FOTO: Škotski zaljubljenik u kampiranje radi digitalne ‘vodiče’ hrvatskih kampova

Autor: Lucija Špiljak , 26. studeni 2021. u 00:04
Direktor tvrtke CampMap Simon Neal/N. Pavletić/PIXSELL

CampMap može provjeriti dostupnost i opremljenost parcela te ih rezervirati, a nudi i navigaciju.

Odgovor na današnji brzi stil života povratak je prirodi, a nemali je broj ljudi to osvijestio u jeku pandemije kada je zabilježen trend rasta kamping sektora.

Prepoznao je to i Simon Neal, Škot s hrvatskom adresom koji je pokrenuo “Google Maps ili Booking.com za kampove”. Riječ je, naime, o riječkom startupu CampMap koji izrađuje istoimene digitalne interaktivne mape za kampove.

Sve na jednom mjestu
Mogu se skinuti na bilo kojem pametnom uređaju, a gostu nude najvažnije informacije prije dolaska te tijekom boravka u kampu. Primjerice, gosti mogu vidjeti koje su parcele slobodne za rezervaciju i provjeriti dimenzije i opremljenost, a putem 360° fotografija mogu vidjeti i kako izgleda svaka parcela.

Tu su i informacije o radnom vremenu restorana te korištenje navigacije kako bi se jednostavnije kretali kampom.

Idejni začetnik Simon Neal rodom je iz malog mjesta kraj Aberdeena gdje je s obitelji kampirao od malih nogu.

Po struci je geolog, radio je 15 godina u industriji nafte i plina diljem svijeta, a 2009. upoznao je suprugu Jelenu. Najprije su nekoliko godina živjeli u Jordanu i Velikoj Britaniji, no odlučili su se naposljetku nastaniti u Rijeci koja je za njih bila idealna zbog mora i različitih aktivnosti u prirodi.

Simon i Jelena svoju su ljubav prema kampiranju prenijeli i na sinove, a kako bi svake godine s njima otišli u neki od kampova u Hrvatskoj, polako se stvarala ideja o CampMapu.

“Supruga, djeca i ja često kampiramo i prilikom odabira mjesta za odmor dosta vremena gubimo na pronalaženje informacija koje su nam potrebne pri organizaciji odmora s malom djecom. Često je teško doći do točnog broja parcele te dobiti informaciju ima li hlada na parceli i koje je veličine.

Tako sam došao na ideju izrade interaktivnih digitalnih mapa koje su vjerna ‘kopija’ stvarnog kampa i sadrže sve informacije na jednom mjestu. Krenuo sam izrađivati demo verziju tijekom 2019. i u početku osobno financirao projekt, radeći na njemu u slobodno vrijeme”, priča nam Neal.

Uskoro nova zapošljavanja
To je, kaže, dobro funkcioniralo jer su troškovi bili niski, a glavni fokus bio je na testiranju ideje na nekoliko kampova. Uslijedile su pozitivne reakcije vlasnika kampova i osoblja, no tada je Neal shvatio da će mu, da bi u ovo krenuo kako treba, trebati investitor i financiranje.

Prijavio se na akceleratorski program Fil Rouge Capitala u Zagrebu gdje je lani u srpnju dobio 50.000 eura. Po završetku programa i napretkom proizvoda, Fil Rouge Capital je osigurao naknadno ulaganje od 250.000 eura u veljači ove godine.

“Naši prvi rezultati nisu bili financijski i za te rezultate ćemo morati još malo pričekati, no tijekom ovog ljeta pokazali smo nevjerojatan rast korisnika i potražnju za našim proizvodom. Trenutne rezultate postigli smo za manje od 12 mjeseci s prosjekom od troje zaposlenih, u malom uredu s prilično osnovnom postavom.

U samo nekoliko mjeseci ‘narasli’ smo na desetero zaposlenika koji čine prodaju, mapiranje i razvoj proizvoda. U procesu smo osiguravanja novih investicija, tj. sredstava, pa ćemo početkom 2022. razmatrati nova zapošljavanja”, kaže Neal.

Gosti ostavljaju dobre recenzije, a partnerski kampovi Nealu kažu da se korištenjem mape razmjena mailova s gostima smanjila i do 60 posto.

U Hrvatskoj su kampovi ove godine preuzeli vodeće mjesto na listi najpoželjnijih vrsta smještaja, a prema Institutu za turizam, bilježe broj noćenja na razini 90% onih iz 2019.

Neal kaže da primjećuje sve veći trend investiranja i podizanja kvalitete među hrvatskim kampovima što privlači brojne europske kamperske goste.

Interes prema različitim tržištima

CampMap također želi biti “zelena tvrtka” kroz smanjenje nepotrebnog tiska. Naime, vlasnici kampova od oko 230 parcela rekli su da godišnje tiskaju više od 15.000 mapa za svoj kamp, stoga to zajedno žele svesti na nulu.

Njihov je cilj postati globalna tvrtka s dominantnom pozicijom u kamping industriji.

“Naša primarna tržišta su Europa, Sjeverna Amerika, Australija i Novi Zeland. Očekujemo fizičku prisutnost i ured na svim tim mjestima, ali ćemo zadržati svoj primarni ured i radnu snagu u Rijeci. Način na koji tvrtka posluje znači da se većina posla obavlja u centralnom ‘hubu’, odnosno u riječkom uredu, što uključuje razvoj proizvoda i operacije mapiranja, međutim, trebat će nam prodajna i poslovna podrška na svakom od naših tržišta”, zaključuje Simon Neal.

Komentirajte prvi

New Report

Close