Organizacije se bore s brzom transformacijom uz ogromne globalne pomake i izazove. Svijet se brzo mijenja i organizacije se moraju naučiti prilagođavati. Ovih šest glavnih trendova daju sliku o tome kako se poslovne operacije razvijaju. Prije svega – održivo, otporno poslovanje.
vaka organizacija mora nastojati eliminirati ili smanjiti ekološke troškove poslovanja. Dekarbonizacija opskrbnog lanca razumno je mjesto za početak, ali tvrtke koje razmišljaju o budućnosti gledaju dalje. Održivost je povezana s otpornošću, budući da otpornost znači sposobnost prilagođavanja i preživljavanja dugoročno. Bilo koji posao koji zanemaruje održivost vjerojatno neće uspjeti.
Drugo – tradicionalno, organizacije su bile vrlo hijerarhijske i krute u svojim strukturama. Korporativna struktura se mijenja te čelnici moraju prepoznati potrebu za ravnijim, agilnijim strukturama koje omogućuju poduzeću da brzo reorganizira timove i reagira. Treća je autentičnost. Današnji potrošači traže povezanost s markama, što je dovelo je do autentičnosti kao samostalnog poslovnog trenda.
Ona pomaže u poticanju ljudskih veza – jer, kao ljudi, volimo vidjeti da brendovi pokazuju ljudske kvalitete kao što su poštenje, pouzdanost, empatija, poniznost, možda i malo ranjivosti i straha. Želimo da brinu o problemima i zalažu se za više od pukog ostvarivanja profita.
Svrhovito poslovanje trend je povezan s autentičnošću, a odnosi se na osiguravanje postojanja vaše organizacije kako bi služila smislenoj svrsi – a ne samo da donosi profit. Svrha definira zašto organizacija postoji. Važno je da snažna svrha obećava transformaciju ili težnju za nečim boljim. Ne treba zaboraviti suradnju i integraciju.
Živimo u vremenu u kojem se gotovo sve može postići outsourcingom. Globalni poslovni svijet nikada nije bio tako integriran jer je potreba za zajedničkim radom na rješavanju izazova velika. Postajat će sve teže uspjeti bez bliskih partnerstava s drugim organizacijama.
To znači veću integraciju lanca opskrbe, dijeljenje podataka između organizacija, pa i suradnju između konkurenata. I na kraju – novi oblici financiranja. Pojavile su se nove platforme i mehanizmi za povezivanje poduzeća s ulagačima i donatorima – crowdfunding, početnu ponudu kovanica (ICO), tokenizaciju i tvrtke za stjecanje posebne namjene (SPAC).
Mnoge od njih potaknute su decentraliziranim financijskim pokretom, u kojem se financijske usluge poput zaduživanja i trgovanja odvijaju u ravnopravnoj mreži, putem javne decentralizirane blockchain mreže.
Ognjan Despot, voditelj regije za Srednju i Istočnu Europu u društvu Funderbeam