Hrvatska podružnica minhenske tvrtke Atron electronic, jednog od vodećih pružatelja IT usluga u sektoru javnog prijevoza, pionir je i na našem tržištu kad je u pitanju implementacija sustava za nadzor i kontrolu prometa za zagrebački ZET.
Putem baznog sustava, dispečeri, vozači i putnici dobivaju podatke i informacije o, primjerice, poziciji vozila i stanju u prometu. Dobar rad podružnice rezultirao je njenim širenjem pa su se početkom godine preselili u veći prostor na Knežiji.
Voditelj podružnice Mario Škarica najavljuje i i nova zapošljavanja. "Prioritet nam je zapošljavanje većeg broja ljudi koji će raditi za matičnu tvrtku Atron, te nadogradnja i modernizacija sustava za nadzor i kontrolu prometa u ZET-u", kaže.
Podružnica u Zagrebu tako postaje središnje mjesto Atrona za razvoj softvera, testiranje opreme i novih rješenja. Osim u Njemačkoj i RH, tvrtka radi u Švicarskoj, Švedskoj i Norveškoj za 300 poduzeća javnog prometa.
"Željeli bismo već ove godine krenuti s modernizacijom i nadogradnjom sustava nadzora i kontrole prometa u ZET-u. Instalirali smo dispečerski centar u Zapruđu gdje se tramvajski i autobusni promet nadziru 24 sata dnevno. Sve je povezano kroz digitalni radiokomunikacijski sustav Tetra", objašnjava Škarica i dodaje kako je u Zagrebu 170 tramvajskih i autobusnih stanica opremljeno zaslonima za informacije putnicima.
Škarica
Otvorili smo vrata i studentima s tehničkih fakulteta, nakon prakse se i zaposle.
O većem broju odlučuju ZET i Grad Zagreb, a Škarica se nada da je krajnja ideja mrežu info zaslona proširiti i prema susjednim gradovima, što bi, kaže, bio dobar iskorak prema integriranom sustavu Zagrebačke županije. Moguće je širenje poslovanja ne samo na zapad, već i na jugoistok Europe.
"Kod nas su procesi sporiji, a investicije u gradski prijevoz manje su u usporedbi s razvijenijim državama. Smatram da bi se Hrvatska na njih trebala ugledati, premda se prvenstveno trebaju stvoriti uvjeti za ulaganje u gradski prijevoz. Procesi bi se trebali ubrzati, s naglaskom na javne natječaje i nabavu. U cijelom svijetu gradski prijevoz ima svoje mjesto kad govorimo o podizanju kvalitete života građana i ekološkim standardima", ističe Škarica.
U podružnici u Zagrebu trenutačno je 21 zaposlenik, dvoje novih stiže u veljači, a želja im je da kroz neko vrijeme dođu i do njih 40. "S obzirom na izazov odljeva mozgova i otvorenog tržišta koje također treba radnu snagu, broj prijava se s godinama smanjivao. Otvorili smo vrata i studentima s tehničkih fakulteta koji nakon prakse često postaju naši zaposlenici", poručuje Škarica.
Ističe i da tvrtka brine o međuljudskim odnosima i dobroj radnoj atmosferi, na čemu surađuju s Atronovom centralom u Münchenu. A koliko im je to važno govori i da iz tvrtke, što se hrvatske podružnice tiče, nema odlazaka. Na njihove se natječaje prijavljuju ljudi iz susjednih zemalja, ali i s azijskog tržišta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bilo bi dobro javno objaviti koliko stotina milijuna je do sada ZET uplatio toj vanjskoj firmi za taj projekt.
Opet je Bandić pospremio lovicu u đep. S 5000 tisuća zaposlenih nemože platiti 10 inženjera da razviju i implementiraju svoj vlastiti sustav nadzora nego će plačati koliko vanjska firma kaže za korištenje tuđeg rješenja 100 godina?
Prevedeno na hrvatski, traže jeftine programere jer ih u Njemačkoj plaćaju skuplje.
Uključite se u raspravu