Znanstvena fantastika, čini se, danas najbolje prodaje softver. I dok IBM svoj protežira kroz promociju Watsona, IT sustava koji se u slobodno vrijeme natječe na kvizovima znanja poput Izazova a onda u radno vrijeme obavlja različite proračune za bankare, marketingaše i liječnike, s druge strane najveća europska softverska kompanija, njemački SAP, svoj softver počela je promovirati kroz Hanu (High-Performance Analytic Appliance).
Tehnički, Hana je o novi sustav koji kombinira brzu analitiku i predikatbilnu logiku ili jednostavnije, vrlo snažno računalo s vrlo naprednim softverom temeljenim na umjetnoj inteligenciji specijalizirano za brzu analizu i donošenje zaključaka. SAP ga nudi trgovcima, bankarima, naftašima pa čak i policiji. Francuz Nicolas Coisne, SAP-ov direktor poslovnog razvoja za EMEA-u u području maloprodaje i veleprodaje mogućnosti Hane predstavio nam je prošli tjedan u Londonu u prvom SAP Experience Centru. Kao što auto-kuće prodaju automobile u salonima tako i SAP sada svoj softver prodaje u posebnom salonu koji kombinira iskustvo igre i zabave sa stvarnom poslovnom primjenom.
Coisne
Softver danas treba prodavati kroz primjere i inspiraciju
U jednoj prostoriji SAP Experience Centra nalazi se bolid Formule 1 sa dvjestotinjak senzora preko kojih Hana asistira vozaču-kupcu dok vozi ovaj ultra-uvjerljivi simulator jednako kao što asistira i pravim vozačima Formule 1. U drugoj prostoriji Hana se pretvara u virtualnu heroinu koja u hologramskoj sobi pomaže detektivu otkriti lopove. U trećoj prostoriji Hana simulira putovanje u Zemljinoj orbiti i omogučuje vam da jednijm prstom vrtite zemaljsku kuglu i istražujete gdje se sve Hana već koristi u praksi od SAD-a preko Indije do Europe. Za Hrvatsku nije bilo primjera. Pojašnjavaju stoga što je sve bilo prilagođeno za prezentaciju rješenja u području trgovine. Inače, SAP u Hrvatskoj koriste i kompanije izvan trgovačke branše, a strogo za trgovinu koriste ga Tisak, Ina i Metro. Uz to, tvrtke poput Kauflanda, Baumaxa i Bauhausa koriste SAP kao back office. Nicolas Coisne, kaže da je smisao SAP Expirience Centra ponuditi klijentima primjere i inspiraciju.
"Tehnologija koju danas možemo ponuditi je toliko napredna, odnosno tehnička i poslovna strana priče su toliko odvojene da umjesto tumačenja što i kako upotrijebiti da bi pobijedili konkurenciju, najbolje što im možemo ponuditi jest stvaran primjer i inspiracija", kaže Coisne. Trgovci u Londonu, Parizu, Istanbulu i Zagrebu, nastavlja, imaju danas identične probleme. S druge strane, imaju isti potencijal koji koristi njihova internetska konkurencija poput Googlea, Applea, Amazona i eBaya ali ne i oni.
"Veliki trgovački lanci imaju podatke o svojim kupcima, ali ih ne obrađuju u realnom vremenu", kaže Coisne. S druge strane, internetska konkurencija ima i podatke o lageru u realnom vremenu dok to trgovački lanci nemaju. Coisne kaže da nema smisla s Amazonom se natjecati cijenom. "Važno je o trgovini razmišljati na nov način i ponuditi ono što traže današnji kupci. Treba uzeti u obzir da ima kupaca koji nikad neće kupovati online kao i onih koji će u pravilu uvijek činiti upravo to. Vjerojatno će većina kombinirati, a Hana omogućuje da oboružani podacima u realnom vremenu možete praktično stvarati nove poslovne inovacije", zaključuje Coisne.
Ilustracija posla kroz igru
Menadžer kao vozač bolida
Nicolas Coisne pojašnjava da Hana u Formuli 1 mjeri i obrađuje velike količine podataka s terena u realnom vremenu i asistira u upravljanju bolidom. "Sve su to procesi s kojima se suočava svaki trgovački lanac kojeg zanima stanje lagera na policama i u skladištima u realnom vremenu", kaže Coisne. Za primjer hologramske detektivske pomoćnice navodi da ona u trgovini može pomoći u otkrivanju kupaca. "To je za trgovce pitanje svih pitanja, a Hana može analizom velikih količina podataka i predviđanjima pomoći trgovcima da otkriju u kojim trgovinama mogu očekivati koji tip kupaca i kada", kaže Coisne. Navodi da se to u hologramskoj sobi može isprobati kroz igru detektiva, a to može primjeniti i policija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu