Siemens u četvrtak pokreće energetski projekt za pretvaranje energije vjetra u vodik koji će se potom moći koristiti kao pogonsko gorivo u automobilima ili u industriji.
Siemensovo postrojenje za elektrolizu u Mainzu temelji se na tehnologiji "membrane za razmjenu protona" (PEM) koja omogućuje proizvodnju vodika pomoću električne energije.
Za razliku od električne energije, vodik se može lako skladištiti i koristiti u razdobljima kad postoji najveća potreba za energijom.
Postrojenje može procesuirati do 6 MW struje i najveće je te vrste u svijetu, a može opskrbiti 2.000 automobila pokretanih gorivim ćelijama.
PEM tehnologiju, koja je unutar milisekunda u stanju odgovoriti na fluktuacije u proizvodnji energije, uspješno je testirao i Siemensov partner RWE.
Skladištenje energije važno je za njemački elektorenergetski sustav koji je sve ranjiviji na "rupe" u proizvodnji, zbog zatvaranja nuklearnih reaktora i sve većeg udjela zelene energije – sunčeve i vjetroenergije – koja ne može osigurati stabilnost mreže.
Proizvedeni vodik moći će se koristiti u industriji, za pogon automobila, te za opskrbu kućanstava putem mreže plinovoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu