Samsung se sprema za oporavak tržišta televizora

Autor: Majda Žujo , 09. rujan 2013. u 09:33
Globalna potražnja za televizorima narasla je 3,7%

Bolje stanje američke ekonomije i nova tehnološka postignuća poput UHD-a ulijevaju nadu proizvođačima.

Samsung Electronics, najveći svjetski proizvođač televizora, očekuje da će bi se tržište televizora moglo oporaviti u drugoj polovici ove godine.

To bi se trebalo dogoditi zahvaljujući oporavku američke ekonomije, ali i lansiranju novih tehnoloških postignuća. Kako cijene LCD uređaja godišnje padaju oko 15-ak posto, masovni proizvođači televizorima dodaju sve više novih funkcija te proizvode sve veće ekrane koje imaju četiri puta bolju rezoluciju nego što imaju LCD modeli kineskih rivala. "Prva polovica godine bila je poprilično teška za tržište televizora. No sada kada se američka ekonomija oporavlja, predviđamo da će druga polovica biti pozitivnija ili će se tržište oporaviti", poručio je za Reuters Kim Hyun-suk, šef Samsunga, dodajući kako se u Samsingu uskoro očekuje i lansiranje novih modela s tehnologijom poput UHD-a (Ultra high definition).

Osvrnuvši se na IFA, najveći europski sajam potrošačke elektronike, Kim je rekao kako se Samsung fokusira na premium segment proizvoda te nudi veliki izbor modela po konkurentnim cijenama. Ipak, Samsung, kao i europski proizvođači, osjeća pritisak kineskih proizvođača kao što je TCL, peti najveći proizvođač televizora na svijetu. Globalna potražnja za televizorima narasla je 3,7 posto u drugom tromjesečju, no u Europi je istovremeno pala za 14 te 9 posto u Sjevernoj Americi. Kinesko tržište postalo je pak veće od oba tržišta i sada s njega dolazi 27 posto potražnje za televizorima. Stoga korejska kompanija nade polaže u tehnologiju, prvenstveno na OLED (organic light emitting diode) te UHD modele.

I njegov korejski rival LG, te japanski Sony također nade polažu na UHD, koje omogućava četiri puta bolju rezoluciju od konvencionalnih LCD modela. No, prema procjenama Daiwa Capitala ove će godine biti prodano oko milijun UHD televizora što je tek 0,5 posto potražnje za LCD-ovima. U naredne četiri godine UHD bi mogao doseći pet te posto potražnje. Kod OLED televizora očekuje se puno sporiji rast, najviše zbog izazovnije proizvodnje. Ove godine prodano ih je svega nekoliko tisuća, a do 2015. bi ta brojka mogla narasti na 1,6 milijuna da bi 2017. dosegla devet milijuna. Globalni proizvođači traže način kako da povećaju svoju zaradu pa su se neki bacili u traženje partnera ili podproizvođača. No u Samsungu nemaju takvih planova.

Komentirajte prvi

New Report

Close