Samo godinu nakon lansiranja Scuma Gamepires studio sam sebe financira

Autor: Bernard Ivezić , 08. siječanj 2020. u 22:00
Jedan od autora igre Andrej Levenski/Luka Stanzl/PIXSELL

Iako je Scum u prodaju došao zadnja 4 mjeseca 2018. tvrtka je te godine uprihodila 8,45 milijuna kuna uz neto dobit od 2,78 milijuna kuna.

Gamepires, hrvatski studio za proizvodnju računalnih igara u nešto više od godinu dana otkako je na tržište izbacio realističnu survival igru Scum, narastao je na 31 zaposlenika te se financira isključivo vlastitim sredstvima.

Scum je do danas, na najvećoj svjetskoj online trgovini igara Steamu, ostao naslov s najboljom prodajom u prvih 24 sata. Imao je 350.000 prednarudžbi i 250.000 prodanih primjeraka u prvom danu. Dini Selimović, glavni programer Gamepiresa u srijedu je na FER-u u Zagrebu istaknuo da su im nakon toga u privlačenju novih igrača značajno pomogle kontinuirane nadogradnje. Dosad su ih napravili više od 50.

Porez pola milijuna kuna
"Andrej Levenski i Tomislav Pongrac željeli su isprva napraviti projekt Virtualni grad pa su predstavili tu ideju brojnim investitorima, a usput su im pričali da bi rado radili i igre pa su tako našli investitore za Scum, od čije smo uspješne prodaje povratili sva uložena sredstva i sad se financiramo sami", kaže Selimović. Prema podacima Sudskog registra, Selimović je s Levenskim i Pongracem te drugim partnerima suvlasnik zagrebačke tvrtke Pandora studio, vlasnika brendova Gamepires i Scum. 

Tvrtka Pandora studio je do 2017., u vrijeme prije Scuma, imala prihod 2,75 milijuna kuna i tu je godinu zaključila s gubitkom od 295.544 kuna.  Godinu kasnije, iako je Scum u prodaju došao tek zadnja četiri mjeseca 2018. godine, tvrtka je zabilježila prihod od 8,45 milijuna kuna uz neto dobit od 2,78 milijuna kuna.

U izvješću, koje je Pandora priložila u Sudski registar, navodi se i da je platila više od pola milijuna kuna poreza, da joj 98 posto knjigovodstvene vrijednosti od 2,33 milijuna kuna čine izdaci za razvoj, da joj je kratkotrajna imovina vrijedna 30,19 milijuna kuna od čega 77,41 posto otpada na novac, kao i da je u bilanci iskazala odgođene prihode u vrijednosti 29,21 milijun kuna.

Uspjeh nije bio jednostavan
Dini Selimović kaže da uspon prema tržišnom uspjehu koji su postigli sa Scumom nije bio jednostavan.  Navodi da se njih sedmero okupilo 2010. godine te da su testirali svoju suradnju na izradi igre Gas Guzzlers. "Ta je igra bila dobro primljena, ali ne dovoljno da bismo radili nastavak. Napravili smo mnogo verzija te igre i prebacivali je na druge platforme, ali zaključak je bio da je tržište za takvu igru premalo i da nismo najbolje odradili marketing pa smo to dvoje odlučili izmijeniti sa Scumom", kaže  Selimović.

Navodi da su stoga, prije nego su krenuli u razvoj Scuma, napravili analizu prodaje igara na Steamu i shvatili da se moraju fokusirati na žanr igara preživljavanja, survivala. "Scum smo napravili kao open-world survival igru koja naglasak stavlja na realizam, ima RPG elemente i jedinstven setting, a marketing smo intenzivno radili tijekom izrade igre, posebno prema streamerima, i uz nešto i sreće – uspjeli", zaključuje Selimović.

Komentirajte prvi

New Report

Close