Tržište videonadzora u Hrvatskoj najbržerastući je dio tržišta tehničke zaštite, a upravo na to tržište oko je bacio Canon, najveći svjetski proizvođač opreme za nadzor. Prema procjenama najvećih domaćih integratora tehničke zaštite, tržište videonadzora lani je dosegnulo vrijednost od 150 milijuna kuna.
Japanska kompanija, koja želi postati japansko-EU-američki igrač, otprije poznata po optici i kamerama, sada želi iskoristiti ta svoja znanja kako bi učinila kamere pametnijima. O planovima Canona u Hrvatskoj razgovarali smo s Hermannom Anderlom, direktorom kompanije za srednju i istočnu Europu. "U Hrvatskoj smo već prisutni s proizvodima koje ne biste očekivali i imamo velike planove", kaže Anderl.
Kakve planove imate u Hrvatskoj u području videonadzora?
Leće i kamere su ono u čemu je Canon tradicionalno najbolji, ali kompanija je nedavno u Parizu na Canon Expou predstavila novo ruho. Želimo kamere učiniti pametnijima tako da naš posao sad sve više postaje softver i nuđenje kompleksnih IT rješenja za korporativni sektor. To nam je jedno od najvažnijih novih područja koja želimo predstaviti u Hrvatskoj i regiji. Zato je Canon svoj hardver povezao s tehnologijama koje su razvili OCE, Axis i Milestone, a koji su sada dio korporacije.
Planovi ili već imate konkretne projekte u Hrvatskoj i regiji?
U području videonadzora prvi veliki korporativni projekt napravili smo u Nami, trgovačkom lancu u Sloveniji. Nama sad koristi Canonov sustav videonadzora. Prethodno su imali sustav za nadzor, ali kad smo pokazali koliko se inteligencije, preciznosti, pa čak i prodajnih i marketinških podataka može dobiti dobiti sa sustavom za nadzor, odlučili su se na investiciju u novi sustav. Imamo još nekoliko projekata koji su u tijeku i o kojima zasad ne mogu govoriti. Mogu tek reći da su velik interes pokazale kompanije iz turističkog sektora.
Kako planirate ući na hrvatsko tržište?
U Sloveniji i Srbiji već imamo jake kanale kroz koje smo prisutni, ali u Hrvatskoj tražimo potencijalne partnere.
Što velike igrače u ovom trenutku privlaći na mala tržišta poput Hrvatske i Slovenije?
Kompanije ovdje koriste analogne sustave za videonadzor. Mi imamo digitalno rješenje. Ne govorimo tu samo o tome da se nešto može digitalno snimiti već da se taj digitalni zapis može obrađivati. Može mu se dodati poslovna inteligencija. Znači, naš sustav može prepoznati osobu koju snimi, može prodaji i marketingu dati informaciju koliko je kupaca ušlo u trgovinu tijekom dana, kad su bile špice, koliko je bilo muških kupaca, a koliko žena te, primjerice, koje su dobi bili kupci. Može pokazati gdje su se zadržavali i koliko itd. Znači, nije smisao videonadzora više samo da vam snimi lopova u krađi, već je to alat za poboljšanje prodaje.
Koja su to iznenađenja u Hrvatskoj? S kim surađujete i u kojim područjima?
Radimo s Agrokorom i na to smo jako ponosni. U tom poslu nismo izravno već preko partnera, jer jako cijenimo dobre partnere. Imamo još velikih kompanija s kojima surađujemo u Hrvatskoj. No, to obično nisu poslovi vezani uz kamere i videonadzor. U Hrvatskoj za korporativne klijente radimo sustave za upravljanje dokumentacijom, upravljanje procesima i ispisna rješenja. Tu već radimo one stvari prema kojima se cijeli Canon želi pozicionirati, a to je ponuda IT sustava za korporativni sektor.
U vrijeme startupa kako se kanite boriti za kupce? Cijenom ili kvalitetom?
Canon je velika korporacija sa složenim, kvalitetnim i provjereno sigurnim rješenjima. Nas ne zanima biti najjeftiniji, već ponuditi najveću vrijednost. Nudimo najbolju praksu, najbolju podršku i konzalting.
Kako to iznutra izgleda kad velika korporacija poput Canona mijenja paradigmu svog poslovanja?
Prije akvizicija, znači do 2010., Canon je bio hardverska kompanija. Bilo je očigledno da će nas to ograničiti u budućnosti. Jednako je bilo jasno da promjena paradigme neće biti lagana. Kompanija je stoga hrabro krenula u akvizicije. Kupnjom OCE-a dobili smo paletu Prisma softvera. Nije to značilo samo da sad imamo vlastitu ponudu sustava za upravljanje dokumentima, već i da imamo niz novih klijenata koji su varirali od malih tvrtki do velikih organizacija. Sinergija s Canonom otvorila je još veću potencijalnu bazu klijenata za takav softver. Kupovali smo dalje. Želimo biti vodeći ponuđač korporativnih IT rješenja. Naravno da još postoji percepcija da smo u hardveru za krajnje korisnike. Ima to svojih prednosti i zato ćemo i dalje biti veliki u ponudi krajnjim korisnicima. No, Canon neće glumiti da je novi Apple. Imamo svoje adute. Predstavili smo usluge Iristu i Lifecake.
Canon je odlučio prestati biti samo japanska kompanija. Imat ćete razvoj u EU i u SAD-u. Gdje će biti središte Canonova razvoja za EU, odnosno jedno od vaša tri globalna sjedišta, što je posebno zanimljivo jer će to sjedište biti glavno za razvoj u području videonadzora?
U Europi smo kupili kompanije kao što su OCE, Milestone i Axis tako da je logično reći da već imamo dosta razvoja ovdje. Neće se zapravo mijenjati središte kompanije, već ćemo jačati kompetencije u Europi. No, nismo ovdje jaki samo u videonadzoru, već i u medicinskim uređajima i opremi. Ovdje su kompanije poput Optopola i Eyecarea.
Zašto vaše VR naočale nisu popularne poput Facebookova Oculusa i Microsoftova Hololensa?
Zato što nisu za krajnje kupce, već za ozbiljan biznis. One su namjenjene industrijskoj primjeni, razvoju prototipova proizvoda. To je najskuplji dio proizvodnje i srž moderne industrije. Samu proizvodnu traku ne morate ni imati, možete je unajmiti u Kini, ali razvoj proizvoda je ono što vas razlikuje od konkurencije. Naše VR naočale ne moraju biti najljepše, ali zato moraju biti najbolje za razvoj novih proizvoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu