VIDEO: Pokazat ćemo kako disruptivne trendove integrirati u poslovanje

Autor: Marta Duić , 28. veljača 2020. u 13:22
Na novom Future Tenseu bit će govora o budućnosti turizma, profesija, tržišta rada i prehrane, kaže Šola

Manuela Šola, direktorica komunikacijskog laboratorija, o programu 2. Future Tensea, konferencije na kojoj će svjetski futurolozi govoriti o izazovu budućnosti.

Prva konferencija Future Tense održana 2018. godine okupila je 420 sudionika, a o izazovima koje donosi budućnost govorila su četiri futurologa iz svijeta. Novo izdanje konferencije koje će se održati 19. i 20. svibnja dosnosi predavanje četiri svjetska futurologa na teme budućnost turizma, tržišta rada i profesija te prehrane, dvije radionice, a očekuje se 500 sudionika.

Detalje o novitetima, predavačima i temama konferencije Future Tense u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva Manuela Šola, direktorica Komunikacijskog laboratorija, agencije organizatorice konferencije.

Nakon prve konferencije Future Tense u Laubi, Komunikacijski laboratorij nastavlja s projektom. Što vas je ponukalo na projekt u početku i kako ste se odlučili nastaviti? S njim?
Jako smo uzbuđeni jer i ove godine organiziramo konferenciju na kojoj možemo ostvariti izvrsnost na svim razinama – od sadržajne, koncepcijske do organizacijske. Posebice jer je riječ o jedinstvenoj domaćoj, ali i regionalnoj konferenciji koja u Zagreb dovodi vodeće svjetske futurologe. Tehnologija mijenja svijet nikad brže i upravo te promjene drastično mijenjaju i način na koji pojedinci i kompanije žive i posluju. Naš je cilj, kroz primarno B2B konferenciju, predstaviti megatrendove te otvarati razgovore kako ponekad disruptivne trendove integrirati u poslovanje. Namijenjena je poslovnoj zajednici – direktorima, predsjednicima uprava, menadžmentu kompanija, predstavnicima startupa, javne uprave, malim i srednjim poduzetnicima. Naime, prema jednom istraživanju PWC-a, 97 posto predsjednika Uprava vjeruje da su strateške inovacije važne, ali samo pola njihovih zaposlenika vjeruje da tvrtka ima snažan plan kako te inovacije integrirati u poslovanje te osigurati konkurentnost na tržištu. Ono na čemu ćemo i dalje inzistirati i što je bio jedan od ključnih elemenata uspješnosti prošlog Future Tensea jest kvaliteta sadržaja. Ne želimo niti jednu riječ viška. Želimo sudionicima osigurati predviđanja i znanja koja im mogu pomoći pri razvijanju biznisa u bližnjoj i daljoj budućnosti. Da je tomu tako, govori i podatak da je jedna kompanija koja je bila partner prvog Future Tensea razvila novi proizvod nakon radionice s jednim od futurologa.

Koliko ljudi radi na tom projektu iz vaše agencije?
Ovo je projekt na kojem se intenzivno radi mjesecima prije te u nekoj fazi manje-više smo svi uključeni u organizaciju. S obzirom na to da se radi o autorskom projektu koji će okupiti oko 500 sudionika, želimo u svakom trenutku osigurati najbolje profesionalne standarde organizacije, premium sadržaje i ključne informacije i jedinstvena iskustva za naše partnere i goste.

