Vrbovanje Mozille u tabor Yahooa pokazao se kao odličan potez Marisse Mayer, šefice tog američkog internetskog diva.
Podaci za prosinac o udjelima na američkom tržištu internetskog pretraživanja pokazuju da je i dalje neprikosnoveni vladar tržišta Google pao sa 79,3 posto udjela na 75,2 posto, prenosi Bloomberg pozivajući se na podatke analitičara agencije StatCounter. To je ujedno najveći gubitak tržišnog udjela za Google od 2009. godine te najmanji udjel od 2008. godine. S druge pak strane, Yahoo bilježi najveći skok jer je u prosincu držao 10,4 posto nasuprot 7,4 posto godinu dana ranije. Dijametralno suprotno od većeg rivala, Yahoo trenutno drži najveći udjel od 2009. godine.
Poznavatelji tamošnjeg tržišta ne dvoje da su ovi podaci rezultat sklapanja ugovora između Yahooa i Mozille u studenom prošle godine prema kojem u popularnom pretraživaču Firefox unaprijed postavljena tražilica za američko tržište više nije Google, već je to Yahoo. Podsjetimo, Google je bio unaprijed postavljena tražilica na Firefoxu od 2004. godine. "Potez s Mozillom definitivno je imao utjecaja na američko tržište. Pitanje je sada hoće li se korisnici Firefoxa opet vratiti na Google", ocjenjuje za Bloomberg glavni izvršni direktor StatCountera, Aodhan Cullen.
Prema podacima te agencije, korisnici Mozillina pretraživača imaju udjel od nešto malo više od 12 posto. Osim što su ovi podaci odlična vijest za izvršnu direktoricu Yahooa Marissu Mayer, može se reći da se ovdje radi o "win-win" situaciji. Naime, brojke daju vjetar u leđa i samoj Mozilli koja pokušava održati korak s Microsoftovim Internet Explorerom te Googleovim Chromeom. No, prema mišljenju Dannya Sullivana, osnivača i urednika časopisa Marketing Land, moćni Google nema razloga za brigu. Kako kaže, svatko tko je želio ostati na Yahoou to je već učinio, a ako udjel Googlea i nastavi padati, to će biti vrlo mali pad, smatra Sullivan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu