Isporuke osobnih računala (PC) u svijetu pale su u četvrtom lanjskom tromjesečju za 2,4 posto jer i dalje slabi potražnja tvrtki za novim uređajima, dok su u cijeloj prošloj godini pale 2,1 posto, objavila je u utorak tvrtka za istraživanje tržišta IDC.
Prodaja osobnih računala iznosila je u tromjesečju 80,8 milijuna, što je manje u odnosu na 82,2 milijuna godinu ranije. No, to je manji pad od 4,8 posto, koliko je IDC očekivao, a dio pada neutraliziran je rastom interesa za Googleov Chromebook, jeftini laptop kojeg pokreće Google softver, te promocijom Microsoftova u vezi njegova softvera Windows 8 i Bing pretraživača.
Ukupno je u 2014. isporučeno 308,6 milijuna osobnih računala, što je pad za 2,1 posto u odnosu na prethodnu godinu, objavio je IDC. Prodaja osobnih računala već se nekoliko godina nalazi pod pritiskom jer potrošači sve više koriste mobilne uređaje kao što su pametni telefoni i tableti.
Bolji od očekivanja rezulatati u četvrtom tromjesečju nisu razlog za slavlje, kaže Jay Chou, viši analitičar IDC-a. "Ljudi kupuju osobna računala uglavnom zato što je onaj koji imaju star tri ili pet godina, pa je postao manje produktivan, a ne zbog nekih drugih razloga", ističe Chou.
Lenovo Group zadržao je u četvrtom tromjesečju najveći tržišni udio od 19,9 posto, isporučivši 16 milijuna računala diljem svijeta, pokazuju podaci IDC-a. No, najviše su tržišni udio povećala druga dva proizvođača: Apple i Hewlett-Packard.
Isporuka Appleovih računala skočila je u tromjesečju za 19 posto, na 5,8 milijuna, pa je njegov udio na tržištu dosegnuo 7,1 posto. Hewlett-Packard povećao je, pak, u tromjesečju isporuke za 15 posto, na 15,9 milijuna. S tržišnim udjelom od 19,7 posto HP se učvrstio na drugom mjestu najvećih svjetskih proizvođača računala.
Nasuprot tome, isporuke osobnih računala malih proizvođača pale su u proteklom tromjesečju više od 20 posto, zbog cjenovnog pritiska od strane Chromebooksa i popusta koje nudi Microsoft uz njegov Windows 8.1 softver.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu