Većina ljudi prije kupovine na internetu, pogotovo ako je riječ o skupljim stvarima, prvo dobro ispita informacije o proizvodima koje kupuju, a mnogi odluku donose na temelju iskustava ljudi koji su već kupili te proizvode i iz prve ruke mogu nabrojati njegove pozitivne i negativne strane, piše Zimo. Npr. ako šopingirate na Amazonu, u dnu stranice nalaze se ocjene i recenzije osoba koje su već kupile taj proizvod i upravo te informacije i recenzije mogu biti ključne prilikom donošenja odluke o kupovinu.
Iako bi pomislili da nema razloga ne vjerovati recenzijama korisnika, istraživanje britanske potrošačke organizacije Which? pokazalo je da je potreban veliki oprez prilikom čitanja recenzija jer dio prodavača plaća korisnicima za dobre i pozitivne recenzije. Članovi ove organizacije tako su pristupili nekoliko grupa u kojima se za dobre recenzije daju nagrade ili vraća novac za kupljeni proizvod.
Dakle, bez obzira na kvalitetu proizvoda i koliko su zadovoljni s njima, recenzija mora biti pohvalna i korisnici moraju dati visoku ocjenu – tek tada mogu dobiti nagrade ili povrat novca. Ovakva praksa, naravno, zabranjena je na Amazonu i drugim platformama za kupovinu, no pored toliko recenzija teško je prepoznati lažne.
Ovo su stvari na koje svakako treba voditi računa prilikom kupovine preko interneta te prije plaćanja dobro pročitajte više recenzije i po mogućnosti recenzije s različitih stranica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu