Računala sve više pokazuju svoju nadmoćnost kada su u pitanju investicijske odluke, sugerira posljednje izvješće Institutional Investora. Naime, na ovogodišnjoj listi najuspješnijih menadžera hedge fondova, šest od njih osam radi za fondove koji koriste računalni odabir dionica, a računalo sugerira i trenutak njihove kupnje, odnosno prodaje. Među njima su hedge fondovi Citadel, Renaissance Technology i Two Sigma.
Ovogodišnji popis pokazuje i koliko se vođenje investicijskih portfelja promijenilo u svega 15 godina. Naime, još 2002. godine u klubu najuspješnijih bila su tek dva fonda koji su se uzdali u računalne kvanitativne modele u ulaganjima. Takav pristup nije stran ni hrvatskoj fondovskoj industriji. Tako u Ilirika Investmentsu koriste model koji se temelji na kombinaciji fundamentalne i tehničke analize, otkriva fond-menadžer Isak Nuhić. “Prednost računalnih modela je u sistematskom pristupu koji tako isključuje većinu ljudskih psiholoških nedostataka i predrasuda te omogućuje konzistentnije ulaganje”, ističe Nuhić.
Kvantitativni modeli su brojni:
Od fokusiranih na makroekonomske podatke, preko onih koji prate cijene, pa do fokusa na vijesti i društvene mreže
Dodaje kako su kvantitativni modeli brojni: od onih fokusiranih na makroekonomske podatke, preko onih koji prate fundamente ili cijene, pa do onih koji se fokusiraju na vijesti i društvene mreže. Modeli se također razlikuju po vremenskom horizontu – od dugoročnih ulaganja, pa sve do dnevnog trgovanja.
“Ono što je zajedničko svim modelima je fokus na podatke, strogo upravljanje rizicima i troškovima te sistematski pristup. Ako bismo uspoređivali modele s uspješnim investitorima, mogli bismo za primjer uzeti Warrena Buffetta. Njegova najveća snaga je u tome što se držao svojih pristupa i u vremenima kad je to bilo teško i nepopularno te se fokusirao na brojke”, ističe Nuhić. “Vjerujem da većina društava za upravljanje ipak ima neke svoje modele i metode, pogotovo fondovi koji ulažu na svjetskim tržištima”, zaključuje Nuhić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu