Operativni sustav ugrađen na Appleovim iPhone mobitelima dosegao je povijesno najviši udjel u SAD-u. To ukazuje da će se znatno zaoštriti konkurencija između američke kompanije i ostalih tehnoloških divova koje koriste operativni sustav Android, posebno u segmentu plaćanja i zdravstvene skrbi. Kako navodi Financial Times, iOS je prešao 50 posto udjela na tržištu operativnih sustava za pametne telefone, prema podacima tvrtke Counterpoint Research.
Poput religija
Granica od 50 posto udjela prvi je put prijeđena tijekom drugog tromjesečja. “Operativni sustavi su poput religija – nikada se značajno ne mijenjaju. Ali u protekle četiri godine konstantna je podjela između iOS-a i Androida. Ovo je veliki događaj koji bi se mogao dogoditi i na drugim značajnim tržištima u svijetu”, kaže Jeff Fieldhack, direktor istraživanja Counterpoint Researcha. Podaci te konzultantske kuće temeljeni su na pametnim telefonima u upotrebi, među stručnjacima poznatiji kao “aktivno instalirana baza”. Taj pokazatelj je Appleov financijski direktor Luca Maestri u srpanjskom sastanku s analitičarima nazvao “motorom naše kompanije”.
Radi se o pokazatelju koji je širi i smisleniji od podatka o isporukama novih telefona koje u pravilu fluktuiraju od tromjesečja do tromjesečja. Aktivno instalirana baza uzima u obzir i milijune ljude koji koriste Appleov ekosustav putem rabljenih iPhonea, kao i one koji su taj mobitel kupili prije samo godinu dana. Ben Wood, analitičar CCS Insightsa, kaže kako Apple ovo nije velika godina u kojoj je Appleov tržišni udjel porastao 10 ili 15 posto. Međutim, Apple u tišini svake godine ugrabi sve više udjela, dodaje Wood.
Telefoni pokretani Androidom krenuli su u prodaju 2008., godinu nakon iPhonea. Prema podacima NPD Groupa, telefoni pokretani Androidom nadmašili su one sa iOS-om 2010. godine. Između 2007. i 2010. Apple nije bio ni blizu udjelu od 50 posto tržišnog udjela, gdje su dominirali Nokia, Motorola, Windows i BlackBerry. S obzirom da će Apple u srijedu predstaviti novi iPhone14, prelazak 50-postotnog udjela sugerira da kompanija nikada nije bila u konkurentnijem položaju. I to unatoč kritikama da je izgubila inovacijsko liderstvo.
Što donosi novi iPhone?
Na prvom predstavljanju uživo od izbijanja pandemije koronavirusa trebao bi, prema očekivanjima poznavatelja tehnološkog tržišta, predstaviti iPhone s boljim kamerama i manjim “notchem” na zaslonu koji sadrži senzore. Podsjetimo, iPhone je tijekom mandata Tima Cooka učinio od Applea najvredniju kompaniju na svijetu, s tržišnom kapitalizacijom od 2,5 bilijuna dolara. “Cook je uzeo što mu je Jobs dao i izgradio zasebno carstvo”, smatra Ben Wood. “Vjerojatno svatko tko kupi iPhone, bilo iz druge, treće ili četvrte ruke, ostavit će nešto novca Appleu kroz kupnje aplikacija, plaćanjem za iCloud, korištenje Apple Musica ili naknadu za transakcije preko Apple Payja. I to je model koji nitko nije bio u mogućnosti kopirati”, istaknuo je Wood.
Sa sve snažnijom penetracijom iPhonea, Apple je krenuo i u područja filmova i TV-a, zatim oglašavanja i plaćanja te rekreacije i brige o zdravlju. Time je instalirana globalna baza za iPhone prešla milijardu korisnika u 2020. godini. Rezultat je diverzificirani set prihoda od “usluga” koji konstantno raste po dvoznamenkastim stopama i isporučuje marže iznad 70 posto. Drugim riječima, dva puta je profitabilniji od poslovanja s računalima. Broj korisnika koji plaćaju naknade za ovaj set usluga dosegao je 860 milijuna u drugom kvartalu. To je ugrubo dvostruko više nego što zajedno korisnika imaju Netflix i Disney+.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu