Nakon što je otkriveno da mala sarajevska softverska tvrtka DevLogic stoji iza softvera koji pokreće globalno prvi pametni lokator i mobitel za djecu, koji se u SAD-u ekskluzivno prodaje u trgovinama telekom operatera AT&T-a pod brendom Filip, Poslovni dnevnik doznao je da se ta tvrtka bavi još nizom naprednih projekata. Među njima je i rad na dvama projektima za Google Glass. Riječ je o jedinim takvim zasad poznatim projektima u jugoistočnoj Europi.
Demir Selmanović, voditelj razvoja DevLogica, kaže da je dobra ideja koja ih vodi u uspjehu ta da uvijek traže dobre, atraktivne i izazovne outsourceing projekte. “Više od 95 posto posla radimo za izvoz, ali ne CRM, ERP i druge jednostavnije sustave, već uvijek tražimo posebne prilike, pa smo nakon rada na softveru za pametni lokator i mobitel Filip dobili i dva projekta za Google Glass”, kaže. Tvrtku DevLogic 2006. godine osnovao je Haris Memić. Danas zapošljava 30 programera u Sarajevu te ima prodajne urede u Nizozemskoj, Danskoj i SAD-u. Prije dvije godine tvrtka je dobila nagradu Gazelle za najbrže rastuću malu tvrtku u BiH.
Selmanović kaže da su na projektu pametnog lokatora i mobitela za djecu Filipa, koji izgleda poput ručnog sata, počeli raditi slučajno. Navodi da ih je američka tvrtka Filip Technologies angažirala po preporuci kao savjetnike, a onda uvidjela da joj mogu odraditi softverski razvoj i da će tako brže proizvod izbaciti na tržište.
“U Sarajevu je nastala specifikacija cijelog sustava, a izradili smo središnji sustav koji je pohranjen na podatkovnom centru u SAD-u, iPhone i Android aplikaciju, sučelje za operatera i kompaniju”, nabraja Selmanović.
Jedino što DevLogic nije napravio jest hardver samog pametnog sata i nije radio na programiranju mikrokontrolera na tom satu, već je to radila američka tvrtka ConnectedDev. Selmanović navodi kako im je prije koji dan u ured stigla pošiljka s nekoliko primjeraka Filipa, ali je, na žalost, ne mogu koristiti jer je zaključana na AT&T mrežu.
“Kad smo primijetili da su portali u BiH prenijeli vijest o Filipu iz SAD-a, iako nisu znali za nas, bio je to fantastičan osjećaj”, kaže Selmanović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu