Mlađe generacije sve manje čitaju, to je činjenica, potvrđena i brojnim istraživanjima o navikama i preferencijama dijela populacije koji je ponajviše digitaliziran i koji zahvaljujući toj “srođenosti” s novim tehnologijama sve rjeđe konzumira “tradicionalne” medije poput TV-a, radija, novina…
S tim na umu švedska medijska kuća Njuice AB iz Stockholma razvila je mobilnu aplikaciju Squid, koja prikuplja medijske informacije, filtrira ih i distribuira na zaslon uređaja – pametnog telefona ili tableta.
Takvi uređaji mladim su korisnicima bliski i stoga je Squid i namijenjen upravo njima, kako nam kaže Milica Jović, country managerica Squida za Hrvatsku, sa sjedištem u Grčkoj Aplikacija je, naime, ovih dana lansirana i na naše tržište, dostupna je i za iOS i Android uređaje, na kojima korisnici mogu personalizirati sadržaje, po svojim afinitetima i željama.
Prvi personalizirani app
“To je prva personalizirana aplikacija za vijesti za mlade, jer mogu odabrati teme koje ih doista zanimaju, pratiti najnovije vijesti i kreativno komunicirati s najuzbudljivijim člancima. Vijesti su tako lako dostupne i upotrebljive”, kaže nam M. Jović, ističući da je Squid besplatan i ne traži nikakvu registraciju nakon skidanja. Vijesti su razvrstane u brojne kategorije, rubrike kao na svakom portalu ili novinama – Hrvatska, Svijet, Politika, Tehnologija, Biznis, Marketing i mediji, Kultura, Sport, Lifestyle, Zabava, Humor… od kojih se neke još granaju i na potkategorije, a ukupno crpi informacije iz više od 20.0000 izvora. Kao lignja (od engleskog squid) algoritmi prikupljaju, hvataju, sortiraju i prioritetno postavljaju vijesti i omogućavaju korisnicima da budu u tijeku s najvažnijim i najzanimljivijim događajima, navode autori Squida. Količina izvora ne čudi, budući da je aplikacija već prisutna na gotovo svim tržištima u EU, Švicarskoj, Srbiji, Ukrajini, Rusiji…, nizu latinoameričkih zemalja i Australiji, ukupno 38 država gdje je lokalizirana za pojedine jezike, uz međunarodne engleske i španjolske verzije.
“Informacije se prikupljaju preko RSS feedova, a što se tiče hrvatskih izvora, zasad Squid aplikacija crpi vijesti iz svih vodećih newsportala, uključujući i Poslovni dnevnik. Trudimo se da se taj broj RSS feedova povećava iz dana u dan da bi svaka kategorija imala što više tema za čitanje. RSS feedove prikupljam ja osobno, a ne robot, tako da je i na taj način aplikacija više personalizirana i pristupačnija, pa se i po tome razlikuje od drugih aplikacija”, objašnjava nam Milica Jović. Ono što je, čini se, također specifičnost su i opcije crtanja i podvlačenja, što privlači ciljanu mlađu publiku.
‘Želimo im vratiti interes’
“Želimo im vratiti interes za čitanje na zanimljiv način, zato nudimo te mogućnosti uz stavljanje stickera na članke kako bismo korisnike potaknuli da izraza svoje mišljenje i to podijele (shareaju) sa svijetom. Da bi izrazili mišljenje, moraju i pročitati članak koji ih interesira i naravno, uvijek mogu odabrati iz kojih će se izvora i kategorija pojavljivati članci na njihovoj početnoj stranici, tako da svaki korisnik postaje vlastiti urednik na svom ekranu kroz ovu aplikaciju”, prenosi nam country managerica zamisli osnivača i CEO-a Njuicea i Squida Johana Otheliusa.
“Pomognimo mlađim generacijama da čitanje vijesti ponovno postane zabavna, vrijedna i privlačna svakodnevna aktivnost”, poručuje Othelius.
Bez obzira na to što se tek pojavila u Hrvatskoj, u Squidu od nje imaju pozitivna očekivanja, naslanjajući se na iskustva iz drugih zemalja – Squid je tako u Poljskoj aplikacija broj jedan za čitanje vijesti, visoko je rangirana i u zemljama Latinske Amerike, a globalno gledano mjesečno povećava korisničku bazu dvoznamenkastim postocima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Odavno završena priča, ovi se probudili ko Snjeguljica
Uključite se u raspravu