Proizvođači računalnih igara udružuju se u klaster

Autor: Bernard Ivezić , 30. siječanj 2014. u 22:01
Thinkstock

Imamo dovoljno primjera koji pokazuju da Hrvatska može razviti vlastitu proizvodnju računalnih igara, kaže Andrej Levenski.

Prema svim pokazateljima riječka tvrtka K.I.D. prosječno je malo hrvatsko poduzeće. Uspješno se nosi s krizom, ima promet od gotovo dva milijuna kuna, stabilnu neto dobit od 400 tisuća kuna i 12 zaposlenih. Međutim, tvrtka K.I.D. u hrvatskim je uvjetima anomalija.

Predstavlja novu brzorastuću proizvodnu industriju čija se vrijednost u svijetu trenutačno procjenjuje na 80 milijardi dolara, a koju u Hrvatskoj čini samo desetak tvrtki.Krešimir Špes, suvlasnik tvrtke K.I.D., inače mnogo poznatije pod imenom Cateia games, izjavio je u četvrtak u Zagrebu na konferenciji BUG Future Show da je lani njihova riječka tvornica računalnih igara napravila čak 11 novih igara. Broj novih igrača klijenata mjeri pak u stotinama tisuća diljem svijeta. "Vjerujem da imamo najbolji poslovni model od svih hrvatskih proizvođača računalnih igara, jer mi svoje igre proizvodimo onako kako je to zamislio Henry Ford: na pokretnoj traci", kaže Špes, koji je tehnički direktor Cateia gamesa, odnosno voditelj proizvodnje.

Impuls dobar start 
Na svoj način taj poslovni model planiraju primijeniti druga dva panelista u raspravi o budućnosti proizvodnje računalnih igara u Hrvatskoj, voditelj razvoja najpoznatijeg hrvatskog gaming studija Croteama Davor Hunski i tehnički direktor studija Gamepiresa Andrej Levenski. Obojica kažu da im je cilj početi proizvoditi nove igre pored postojećih naslova Croteamova Serious Sama i Gamepireovih Gas Guzzlersa. Andrej Levenski iz Gamepiresa navodi da su prvi korak već učinili okupivši devet domaćih proizvođača. "U posljednjoj smo fazi priprema za osnivanje klastera proizvođača računalnih igara jer sada imamo dovoljno primjera koji pokazuju da Hrvatska može razviti vlastitu proizvodnju računalnih igara i s tom industrijom konkurirati na svjetskom tržištu", naglašava Levenski.Dodaje da je njihov rad prepoznala i država te je proizvođačima igara omogućila da se kroz Poduzetnički impuls natječu za potpore do 250 tisuća kuna. Levenski kaže da je to dobar start. 

Kako rade Finska, Kanada… 
U Finskoj je proizvodnja računalnih igara jedan od glavnih smjerova budućeg razvoja. U Norveškoj takve tvrtke subvencionira država, a u Kanadi im daje porezne olakšice. "Sad je to krenulo i u Hrvatskoj i zadovoljni smo zbog toga, ali i ovdje će trebati uhodavanja jer inicijalno težište potpore nije dano na plaće, koje nam čine 90 posto troškova poslovanja, već na hardver", objašnjava Levenski.

Poljska kao uzor

Računalne igre za promociju zemlje

Davor Hunski iz Croteama, koji sa svojom igrom Serious Sam ove godine slavi 20. godina rada, kaže da država može još dosta pomoći. Navodi primjer poljskog premijera Donalda Tuska koji je prije tri godine za posjeta Baracka Obame Varšavi kao državni poklon uručio američkom kolegi poljsku računalnu igru The Witcher 2. Pritom ju je predstavio kao jedan od najboljih tehnoloških proizvoda te zemlje i kao primjer industrije u koju želi privući investicije. "Do prije koju godinu kolege iz SAD-a su nam javljali kako su Serious Sam i Croteam glavne asocijacije za Hrvatsku na internetu, pa mi je žao što se takvi uspjesi ne koriste u promociji naše zemlje i njezina gospodarstva", zaključuje Hunski.  

Komentirajte prvi

New Report

Close