgiji, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i Italiji te je većina naših inovacija usko povezana s upotrebom tehnologije i IT-a. U Varšavi imamo globalni centar u kojem tristo IT stručnjaka razvija inovativna rješenja poput aplikacija, sustava za ubrzanje i sistematizaciju poslovanja i slično", ističe Malgorzata Mejer iz korporativnih komunikacija P&G-a.
Tehnologija u službi inovacija
Primjerice, tamo su razvili novu generaciju električnih četkica za zube koje u sebi imaju bluetooth pomoću kojeg se četkica spaja na vaš mobilni telefon i prati način na koji perete zube, mjeri duljinu pranja zubi i jačinu pritiska. Kako objašnjava Mejer, kroz tu istu aplikaciju možete komunicirati i s vašim zubarom te vam on temeljem podataka može pružiti i personalizirani savjet. Kako tvrdi, to je posebno korisno za djecu jer ona ne vole dugo prati zube, a rezultati i analize su pokazali da su osobe koje koriste aplikaciju i četkicu produljile trajanje pranja zubi u prosjeku za 30 sekundi.
"Surađujemo i sa startupima i vanjskim suradnicima koji imaju briljantne ideje i kada to spojimo sa znanjem poslovanja koje imaju velike kompanije poput naše onda ne čudi da stalno stvaramo nova rješenja. Oni najbolje znaju o novitetima na polju tehnologije, a mi držimo biznis stranu priče, pozadinu, brojke, znanje o potrošačima i njihovim navikama i upravo to je recept za inovacije", ističe Mejer.
Kao primjer navodi IT rješenje, točnije aplikaciju, koju su razvili za brend Old Spice. Riječ je o igri kroz koju potrošači postaju likovi iz reklame, skupljaju bodove, slažu kombinacije. Također, napominje Mejer, rade i na pilot projektu za Pampers te će se uskoro pelene moći naručiti samo jednim klikom, a testiraju i nove načine komunikacije s potrošačima. "Provodimo istraživanja, razgovaramo s potrošačima da bismo saznali kako koriste naše proizvode – kada, kako, što im je važno kada je proizvod u pitanju.
Testiramo i mirise jer u nekim zemljama vole različite mirise proizvoda za pranje i radimo prototipe. Trenutno radimo na prototipu deterdženta koji testiramo na malim tkaninama i pritom mislimo na okoliš. Za to nam treba oko dvije litre vode, daleko manja količina nego prilikom testiranja u perilicama kada se potroši barem 12 litara vode. Nama su i takve stvari važne, a ključno nam je da proizvod u različitim uvjetima radi jednako", poručuje Mejer.
Iz tog razloga u testnoj sobi imaju više od 20 tipova perilica rublja iz svih dijelova svijeta, od europskih dio japanskih, jer se u različitim zemljama koriste različite temperature pranja, a proizvod, kako napominje Mejer, mora uvijek funkcionirati besprijekorno. Istaknula je kako u odjelu istraživanja i razvoja radi 6700 djelatnika, uključujući i više od 900 doktora znanosti, a u svijetu imaju 37 tisuća aktivnih patenata.
Briga o okolišu
Većinu ciljeva održivog razvoja postavljenih za 2020. godinu su ostvarili, ostatak planiraju premašiti do kraja godine te su postavili nove ambiciozne ciljeve za 2030. godinu. Naime, strateški dokument 'Ambition 2030' osmišljen je da omogući i potakne pozitivan utjecaj na okoliš i društvo, stvarajući dodatnu vrijednost za tvrtku i potrošače. P&G je već ostvario mnoge od zacrtanih ciljeva održivosti za 2020. u ključnim područjima, primjerice smanjena je apsolutna emisija stakleničkih plinova za 16 posto od 2010. godine kao i potrošnja vode u proizvodnim pogonima za 27 posto od 2010.
"Naša je odgovornost brinuti i o okolišu jer sve što mi radimo ima utjecaj na zemlju, a i ona ima svoje granice. Postavili smo planove održivog razvoja do 2020. i već smo ih sve ostvarili prije roka te sada radimo na Ambition 2030. u kojem imamo još veće ciljeve koji uključuju dodatno smanjenje otpada. Osamdeset posto naših tvornica reciklira otpad i koristi ga za proizvodnju nove energije. Cilj nam je da do 2030. godine koristimo samo obnovljivu energiju u našim tvornicama, a radimo i na daljnjem smanjenju količine vode koju koristimo", objašnjava Mejer. Napredak je vidljiv i u promjenama u proizvodnom pogonu pri čemu se tvornice P&G-a napajaju električnom energijom koja je proizvedena uz pomoć vjetra te parom iz biomase.
Jedan od projekata koji najbolje dokazuje da su na pravom putu je i Head & Shoulders koji su pakirali u reciklirane boce izrađene od plastike skupljene s plaža i iz oceana. "Zagađenje oceana problem je koji sve nas mora brinuti, a u ovom projektu smo imali partnerstvo s volonterima koji su skupljali otpad i tvrtkom koja ga je reciklirala te je na kraju bilo 3000 bočica šampona", ističe Mejer. Mejer ističe kako je posebno ponosna što tvrtka ima snažne brendove koji imaju velik utjecaj na potrošače i putem kojih šalju važne poruke u javnost. "Kampanja na koju sam posebno ponosna je 'Like a girl' za naš brend Always koja je pokazala da je danas mnogim mladim ženama teško nositi se s predrasudama u sportu. Važno je govoriti o problemima, mijenjati percepciju i pokazati ljudima kamo i male fraze i predrasude mogu utjecati na pojedinca", zaključuje Mejer.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu