Luka Glavaš jedan je od suosnivača uspješnog startupa pod imenom Flaster – tehnološke marketinške tvrtke koja omogućuje brendovima mjerenje vidljivosti pokretnog vanjskog oglasa i konverziju iz offline u digitalnu komunikaciju.
Inovativan pristup marketingu za njega je značio razvoj uspješnog poslovanja i širenje na europsko tržište.
Suosnivač si Flastera. Kako ste došli do ideje za pokretanjem posla?
Implementacija i modifikacija ideje je trajala dosta dugo, više od godinu dana. Prepoznali smo da postoji oblik poslovanja kojeg bi mogli modificirati u smislu medija za oglašavanje, ali smo se vodili time da klijentima pružimo širi spektar mogućnosti u privlačenju publike. Uz sve to, iznimno bitno je bilo napraviti mjerljivost medija kako bi klijentu prikazali isplativost investicije.
Razlog dužeg trajanja, osim samog razvoja sustava je što smo sa svakom idejom o razvoju unutar kompletne usluge išli prema klijentu i tražili njihov feedback. Na koncu smo razvili proizvod konstruiran prema potrebama klijenta, a ne samo našoj ideji što smo mislili da je tržištu potrebno. Iz tog razloga, proizvod kakav je danas na tržištu u odnosu na startup ideju je uvelike izmijenjen i poboljšan zahvaljujući klijentima, a još uvijek razvijamo nove usluge koje ćemo ubrzo predstaviti tržištu.
Razvili ste metodu mjerenja rezultata što je inovacija u poslovanju. Možete li nam pojasniti kako mjerite rezultate kampanja?
Flaster je razvio sustav mjerenja rezultata pokretnih oglasa. Time smo prvi na ovim prostorima koji mogu klijentima prikazati više od same brojke. Svaki vozač u kreativno brendiranom vozilu koristi našu aplikaciju, koja prikuplja i obrađuje digitalne podatke okoline, odnosno publike izložene u vidljivom području automobila. Analizom podataka prikazujemo rezultate po danu i satu.
Interesantno je što dajemo na uvid heatmape u kojim ulicama i dijelovima grada je izloženost kampanje veća. Dinamičnom kreativnom flotom oglasi naših klijenata pokriju cijeli grad, a mi dajemo insight u kojim dijelovima grada smo skupili najviše kontakata.
Kako vas je tržište prihvatilo?
Izazov je bilo predstaviti se klijentima kao premium medij koji nudi više usluga u jednoj. U odnosu na standardizirane formate koji postoje na tržištu, dobiti povjerenje klijenata nije lagan zadatak i zato smo ponosni na naš rad i što smo uspjeli u tome. Još veće zadovoljstvo je činjenica da nam se zbog rezultata kampanje klijenti vraćaju i s nama otvaraju i nova tržišta.
Tko su Vam klijenti i kako ih odabirete?
Naši klijenti su brandovi koji ulažu u outdoor oglašavanje. Idealan klijent je brand koji je atraktivan publici, koji ima interesantnu kreativu i komunikaciju, a svoje usluge predstavlja na nacionalnoj ili međunarodnoj osnovi. Bitno nam je izgraditi spektar društveno respektabilnih brandova oko sebe kako bi se i mi kao takvi pozicionirali na tržištu.
Kroz ovih godinu dana poslovanja dobili ste i neka vrijedna priznanja za rad. Pohvalite nam se malo dosadašnjim postignućima.
Najveće postignuće nam je upravo naš portfelj klijenata i činjenica da u turbulentnom razdoblju gradimo zanimljivu priču. Osim prisutnosti u Zagrebu, zbog dobrog poslovnog modela jako smo brzo proširili svoje poslovanje na Zadar, Split i Rijeku, a otvorili smo i tržište Slovenije. Koncem prošle godine smo bili u top 5 startupa na natjecanju Zagrebačkog Inovacijskog Centra, a novac.hr nas je nedavno uvrstio među polufinaliste startupa za 2022.
Koji su planovi za daljnje poslovanje?
Zbog izuzetne skalabilnosti poslovnog modela, cilj nam je čim prije pametno i efikasno otvoriti strana tržišta. Na nekima je već prepoznat interes za suradnju, kojima pristupamo u naredno vrijeme. Bitno je bilo postaviti dobre temelje na domaćem terenu kako bismo uspješno širili poslovni model.
Studirali ste na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa na preddiplomskom i MBA programu. Jesu li Vam znanja sa studija pomogla u poslovanju?
Kroz studiranje na ZŠEM-u imali smo prilike slušati predavanja veoma kvalitetnih i zanimljivih predavača. Neki od njih imaju pozitivan utjecaj na tvoje ideje u kojoj grani ekonomije želiš graditi svoje poslovno putovanje. Prednost ZŠEM-a je što ti uz sam studij nudi veliki spektar dodatnih aktivnosti, putovanja, programa i razmjena gdje je velika šteta to ne iskoristi.
Zajedno s svojim prijateljima tijekom MBA studija išao sam na razmjenu u ESB Reutlingen i mogu reći da je to nezaboravno iskustvo. Ljudi s kojima u jednom periodu života slušaš predavanje kasnije imaju velik utjecaj na tvoj privatni i poslovni život. Odnosi koji su uspostavljeni tijekom studiranja danas su neraskidivi, a neka poznanstva otvaraju vrata koja bi inače bilo puno teže otvoriti.