SAP je objavio da će svim novim korisnicima od 15. srpnja ove godine uslugu standardne podrške, takozvani Standard Support, koja je napopularnija usluga podrške SAP korisnicima u Hrvatskoj, naplaćivati 19 posto godišnje umjesto dosadašnjih 18 posto od cijene ukupno kupljenih licencija. U Hrvatskoj tu uslugu koristi 70 posto korisnika SAP-ovog softvera, odnosno više od 140 tvrtki. Preostalih 30 posto, jer neka vrsta usluga podrške je obavezna za sve korisnike SAP-a, koristi napredniju Enterprise uslugu podrške koja stoji 22 posto cijene licencije. Marko Biljan, direktor komunikacija SAP-a u Hrvatskoj, kaže da se poskupljenje ne odnosi na postojeće korisnike kao i one koji kupe SAP-ov softver i ugovore standardnu podršku do 15. srpnja. “To je odluka središnjice i vrijedi za sva tržišta pa tako i hrvatsko, ali unatoč tome SAP u Hrvatskoj i dalje ima najjeftiniju podršku na tržištu kad se u obzir uzmu veliki konkurenti Microsoft i Oracle, koji pri tom imaju samo jedan model podrške korisnicima”, ističe Biljan.
Navodi da su u Hrvatskoj cijene podrške velikih tvrtki u pravilu narasle s 22 na 23 posto, dok SAP nije slijedio taj trend. Inače, na internet je procurila interna SAP-ova prezentacija stara dvije godine u kojoj stoji da kompanija ne planira mijenjati cijene standardne podrške do kraja 2012. godine, a Enterprise podrške do 2016. godine. Središnjica SAP-a ovaj tjedan je u priopćenju navela da se cijena podrške neće promijeniti niti za SAP Business One, verziju softvera za mala i srednja poduzeća. No, nezavisni analitičar Frank Scavo, koji vodi blog The Enterprise System Spactator, kaže da iz prespektive korisnika cijena ne raste za jedan postotni poen već za 1/18 dio, odnosno 5,5 posto. “Održavanje je najprofitabilniji dio SAP-ovog poslovanja i korisnici bi trebali pitati zašto SAP želi da tu budu još profitabilniji”, piše Scavo.
Marko Biljan pojašnjava da je standardna podrška vrlo složena usluga. “Ide preko partnera i uključuje brojne pogodnosti od non-stop podrške sve dane u godini bez iznimke, zatim edukacije, održavanja, besplatnih nadogradnji SAP-a i sve zakonske prilagodbe”, zaključuje Biljan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu