Prema FietsBeraad istraživanju provedenom u Nizozemskoj između 2005. i 2007. godine, stanovnici Amsterdam su vozili bicikl 0,87 puta tijekom prosječnog dana, u usporedbi sa svega 0,84 putovanja ostvarenih automobilom. To je bilo prvi put ikada zapisano da su prosječna putovanja biciklom nadmašila ona s automobilima, a takav trend bilježe i druga nizozemska urbana središta.
Inače, Nizozemci se smatraju biciklističkom nacijom još od prije Drugog svjetskog rata, a od tada je zaljubljenost u biciklizam kontinuirano u porastu. U usporedbi sa ostalim zapadnim zemaljama, biciklizam je najpopularniji u Nizozemskoj. Već spomenuto FietsBeraad istraživanje pokazalo je da gotovo 30 posto nizozemskih putnika uvijek putuje biciklom, a dodatnih 40 posto ponekad biciklom ide i na posao.
Putnici širom svijeta se okreću biciklima u nastojanju da spriječe štetnost ispušnih plinova automobila, a uz to prilikom bicikliranja su i fizički aktivni što je danas mnogima važan faktor. U Njemačkoj i Danskoj, više od 20 posto putnika redovito putuje biciklom, a biciklizam i dalje čini više od polovice svih putovanja u većini kineskih gradova. Prema istraživanju Worldwatch Instituta globalna proizvodnja bicikala porasla je za 3,2 posto u 2007. godini na 130 milijuna bicikala i kontinuirano je u porastu. U trenutcima u kojima se premišljate je li bicikliranje doista za vas sjetite se da je biciklizam najučinkovitiji način prijevoza poznat čovjeku. Uz to, riječ je o najjeftinijem načinu prijevoza, istovremeno i odlična tjelovježba i način da ostanete u formi, a dnevne vožnje na relacijama posao – kuća nude vam širok spektar prednosti – zdravstvene, ekonomske te poboljšanje kvalitete života.
Da bi biciklizam bio sigurniji i još prihvaćeniji među građanima Nizozemci su izgradili ogromnu mrežu biciklističkih staza. Kod njih biciklističke staze imaju sasvim posebno i drugačije značenje, to su jasno označene glatke površine, koje uz sebe imaju odvojene znakove i svjetla za sve one koji putuju na dva kotača, a ipak su dovoljno široke da bi po njima bez poteškoća i nesreća moglo preticati. U mnogim gradovima staze su potpuno odvojene od ostalih prometnica, a ponekad, gdje nema dovoljno prostora i mora se dijeliti, možete vidjeti znakove koji pokazuju sliku biciklista sa autom popraćene riječima ‘Biciklistička ulica: Automobili su gosti’.
Nizozemska je zemlja u kojoj možete koristiti i tzv. ‘bike bus’, jedan od oblika kolektivne vožnje u kojoj sudionici zajednički bicikliraju na dogovorenoj ruti sljedeći pritom vremenski raspored puta, a novi biciklisti se mogu pridružiti ili napustiti ‘bike bus’ na različitim točkama duž te rute. Upotreba bicikala je široka, od one sportske, rekreativne pa do onih koji putuju biciklom do fakulteta ili do posla, a Nizozemci posebno vode računa o tome da ih se zaštiti od opasnosti u prometu i da se na biciklist gleda kao na ravnopravne sudionike prometa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu