SAP od 15. srpnja poskupljuje standardnu podršku 5,5 posto

Autor: Bernard Ivezić , 20. veljača 2013. u 21:59
Fotolia

Korisnici velikih, poput SAP-a, Microsofta i Oraclea, plaćaju podršku čija cijena zbog krize raste.

SAP je objavio da će svim novim korisnicima od 15. srpnja ove godine uslugu standardne podrške, takozvani Standard Support, koja je napopularnija usluga podrške SAP korisnicima u Hrvatskoj, naplaćivati 19 posto godišnje umjesto dosadašnjih 18 posto od cijene ukupno kupljenih licencija. U Hrvatskoj tu uslugu koristi 70 posto korisnika SAP-ovog softvera, odnosno više od 140 tvrtki. Preostalih 30 posto, jer neka vrsta usluga podrške je obavezna za sve korisnike SAP-a, koristi napredniju Enterprise uslugu podrške koja stoji 22 posto cijene licencije. Marko Biljan, direktor komunikacija SAP-a u Hrvatskoj, kaže da se poskupljenje ne odnosi na postojeće korisnike kao i one koji kupe SAP-ov softver i ugovore standardnu podršku do 15. srpnja. “To je odluka središnjice i vrijedi za sva tržišta pa tako i hrvatsko, ali unatoč tome SAP u Hrvatskoj i dalje ima najjeftiniju podršku na tržištu kad se u obzir uzmu veliki konkurenti Microsoft i Oracle, koji pri tom imaju samo jedan model podrške korisnicima”, ističe Biljan.

Navodi da su u Hrvatskoj cijene podrške velikih tvrtki u pravilu narasle s 22 na 23 posto, dok SAP nije slijedio taj trend. Inače, na internet je procurila interna SAP-ova prezentacija stara dvije godine u kojoj stoji da kompanija ne planira mijenjati cijene standardne podrške do kraja 2012. godine, a Enterprise podrške do 2016. godine. Središnjica SAP-a ovaj tjedan je u priopćenju navela da se cijena podrške neće promijeniti niti za SAP Business One, verziju softvera za mala i srednja poduzeća. No, nezavisni analitičar Frank Scavo, koji vodi blog The Enterprise System Spactator, kaže da iz prespektive korisnika cijena ne raste za jedan postotni poen već za 1/18 dio, odnosno 5,5 posto. “Održavanje je najprofitabilniji dio SAP-ovog poslovanja i korisnici bi trebali pitati zašto SAP želi da tu budu još profitabilniji”, piše Scavo.

Marko Biljan pojašnjava da je standardna podrška vrlo složena usluga. “Ide preko partnera i uključuje brojne pogodnosti od non-stop podrške sve dane u godini bez iznimke, zatim edukacije, održavanja, besplatnih nadogradnji SAP-a i sve zakonske prilagodbe”, zaključuje Biljan.

Komentirajte prvi

New Report

Close