Koje novitete donosi novo izdanje Future Tensea?
Svaki put cilj nam je unaprijediti konferenciju. Ove godine, osim novih područja, odnosno industrija kojima će se baviti futurolozi, novost je i da se konferencija održava dva dana. Prvi dan, 19. svibnja u Laubi organiziramo cjelodnevnu konferenciju s četiri futurologa koji će se baviti temama razvoja i budućnosti turizma, profesija i tržišta rada te prehrane. Četvrtog futurologa još držimo u tajnosti. Novost je drugi dan konferencije koji je rezerviran za dvije radionice. Radionicu o budućnosti turizma držat će dr. Ian Yeoman, jedini svjetski profesionalni futurolog usko specijaliziran za budućnost putovanja i turizma. U jednoj od svojih 18 izdanih knjiga on predviđa kako će 2050. godine 4,7 milijardi ili gotovo 50 posto svjetskog stanovništva putovati izvan granica svoje zemlje. Sigurno jest da taj trend neće zaobići niti Hrvatsku kojoj je turizam jedna od najvažnijih gospodarskih grana. Druga aktualna tema bit će o budućnosti hrane, a vodit će je poznati food futurolog dr. Irwin Adam koji kombinira svoju ljubav prema hrani i dizajnu s biologijom, tehnologijom i inženjerstvom. Jedan od njegovih futurističkih obroka bila je juha koja se kretala u skladu s ritmom bubnjara koji je svirao na večeri, a i jedan je od autora prvog Muzeja sladoleda u New Yorku, o čemu su pisali brojni svjetski mediji.

Koje još govornike i teme novog izdanja konferencije možete izdvojiti?
Uz spomenute futurologe dr. Iana Yeomana koji će održati predavanje o budućnosti turizma te dr. Irvina Adama o budućnosti hrane, ugostit ćemo futurologa dr. Daniela Susskinda koji će pričati o budućnosti razvoja profesija i tržišta rada. Iskustva unazad nekoliko godina govore da se s izazovom pronalaska i zadržavanja kvalitetnog kadra suočavaju gotovo sve organizacije te vjerujemo da je ova tema aktualna i zanimljiva svima, ponajprije HR-ovcima, stručnjacima za ljudske resurse koji žele pozicionirati svoje kompanije kao poslodavce izbora broj jedan. Četvrtog futurologa ćemo otkriti naknadno, ali je važno istaknuti da su to zaista key note predavači – savjetnici Vlada, Fortune 500 kompanija te autori brojnih futuroloških bestsellera.

Iz vaše perspektive – Prati li Hrvatska trendove u tom polju ili kaskamo?
Iz našeg iskustva situacija se mijenja nabolje. Govore nam to razgovori koje smo imali s partnerima konferencije i kompanije kojima nije bilo potrebno puno objašnjavati o čemu je tu riječ i koji su benefiti za njih. No, koliko je svijet ipak dalje govori podatak da danas svjetske kompanije zapošljavaju futurologe kao savjetnike, posebno u procesu upravljanja rizicima. Dokaz tomu su i oglasi na LinkedInu u kojima tvrtke traže futurologe. I futurolog Aric Dromi koji je bio predavač na prvom Future Tensu je zaposlenik kompanije, švedskog Volva.

Panel na prošlom izdanju okupio je predsjednike uprava domaćih kompanija. Koliko i koje uspješne primjere domaćih tvrtki će istaknuti nova konferencija?
Jako smo sretni što i ove godine imamo partnere koji su zaista lideri u svojim industrijama i koji su prepoznali vrijednost konferencije. Naš partner je Wiener osiguranje VIG, jedan od vodećih osiguratelja na hrvatskom tržištu, koji već sad promišlja o načinima na koji će VR, AR, a ponajviše AI oblikovati cijelu osigurateljnu industriju u budućnosti. Zatim je tu švedski brend Husqvarna čija je osnovna svrha pretvoriti tehnologiju u priliku. Već su danas njihove robotske kosilice zavladale travnjacima diljem svijeta. Ovaj brend promišlja i korak dalje te su razvili konceptualni model letećih robotičkih flota kosilica kao potencijalnu alternativu izazovima radne snage. Nadalje, najveća prehrambena industrija na svijetu Nestlé koja se obvezala da će do 2025. godine 100 posto pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovno iskoristiti ili reciklirati. Drugu godinu zaredom tu je i hrvatska kompanija Zvijezda koja razvija novi inovativan proizvod koji će upravo biti predstavljen na našoj konferenciji.

Komentirajte prvi

New Report

Close