Bilo je potrebno manje od 24 sata da nova hrvatska računalna igra SCUM, koju su napravili domaći studiji Gamepires i Croteam, postane najbrže-prodavani hrvatski proizvod ikad. U prvom danu, igru je kupilo više od 250.000 igrača diljem svijeta. Gruba je procjena da je time utržak od igre premašio 5 milijuna dolara, a taj iznos nastavlja rasti.
Hrvatski gaming blockbuster se odmah popeo na vrh ljestvice najprodavanijih naslova na najvećoj svjetskoj trgovini računalnih igara Steamu. Jedan cijeli dan bio je najprodavaniji na planeti. Usto, izdavač igre, Devolver Digital, koji je dosad izdavao naslove kao što su Croteamovi Serious Sam i Talos Principle, objavio je da nikad nije imao uspješnije lansiranje neke igre.
Drugim riječima, SCUM je već sada hrvatska igra s najboljim launchom uopće. I dok su nam u Gamepiresu već rekli da ovakav uspjeh nisu mogli ni sanjati, sada nam to isto, uz veliku dozu oduševljenja, naglašavaju i u Croteamu. Ante Vrdelja, voditelj marketinga Croteama kaže da daju maksimalnu podršku Gamepiresu da SCUM uspije što bolje. "Uvijek se rade interne prognoze kako bi igra koja se razvija mogla uspjeti na tržištu, ali ovo što je postigao SCUM je više od svega što smo se nadali te smo jako zadovoljni, zapravo oduševljeni", kaže Vrdelja.
5 milijuna
dolara utržak je od prodaje igre prvi dan od puštanja na tržište
Navodi da su se jako angažirali oko daljnjeg uspjeha SCUM-a. U tri dana otkako je igra na tržištu, pružili su podršku da se izdaju četiri patcha, odnosno poboljšanja igre. "Svu pažnju i resurse smo usmjerili podršci rastućem broju igrača, daljnjem razvoju igre kao i ostalih projekata koji su trenutačno u produkciji", kaže Vrdelja. SCUM je, prema podacima Gamepiresa, pred početak prodaje imao red prednarudžbi s više od 350.000 igrača.
Na Twitchu, pandanu YouTubea za igrače računalnih igara, SCUM je prošli utorak imao više od 230 tisuća kompetitivnih gledatelja koji su pratili streamere koji su igrali SCUM. Time je prvi put jedna hrvatska igra na Twitchu zauzela prvo mjesto po gledanosti te pretekla neke od najpoznatijih naslova današnjice: Fortnite, League of Legends, Harthstone, World of Warcraft, Dota 2 i Counter Strike.
Koliko su te SCUM-ove statistike velike, ne samo u lokalnim već i u svjetskim okvirima, možda najbolje pokazuje podatak da je igra imala više prednarudžbi nego Tesla za svoj e-auto Model 3 (inicijalno 276 tisuća). Da je SCUM u prvom danu kupilo dva i pol puta više igrača nego što je svjetski književni bestseler "50 nijansi sive" kupilo čitatelja u prvih tjedan dana (100.000 primjeraka).
Isto tako, SCUM je po brzini prodaje u prvom danu za 2,5 puta potukao prodaju ultrapopularnog Minecrafta za platformu Xbox Live (100.000 primjeraka). Ipak, nije ni blizu prodaje igre Final Fantasy XV za PlayStation 4, koja je u prvom danu prodana u 5 milijuna primjeraka. No, ne zaostaje mnogo za prodajom igara kao što su Grand Theft Auto: San Andreas, koja je u prvih tjedan dana prodana u 2,06 mil. komada, ili najprodavanije igre iz franšize Mario Karta, Mario Kart 8 Deluxe za Nintendo Switch, u prva tri dana prodane u više od milijun kopija. Gamepires je u ponedjeljak bio nedostupan za komentar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu