Cijela priča s ovim startupom počela je kada je osnivač Juraj Žlof odlučio prihvatiti konzultantski projekt londonskog startupa ForestCar koji je bio dio poduzetničkog akceleratora StartupBootcamp u Londonu.
Tada se prvi put susreo s razvijenim startup ekosustavom, zaljubio se u kreativnost i otpočeo priču koja u obliku projekta TransferHero živi i danas. "Nakon završenog projekta dobio sam dobru sliku na koji se način pristupa inovacijama izvan Hrvatske te kako treba krenuti. Naučio sam da je loše prvo raditi proizvod pa tek onda tražiti mjesto na tržištu te da sve kreće upravo od intervjua s potrošačem. Tako smo našli nišu u kojoj smo vidjeli potrebu za inovacijama i odlučili smo se okušati u rješavanju tog izazova , a radi se o FMLM putovanju s čvorišta mobilnosti (zračne luke, autobusni i željeznički kolodvori, luke). Budući da sam sa suosnivačima i prije radio na projektima nekako je bilo prirodno da se kao sljedeći korak okušamo i u poduzetništvu. Prijavili smo ideju u SBC Smart City and IoT program u Amsterdamu i prihvaćeni smo kao jedan od devet između čak 4500 prijava", prisjeća se Juraj Žlof.
Održivost – zeleno nije i skuplje
Pogled na prioritete putovanja im je jasan, a kažu kako se dva najbitnija kriterija cijena i komfor izmjenjuju ovisno o tome što je osobi u tom trenutku bitnije, ali i da u novije vrijeme postoje novi zahtjevi. Vodeći se upravo filozofijom poslovanja koju su naučili, a to je da je potrošač najvažniji, radeći intervjue s njima uočili su da se ekološki pristup vožnji popeo visoko na listi prioriteta te da drži treće mjesto. To ih je ponukalo da naprave nešto što ljudi žele te je tako nastao TransferHero, online platforma za rezervaciju usluga prijevoza.
Žlof
Vrijeme čekanja putnika sveli smo na nulu i taksiji se mogu pravovremeno organizirati.
"Nama je ekološka održivost jako važna, pogotovo zato što živimo u turističkoj zemlji koja bi trebala više pažnje davati prirodi. Iz tog smo razloga napravili platformu na kojoj se mogu bukirati najzelenija dostupna vozila u više od 140 zemalja. Pritom kod nas ne vrijedi da je zelenije i skuplje. Prilikom rađenja prvog pilota na zračnoj luci Schiphol u Amsterdamu, shvatili smo da taksi kompanije, kao što je Uber, i taksi koncesionari imaju velikih problema s time što vozači čekaju dulje od 45 minuta da bi pokupili svojeg sljedećeg putnika. Koristeći prediktivnu analitiku to smo vrijeme čekanja smanjili gotovo na nulu. Iz tog razloga, ali i drugih, možemo ponuditi 10% bolje cijene. Ako se radi o vožnji u oba smjera, onda i 40%, jer transfer kompanije kojima mi radimo isto tako imaju problem praznih vožnji.
Pokupe putnike na zračnoj luci i vode ih do grada, ali se do zračne luke vraćaju prazni. Što im više praznih vožnji napunimo, to više oni zarađuju, a mi na kraju dobivamo još niže cijene", dodao je Žlof. Sama platforma za rezervaciju transfera nije revolucionarna, riječ je o običnoj web stranici, no prava 'magija' događa se u pozadini. Nekoliko API-ja razmjenjuje informacije koje su potrebne kako bi se prava odluka donijela u pravo vrijeme. Tom funkcionalnošću uspijevaju pratiti putnika od izlaza iz zrakoplova preko podizanja prtljage do dolaska na taksi stajalište.
Podaci se komuniciraju s dispečerskim centrom taksi tvrtke koja tako može pravovremeno organizirati vožnju i dokinuti situacije kao što su kašnjenje zrakoplova ili zastoj prilikom podizanja prtljage. "Osim naglaska na efikasnost, dodana vrijednost ovog projekta jesu i zelena vozila. Infrastruktura nažalost još nije spremna da se električna vozila svugdje koriste, a da biste znali koje je vozilo najzelenije potrebno je znati i kako države i gradovi dobivaju električnu energiju.
140 zemalja
na raspolaganju za bukiranje vozila preko sustava Transferhero
Primjerice Njemačka i dalje proizvodi električnu energiju većinom iz neobnovljivih izvora te tako vozila na plin postaju zapravo najekološkija. Da bismo bili sigurni da radimo maksimalno sve što za svaku bukiranu vožnju odlučili smo posaditi jedno drvo te tako postižemo 'carbon offsetting' koji je nastao za vrijeme putnikovog leta i vožnje", ističe Žlof. Trenutačno se transfer putem globalnog sustava za rezervacije Amadeus može bukirati u oko 140 zemalja i više od 500 gradova. Direktna partnerstva postoje u našoj regiji, Poljskoj i Nizozemskoj, a tamo i testiraju nekoliko novih stvari koje planiraju uskoro implementirati. Klijenti su im pretežno korporacije i putničke agencije koje im pružaju usluge za organizaciju putovanja.
Reforestacija u praksi
"Ono što se događa u praksi je da zaposlenici izađu iz zračne luke i uđu u prvi taksi koji vide – onaj najskuplji, upravo zato što firma plaća. Koristeći TransferHero, firme 'štede' barem 30%, a radi se o nekoliko tisuća eura mjesečno, dok se zaposleniku iskustvo ne mijenja. I dalje izlazi iz zračne luke i sjeda u prvi auto koji vidi. Samo je razlika ta što vožnja može biti ekološka, košta manje i drvo bude posađeno", objasnio je Žlof.
Jedna od već implementiranih značajki jest i reforestacija kao okosnica njihova projekta. Kako bi sve bilo najekološkiji moguće, za svaku rezerviranu vožnju sade jedno drvo kako bi neutralizirali utjecaj ugljika koji nastaje prilikom putnikovog leta i vožnje. ''Zasad zbog isplativosti sadimo u mjestima poput Madagaskara, Pakistana ili Nepala. Tamo već postoje uhodani reforestacijski projekti, ali velika nam je želja saditi lokalno i uskoro ćemo početi i s time", zaključio je Žlof.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu