Mi se bavimo istraživanjem i razvojem, mahom kroz stvaranje novog i unapređenjem postojećeg softvera te analize velikih količina podataka.
Prije godinu dana počeli smo intenzivno koristiti 'growth hacking', znači provoditi serije malih eksperimenata na našim marketinškim kanalima i u razvoju proizvoda, i to opet kroz softverski razvoj. Trik je da morate napraviti i po 20 tih testova prije nego pronađete model koji funkcionira, znači otkriti taj pravi product-market fit. Tako je svoj posao opisao Matija Torlak, jedan od četiri člana Uprave i komercijalni direktor najvećeg slovenskog trgovca potrošačkom elektronikom Big Banga.
70 posto
kupaca prije kupnje obiđe barem tri različita kanala prodaje
Konkurencija jedino eKupi
Na prvi pogled, u Hrvatskoj bi mu pandan bio HG Spot. No, Torlak, koji u Big Bangu vodi nabavu, marketing, prodaju i dugoročan odnos s kupcima (B2C), a koji sve to slikovito opisuje kao razvoj multichannel poslovanja, u svojoj je prezentaciji na konferenciji sMind eCommerce Day 2017. u Zagrebu, kao konkurenciju spomenuo jedino eKupi, najveću web trgovinu u Hrvatskoj, koja posluje i regionalno pa tako i u Sloveniji. "Naš posao se u deset godina iz temelja promijenio. Prije smo prodavali računala, a sad vidimo da su ona u zadnjoj fazi životnog ciklusa. Bez digitalne transformacije u koju smo ušli ne bismo opstali", ističe Torlak. Zvijezda konferencije eCommerce Day 2017. nije željela komentirati hoće li se Big Bang proširiti i na Hrvatsku. Naime, u Srbiji su prisutni još od 2009. godine. No, zato je pojasnio promjene kojima su izloženi. Navodi da im je prije deset godina najprodavaniji proizvod bio DVD player, a danas ga jedva itko kupuje. Da su prije desetak godina prodavali po 150 tisuća SCART kablova godišnje, a prošle godine ukupno svih vrsta kablova nisu prodali više od 15 tisuća.
Torlak
Bez digitalne transformacije u koju smo ušli ne bismo opstali.
Informirani kupci
Iako se u potrošačkoj elektronici i kućanskim aparatima nalazi mnogo različitih vrsta proizvoda, Torlak ističe da se broj kategorija proizvoda unazad deset godina morali prepoloviti. S druge strane, pojašnjava, promijenili su se kupci pa se kompleksnost iz broja kategorija prenijela u povećanje broja načina na koje se pristupa potrošačima. Navodi da kupci prije kupnje informacije o proizvodima provjere u prosjeku na 14,8 izvora, a pri tome ih 70 posto prvo "obiđu" trgovce kroz barem tri različita kanala prodaje. "To što se danas bavimo growth hackingom rezultat je činjenice da u prosjeku za svaki proizvod imamo čak 3703 različita puta konverzije, a s takvom kompleksnošću se ne može upravljati na tradicionalne načine", kaže Torlak.
Tražiti su se počeli 2013. godine kad im je promet pao na 95 milijuna eura, ROE pao na -17,4, te kad su ostvarili gubitak od 1,4 milijuna eura. Otad rastu. Posljednji dostupni podaci su za 2015. godinu kad im je promet narastao na 104,5 milijuna eura, ROE na 11,3, a neto dobit na 905 tisuća eura. Torlak kaže da im sam growth hacking ne donosi izravan povrat, ali da ga rade da bi učili i bili agilni. Kroz to razvijaju multichannel model poslovanja, te šire ponudu. S kućanskim aparatima, primjerice, odmah prodaju kasko osiguranje, struju, nude kredite i mogućnost kupnje online i podizanja robe offline, rade dostave, montaže i servise. "Povrat u growth hackingu nije pozitivan, ali ključni su ljudi i njihovo znanje i sposobnosti. Takav pristup osigurava nam da ćemo i 2020. godine nešto raditi", zaključuje Matija Torlak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.1% profita je vrlo loš ROI. Bolje da oroče novac na štednju
Uključite se u raspravu