Povezivanje će omogućiti da roba od dobavljača do kupca putuje samostalno

Autor: Marta Duić , 05. studeni 2015. u 22:00
Švicarski SBB Cargo već surađuje s Boschom

Bosch nudi sustav koji omogućuje da se koriste podaci iz kontrolne jedinice vozila, tj. da se online može pratiti trošenje voznih parkova.

Bosch vjeruje da povezivost nudi i ima veliki potencijal. Govoreći na 32. njemačkom logističkom Kongresu u Berlinu, Stefan Asenkerschbaumer, zamjenik predsjednika upravnog odbora u Boschu istaknuo da u logističkim kompanijama još uvijek postoji mnogo neučinkovitosti, a da se taj problem da lako riješiti.

"Internet stvari (Iot) pruža ogromne mogućnosti na tom području. Proizvodnja i logistika, kao i kretanje robe i tereta u prometu, postaju učinkovitiji, sigurniji i fleksibilniji kroz povezivanje. U budućnosti, tokovi roba kroz tvrtke, kao i između kupaca i dobavljača će upravljati sami sobom. Temelj za to omogućuju senzori za snimanje podataka u realnom vremenu i inteligentni softver. To će stvoriti dodatne poslovne prilike za Bosch", poručuje Asenkerschbaumer, "Povezivanje nudi priliku preobraziti uglavnom strog lanac dodanih vrijednosti u dinamičnu mrežu vrijednosti", kaže Asenkerschbaumer.

Nova tehnološka rješenja omogućit će ispravljanje nedostatka u transportnoj logistici, primjerice, informacije koje stižu s odgodom ili nedostatak transparentnosti. Osim GPS tehnologije koja to omogućuje, to je sada moguće putem web senzora za precizno lokaliziranje logističkih stavki u realnom vremenu. Kao rezultat toga, standardi kvalitete mogu se identificirati rano tijekom transporta. Inspekcije dolazne robe mogu se obavljati učinkovitije, a nove i ponovne narudžbe mogu biti obavljene dok je roba u tranzitu. Osim toga, cestovni prijevoz nije jedino područje u kojem se taj tip povezivanja može primijeniti. U suradnji sa švicarskom željezničkom tvrtkom SBB Cargo, Bosch ima u cilju razvoj željezničke logistike u povezani transportni sustav.

 

Asenkerschbaumer

Povezivanje donosi nove poslovne modele i usluge

Učinkovito povezivanje je dio svake dinamične mreže dodane vrijednosti. Za Bosch, postoji već oko 100 takvih projekata. Na svojoj multi-product liniji u Homburgu Bosch koristi više od 2000 različitih komponenta za proizvodnju oko 200 varijanti mobilnog hidrauličkog upravljačkog modula. Rezultat je ekonomična proizvodnja, gotovo 30 posto manje zaliha i 10 posto više produktivnosti. "Povezanost logistike i proizvodnih sustava može odgovoriti sa znatno više fleksibilnosti na iznenadne promjene u potražnji i kvarova u lancu dodane vrijednosti. U budućnosti, Bosch želi integrirati sve tvornice u globalnu proizvodnu mrežu˝, naglašava Asenkerschbaumer.

"Povezivanje danas donosi više od međudjelovanja različitih objekata i sustava. Također iz njega proizlaze novi poslovni modeli i usluge", kaže Asenkerschbaumer. Bosch tako nudi sustav koji omogućuje špediterskim tvrtkama da koriste podatke iz kontrolne jedinice vozila, tj. da mogu pratiti trošenje svojih voznih parkova online. Kao rezultat toga, održavanje i popravci mogu se planirati u ranoj fazi. Štoviše, zahvaljujući 'Eco Logic Motionu', tvrtka pomaže poboljšati strategije vožnje. U središtu toga je elektronski horizont, koji koristi postojeće navigacijske podatke u vozilu da bi prilagodio strategiju vožnje u odnosu na topologiju terena. Ova funkcija omogućuje smanjenje potrošnje goriva do pet posto.

Opasna mjesta iza vrha brda ili nakon zavoja onda mogu biti otkrivena na vrijeme što olakšava vožnju i povećava sigurnost."To je još jedan korak prema osiguravanju gospodarske učinkovitosti i sigurnosti povezanih prometnih rješenja", poručuje Asenkerschbaumer. Kako kaže, bitan čimbenik za postizanje budućeg uspjeha u povezanom svijetu je razvoj ključnih kompetencija. Također ističe da je bitno da postoji mogućnost razvoja i implementacije novih poslovnih ideja i modela brzo i učinkovito, što je razlog zašto je bolja i veća ukupna suradnja važna. Široki klasteri moraju biti formirani radi ujedinjavanja znanja i resursa.

"Međusobne suradnje, mreža logističke dodane vrijednosti će biti učinkovita samo ako svi partneri stvore potrebne uvjete za tu svrhu", poručuje Asenkerschbaumer. Zajednički projekti i tzv. ekosustav, stoga se mora temeljiti na jedinstvenim standardima i otvorenim platformama. Asenkerschbaumer vjeruje da postoji plodno tlo, kada je riječ o opsežnom širenju brzih širokopojasnih mreža. Ipak, po njegovom mišljenju, to je jedini način da kontinuirano praćenja prijevoza tereta funkcionira. Asenkerschbaumer također identificira zaštitu podataka i stvaranje zajedničkog digitalnog tržišta kao daljnji ključni uvjet za prihvaćanje i uspjeh povezanih rješenja. 

Komentirajte prvi

New Report

Close