Smart Industry
Intervju

Project 3 Mobility će u potpunosti promijeniti način korištenja prijevoza u urbanim središtima

Zrinka Hrga, direktorica ljudskih potencijala u Project 3 Mobilityju, govori o razvoju robotoziranog taksija.

Josipa Ban
10. listopad 2022. u 22:00
Naš tim čini 200-tinjak ljudi, do kraja godine bit će ih 300, u sljedeće dvije čak tisuću, najavljuje Zrinka Hrga

U Hrvatskoj se razvija projekt koji bi u potpunosti trebao promijeniti način funkcioniranja i korištenja prijevoza na širim urbanim područjima. Ovaj, možemo slobodno reći, revolucionaran projekt razvija startup Project 3 Mobility, iz kojega najavljuju da će do kraja 2024. Zagreb među prvima u svijetu dobiti robotizirane taksije.

Tim, čiji je broj zaposlenih u samo godinu dana narastao s nešto više od 70 na gotovo 200 ljudi, razvija tri komponente projekta, od razvoja autonomnog električnog vozila, specijalizirane infrastrukture do platforme za upravljanje kompletnom uslugom. Usluga, koja je još u razvoju, dogovorena je s pet gradova dok pregovaraju s dodatnih 35 diljem Europe i svijeta.

Značaj 3P projekta za Hrvatsku bit će ogroman jer će velikoserijska proizvodnja njihovih električnih vozila biti u Hrvatskoj. Osim toga, projekt privlači velik broj stručnjaka koji su zbog njega iz različitih zemalja i kontinenata odlučili doseliti u Hrvatsku.

No ova priča tek počinje pa Project 3 Mobility do kraja godine planirati imati već 300 zaposlenih, a u sljedeće dvije čak tisuću, najavljuje Zrinka Hrga, direktorica ljudskih potencijala u Project 3 Mobilityju, u intervjuu za Poslovni dnevnik. Iste pak privlače, osim izazovnom vizijom, i raznim pogodnostima. Jedna od njih trebala bi biti i udjeli u Project 3 Mobilityju na koje bi imali pravo svi zaposlenici, a koju upravo razvijaju.

U kojoj je fazi Project 3 Mobility?

Project 3 Mobility razvija novi ekosustav mobilnosti koji će u potpunosti promijeniti način korištenja prijevoza u urbanim središtima. Trenutačno razvijamo tri temeljne komponente projekta – radimo na razvoju autonomnog električnog vozila, specijalizirane infrastrukture te platforme za upravljanje kompletnom uslugom.

Paralelno s razvojem i pokretanjem prve usluge u Zagrebu, u razgovorima smo i s ostalim svjetskim gradovima zainteresiranima za našu uslugu. Već imamo dogovorene sporazume s pet gradova dok smo u pregovorima s dodatnih 35 gradova diljem Europe i svijeta koji žele postati naši partneri.

Kakav profil stručnjaka i zaposlenika Vam treba za projekt koji razvija novi sustav mobilnosti?

S obzirom na to da razvijamo novi sustav mobilnosti, trenutačno imamo potrebu za zapošljavanjem stručnjaka i inženjera na području razvoja softvera te razvoja vozila. Drugi važan element našeg projekta je uspostavljanje platforme za kompletno upravljanje uslugom, gdje zapošljavamo vodeće stručnjake s iskustvom u razvoju usluga i aplikacija, a veliki naglasak stavljamo na samo iskustvo vožnje, što je zadatak za stručnjake u segmentu kreiranja i dizajniranja najboljeg korisničkog iskustva.

Treća komponenta koju razvijamo je specijalizirana infrastruktura, odnosno Centar mobilnosti, koji otvara dodatne radne pozicije u području građevine, pametnih rješenja, kao i potrebu za većim brojem projektnih menadžera, posebno jer ćemo paralelno razvijati uslugu u više gradova u svijetu.

Ukratko, trebaju nam motivirani ljudi koji žele osmisliti novo iskustvo kretanja u gradovima i onda to implementirati korištenjem najnovijih tehnologija i pristupa – bez obzira na to radi li se o razvoju optimiziranih metoda upravljanja velikim flotama vozila, potpuno drugačijem multimedijalnom iskustvu u vozilu ili optimizaciji trajnosti vozila koje će jednoga dana napraviti više od tisuću vožnji godišnje. Svaki aspekt poslovanja inoviramo i preispitujemo uobičajene pristupe koji se u nekim slučajevima nisu mijenjali desetljećima. Dobro je spomenuti i da će velikoserijska proizvodnja naših električnih vozila biti u Hrvatskoj, pa će tada veliki fokus biti u na radnim mjestima na području proizvodnje vozila, logistike i drugih.

35

svjetskih gradova u pregovorima je za robotizirane taksije, pet gradova je već dogovoreno, a krajem 2024. taksiji bi već mogli voziti ulicama Zagreba

Koliko je ljudi do sada zaposleno te koliko ih još planirate zaposliti?

P3 tim je u samo posljednjih godinu dana narastao sa 76 na gotovo 200 ljudi. No tu ne stajemo, do kraja godine nastavljamo sa zapošljavanjem. U planu nam je krajem 2022. imati tim od 300 ljudi, a za dvije godine zapošljavat ćemo blizu 1000 zaposlenika.

Nakon što lansiramo prvu uslugu u Zagrebu, stvorit će se potreba za otvaranjem dodatnih radnih mjesta u Centru mobilnosti te u proizvodnom pogonu, koji će se također nalaziti u blizini Zagreba.

Možete li pronaći radnu snagu i stručnjake koji Vam trebaju na domaćem tržištu? Koje možete, a koje ne možete?

Možemo se pohvaliti kako smo dosad zaposlili veliki broj stručnjaka s domaćeg tržišta. No kako imamo urede na dvije lokacije – u Hrvatskoj i Velikoj Britaniji, otvoreni smo za zapošljavanje na obje lokacije.

Iz kojih ste sve država zaposlili strane radnike?

Eksperti iz raznih područja preselili su se u Hrvatsku zbog našeg projekta. U timu imamo kolege iz europskih zemalja poput Austrije, Danske, Italije, Njemačke, Velike Britanije, Portugala ili Poljske, ali i iz drugih svjetskih zemalja poput Brazila, Južnoafričke Republike, Indije, Kine ili Japana. Neki od njih radili su u najvećim automobilskim kompanijama poput Tesle, Honde, BMW-a, Jaguara, Aston Martina, Hyundaija, General Motorsa i mnogih drugih.

Kako privlačite radnike, odnosno koje im uvjete nudite?

Prema dosadašnjem iskustvu, zaposlenike privlači sama činjenica da Project 3 Mobility ima tako inovativnu i izazovnu viziju. Svaki kandidat koji dođe do užeg kruga selekcije i upozna našu misiju i viziju ne ostaje ravnodušan. Zadovoljstvo tima i njihova produktivnost za nas je imperativ. Zato im nudimo mnoge benefite za koje smatramo da pozitivno utječu na njihov poslovni razvoj i privatni život.

U P3 timu cijeni se otvorena komunikacija i transparentnost. Kod nas nema klasične poslovne hijerarhije i isticanja pojedinaca, mi djelujemo kao tim te cijenimo svačije mišljenje i doprinos bez obzira na poziciju ili radni staž. Smatramo da se tako daje jednaka mogućnost svima da sudjeluju na projektu, pokažu svoje znanje i svježim idejama pridonesu razvoju poslovanja.

Osim toga, u timu imamo stručnjake u raznim domenama, što omogućuje jedinstveno radno iskustvo, razmjenu znanja i učenje od najboljih. To je jedna od većih prednosti našeg startupa, kao i iznimno motivirajuća i prijateljska radna atmosfera, koja olakšava rješavanje svakodnevnih poslovnih izazova i zadataka. Osim toga, naravno, nudimo atraktivne financijske pakete za naše zaposlenike, mogućnost dodatne edukacije i brzog napredovanja, kao i ostale benefite.

Uz navedene povlastice svim svojim zaposlenicima osiguravamo dodatno i dopunsko zdravstveno osiguranje, kao i putno osiguranje, plaćenu subvenciju za dječji vrtić – do 600 kuna mjesečno za svako dijete, božićnicu, blagdanske darove za djecu, kao i popuste na razne usluge i proizvode. Važno je napomenuti i da trenutačno razvijamo Employee Stock Options (ESOP) plan, odnosno plan dodjele udjela u Project 3 Mobilityju svakom našem zaposleniku.

Želimo da svaki član tima dugoročno ostvari vrlo značajni financijski dobitak kroz rast vrijednosti firme koji očekujemo. Svi se zajedno trudimo stvoriti nešto što će promijeniti živote ljudi u gradovima nabolje i pošteno je da u konačnici svi imamo korist od projekta jednom kada se naša vizija pretvori u stvarnost.

Kakav je interes radnika za rad na P3?

Kao što sam ranije spomenula, posebnost našeg projekta izazvala je zaista veliki interes kandidata za posao jer radimo na zahtjevnim i inovativnim rješenjima potpuno novog načina funkcioniranja prijevoza u gradovima. Radimo na velikoj promjeni, stvaramo novi sustav mobilnosti koji će promijeniti budućnost, što je za mnoge kandidate vrlo poticajno.

P3 je projekt koji mijenja industriju mobilnosti. Kakav će biti njegov značaj za Hrvatsku?

Prema svemu što vidimo, projekt je iznimno važan za cijelu Hrvatsku jer vjerujemo da će naša usluga mnogima povećati kvalitetu života. Mi korisnicima nećemo pružiti samo prijevoz od točke A do točke B već ćemo im omogućiti i korisničko iskustvo prilagođeno njihovim željama i potrebama.

Želimo da vrijeme koje se nekad smatralo izgubljenim, ono koje provedemo na putu između različitih lokacija, postane najbolje iskorišteno vrijeme i pravo mjesto za odmor, zabavu ili posao. Vjerujemo da ćemo na taj način osigurati značajnu korist građanima Zagreba, ali i svih drugih gradova gdje planiramo pokrenuti uslugu jer će sve naše aktivnosti biti blisko koordinirane s gradovima.

Osim toga, većina razvojnog procesa našeg vozila i kompletne usluge nalazi se u Hrvatskoj, gdje će se nalaziti i velikoserijska proizvodnja autonomnih električnih vozila. To svakako pogoduje i hrvatskoj ekonomiji te povećava interes globalnih investitora za naš projekt. Primjerice, samo je Rimac Grupa dosad privukla preko 840 milijuna eura stranih investicija, a Project 3 Mobility planira privući još veće iznose od svjetski priznatih strateških i financijskih investitora.

New Report

Close