U samo dvije godine od pojavljivanja modela poput ChatGPT-ija broj kompanija koje ulažu u AI je u neprestanom rastu, a mnoge od njih posvetile su dedicirani razvojni smjer upravo kreiranju takvih rješenja.
Predstavnici domaćih kompanija i relevantnih udruga okupili su se na Q Connect događaju pod nazivom “AI – strategic insights and real-world implementations” na kojem su raspravljali o svojim poslovnim odlukama zašto su fokusirali na AI rješenja i benefitima koje su ostvarili.
Gosti okruglog stola Aleksandar Raić, dopredsjednik Infobipa za AI transformaciju, Martina Silov, predsjednica CroAI-ja i Partnership u Mindsmiths, Jan Štedul, Growth u Mindsmiths i Zlatko Matokanović, direktor AI odjela u Q agency raspravljali su o AI-ju i kako on utječe na njihove poslovne planove.
Matokanović: AI je postala ključna tehnologija koju tech tvrtke moraju uključiti u svoj portfelj usluga.
“AI je postala ključna tehnologija koju tech tvrtke moraju uključiti u svoj portfelj usluga. Trenutno mnoge tvrtke specijaliziraju se za frontend i backend razvoj, dok AI rješenja često outsourceaju ili obrnuto. Mi smo usvojili holistički pristup, gdje je AI integracija sastavni dio cjelovitog rješenja koje uključuje sve usluge koje već godinama uspješno pružamo” – pojasnio je Zlatko Matokanović iz Q-a.
Svi okupljeni složni su u jednom – ova nova tehnologija radikalno mijenja način na koji radimo i donosi veliki potencijal za razvoj poslovanja. Takav trend navodi se i u PwC AI reportu, koji procjenjuje da će do 2030. godine AI stvarati 15,7 bilijuna dolara doprinosa globalnoj ekonomiji. Razlog tomu je to što je generativni AI alat koji se može prilagoditi za širok spektar primjena, od onih poput analize podataka o prodaji i sastavljanja projekcija do onih kreativnih poput izrade grafičkih rješenja.
Aleksandar Raić iz Infobipa slaže se s takvim predviđanjima: “Vjerujem da će uskoro biti sve više unicorna na tržištu koji će imati nekoliko desetaka umjesto nekoliko stotina zaposlenika. Inovacija ide ruku pod ruku s agilnošču i uz pametno korištenje AI-ja će manji propulzivni startupovi postizati ono za što je trenutno potreban veći broj zaposlenika. No, i tu je bitno dobro razumjeti tržište i tako zadržati balans između kompletne automatizacije i onoga što se dobiva radom zaposlenika.”
Tijekom sat vremena rasprave pod vodstvom moderatora Bernarda Ivezića iz Unicorn Undergrounda, gosti okruglog stola raspravljali su o trendovima u razvoju umjetne inteligencije, percepciji tehnologije od strane medija i kompanija te potencijalu razvoja raznih segmenata poslovanja. Na kraju su došli do korisnih zaključaka, koji će vrijediti za daljnji razvoj AI-ja.
Buđenje interesa za AI kod kompanija je izazov koji vidi i Martina Silov iz udruge CroAI i startupa Mindsmiths: “U Hrvatskoj imamo odlične inženjere koji su i više nego sposobni izraditi odlična rješenja. No, potrebni su nam ljudi s pozadinom humanističkih znanosti i ekonomije koji također razumiju AI – kako u tech tvrtkama, tako i u kompanijama korisnika. Oni su ti koji će pokretati tranziciju u AI jer znaju kako iskoristiti AI i taj potencijal objasniti ljudima koji nisu stručnjaci u području.”
Pred kraj rasprave, govornici su se dotaknuli vječne teme u području umjetne inteligencije – mijenja li ona ljude? Jan Štedul iz Mindsmithsa je pojasnio svoj optimistični pogled: “Već sada AI može odraditi dosta repetitivnih poslova bolje od čovjeka, ali ne mijenja njega kao kompletnu osobu, već samo njegovo područje rada. Napredak tehnologije u prošlosti uklonio je poslove koje sad smatramo nečim što nitko ne bi trebao raditi. Slična stvar se događa i sada. To je realnost napretka, ali je u toj promjeni bitno zadržati optimizam i prilagođavati se.”
IT tvrtka Q ovim je druženjem otvorio program Q Connect, kojim će pokrivati razne aktualne teme iz svijeta tehnologije i poslovanja kroz okupljanja relevantnih stručnjaka s domaće tech scene. Ovim programom želi povezati tvrtke s domaće tech scene i tako pojačati koheziju između njih putem dijeljenja iskustava i znanja o temama s kojima se bave.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu