Predsjednik Toyote Takeshi Uchiyamada rado prepričava priču o svome timu inženjera, koji prototip prvog Priusa nisu mogli pokrenuti punih 49 dana. Prema riječima čelnog čovjeka Toyote: „Nikako nismo mogli pronaći uzrok – pa recimo tako – kvara, a radili smo danonoćno iz dana u dan u pronalasku greške. Konačno smo ga uspjeli pokrenuti oko Božića, no odradio je svega 500 metara!“
To je bilo sada već davne 1995. godine, kada su hibridni automobili bili pokusna vozila s vrlo nejasnom budućnošću i još nisu dokazali svoju vrijednost. Ukoliko ubrzamo unaprijed 20 godina, Toyota ponosno objavljuje kako je upravo prodala 8 milijuna hibridnih1 vozila, uz razmak od svega 10 mjeseci između zadnje prekretnice od 7 milijuna prodanih primjeraka.
Teško je shvatiti što zapravo brojka od 8 milijuna prodanih primjeraka predstavlja za okoliš i vlasnike hibridnih vozila. U tom kontekstu, dovoljno je samo navesti kako su prema Toyotinim izračunima – od 31. srpnja hibridi zaslužni za uštedu od čak 58 milijuna tona2 CO23, koji bi se inače emitirao u atmosferu iz konvencionalnih vozila iste veličine i snage. Toyota također procjenjuje da su njezina hibridna vozila izravno odgovorna za uštedu od 22 milijarde litara goriva, u odnosu na količinu utrošenog goriva kod istovjetnih konvencionalnih vozila.
Hibridna tehnologija, koja ujedno obuhvaća i znanje stečeno kroz dugi niz godina proizvodnje ekološki prihvatljivih vozila, postavljena je od strane Toyote kao ključna tehnologija u automobilskoj industriji za zaštitu okoliša u 21. stoljeću. Koristeći upravo znanje iz proizvodnje uspješnih i pouzdanih hibridnih vozila, Toyota isto primjenjuje na proizvodnji svojih konvencionalnih vozila – još boljih automobila. Kroz čitav niz poboljšanja, Toyota planira smanjiti troškove korištenja, povećati performanse i proširiti ponudu svojih modela.
(_gdeaq = window._gdeaq || []).push([‘hit’, ‘gdehr’, ‘d2M6RsdLU3M1xwQRC3PzM8R7T.SKJVABGVTPz06TB6j.P7’, ‘ynhnbtjlmw’, ‘juyqfamjqsuycrkoqlyfcgbztkmx’],
[‘viewable’, ‘gdehr’, ‘d2M6RsdLU3M1xwQRC3PzM8R7T.SKJVABGVTPz06TB6j.P7’, ‘vooteqdqwr’, ‘_gde_isndwl_vooteqdqwr’]);
Poruka je time vrlo jasna: pronašavši vlasnike diljem svijeta, hibridna vozila su otvorila novu tržišnu nišu koja se iz dana u dan povećava. Od lansiranja prve generacije Priusa 1997. godine, Toyota je postepeno ugrađivala hibridnu tehnologiju u ostale modele – od kompaktnog Yarisa do nedavno najavljenog RAV4 hibrida. Od ovog mjeseca, Toyota ima u prodaji 30 hibridnih i jedan plug-in hibridni model na više od 90 svjetskih tržišta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu