Sudionici konferencije Smart Industry naveli su i zanimljive primjere iz prakse pametnih rješenja u gradovima – rješenja koja bi trebala olakšati i poboljšati upravljanje gradskim uslugama u određenim segmentima.
Slaven Stojanović, voditelj projekata u slovenskoj IT tvrtki Intera, koja se bavi razvojem vlastitog CRM (Customer Relationship Management) sustava Intrix, naveo je dva primjera. Tvrtka Intera tako je digitalizirala upravljanje ljudskim resursima i upravljanje projektima u Makarskoj.
Veća transparentnost
Ovaj je grad, kaže Stojanović, imao problem s upravljanjem radnom snagom, ali i s vođenjem i upravljanjem projektima jer su informacije bile razbacane na više mjeste. Zato je slovenska kompanija sa 14 godina iskustva implementirala svoj sustav Intrix.
Prednosti koje je Grad Makarska dobio implementacijom softvera za upravljanje projektima, ističe Stojanović, optimizacija je procesa i resursa. “Dobili su i veću transparentnost, pa i uspješnije zatvaranje projekta, dakle, na vrijeme i unutar budžeta. Također, projekt je doveo do povećanja digitalne pismenosti djelatnika gradske uprave”, kaže voditelj projekata u tvrtki Intera. Što se pak tiče projekta upravljanja ljudskim resursima, navodi Stojanović, prednosti koje je Makarska ostvarila odnose se na postojanje evidencije svih zaposlenika na jednom mjestu.
Također, proces zapošljavanja i selekcije kandidata je lakši i jednostavniji, omogućeno je praćenje učinka i kompetencija, radnog vremena, ugovora, lječničkih pregleda i slično. Prednosti implementacijom ovakvih projekata ne ostvaruje samo gradska uprava i njezino vodstvo, već i djelatnici i građani kroz efikasnije usluge.
“Sami zaposlenici vide sve podatke o sebi, vezane uz godišnji odmor, svoju učinkovitost i slično. Sustav Intrix omogućuje i optimizaciju kadrovskih procesa, učinkovitu organizaciju aktivnosti zaposlenika, automatizirano upravljanje dokumentima, putnim nalozima, izvještajima, kadrovskom analitikom….”, naveo je Stojanović.
Ivan Bilać, direktor prodaje u Eccos inženjeringu, rekao je da je njihova kompanija implementirala napredno rješenje upravljanja prometom u Poreču i Rovinju, odnosno u njihovim središtima. Sustav tvrtke Eccos inženjering, naime, ovim je gradovima poslužio za nadzor prometa u pješačkoj zoni.
“Željeli su promet nadzirati na najbolji mogući način te tako što efikasnije upravljati postojećim sustavom parkiranja. Stoga smo implementirali 16 kontrolnih točaka te raznu strojnu opremu, barijere, stupiće, kamere za prepoznavanje registracije vozila, razne senzore i slično”, rekao je Bilać. Kroz sustav koji ima centralizirano sučelje, vrši se unos korisnika parkirališnih mjesta u centru grada. Dobiva se nadzor nad parkirališnim mjestima, kontrola te razne analize i financijska izvješća.
Izazov isplativosti
“Primjena ovakvih rješenja donosi brojne prednosti za grad i korisnike. Grad dobiva kontrolu i nadzor parkiranja u uskom centru grada kroz jedno centralizirano sučelje, a građani i turisti dobivaju manje gužve u gradu, brže putovanje i veću sigurnost”, naglašava Bilać.
Dominik Dragičević, direktor CoreLine softverske agency, naveo je dva primjera rješenja temeljenih na internetu stvari (IoT). IoT je, rekao je Dragičević, tehnologija koja se dugo koristi, ali čije korištenje raste tek posljednjih nekoliko godina. Njezine su specifičnosti senzori, povezivost i analiza podataka.
Upravo na temelju ove tehnologije CoreLine je, na temelju potreba tržišta, razvio dva rješenja. Jedno se odnosi na parkiranje u Zadru, a drugo na kontrolu troškova električne energije i vode u marinama. Iako su ove projekte uspješno razvili, Dragičević ističe da je isplativost trenutno najveći izazov u razvoju rješenja koja se temelje na internetu stvari.