Plinomjeri u Hrvatskoj će ‘razgovarati’ preko Sigfoxa

Autor: Bernard Ivezić , 17. svibanj 2019. u 08:09
Ranko Režek, novi direktor IoT Net Adrije, dolazi iz telekom svijeta/Marin Tironi/PIXSELL

Usluge prve telekom mreže u RH koja spaja strojeve, koriste Michelin, Total, Airbus i Marina Punat.

Najveći telekomunikacijski startup na svijetu Sigfox najavio je u četvrtak u Zagrebu na konferenciji TouchPoint da u Hrvatskoj ove godine ulazi u plinsko poslovanje.

Hrvatski operater Sigfoxa, zagrebačka tvrtka IoT Net Adria, već ima lokalnog partnera koji radi nekoliko pilot projekata po gradskim plinarama, a, kako doznaje Poslovni dnevnik, njih desetak čeka u redu da učine isto. Ranko Režek, novi predsjednik uprave IoT Net Adrije, koji je na tu funkciju došao iz telekom svijeta, kaže da iako su u Hrvatskoj izgradili vlastitu IoT telekom infrastrukturu kojoj sad konkuriraju A1 Hrvatska i Hrvatski telekom sa svojim NB-IoT mrežama, vidi veliki prostor za suradnju, i to sa sva tri mobilna operatera.

'Pozicioniramo se kao 0G'
"Mi se pozicioniramo kao 0G. Ne ulazimo u 2G, 3G, 4G ili 5G već nudimo uslugu koja ih nadopunjuje što znači da mobilni operateri svojim korisnicima onda mogu ponuditi usluge koje dosad nisu bile moguće, a k tome mi ne idemo izravno korisnicima već preko naših partnera i zato je prostor za suradnju velik", kaže Režek. Dodaje da je dobar primjer toga francuski mobilni operater Free, koji je ugradio Sigfox IoT u svoje routere za kućanstva.

Na taj način unaprijed zna je li korisnik isključio router iz struje, izvadio iz njega mrežni kabel ili zapeo u nekom meniju. No, navodi da je glavna prednost ta što mu je zbog redundantne veze to omogućilo da uđe na tržište sigurnosnih rješenja za kućanstva, odnosno da otvori novi izvor prihoda.

Sigfox i IoT Net Adria nisu objavili koliko je uloženo u novu telekomunikacijsku mrežu. Režek ističe tek da s njom pokrivaju 90% populacije u Hrvatskoj te da su dosad postavili između 140 i 150 baznih stanica. Usluge prve telekomunikacijske mreže u Hrvatskoj, koja umjesto ljudi spaja isključivo strojeve, senzore u kontejnerima, strojevima za pranje rublja, kao i drugu tehnologiju, već koriste Michelin, Total i Airbus. Inače, Airbus je lani imao Sigfoxov signal samo u Zračnoj luci Zagreb, a Režek navodi da sad pokrivaju i zračne luke u Dubrovniku i Splitu. 

Veliki posao u lukama
Posebno veliki posao očekuje se u jadranskim lukama nakon što Eutelsat u rujnu lansira prvi satelit kompatibilan sa Sigfoxom, jer to će velikim operaterima kontejnera otvoriti mogućnost da ih prate i na moru i na kopnu, gdje god se nalazili na planeti.

"Lani smo dobili prvog komercijalnog korisnika, Marinu Punat, i prvog certificiranog partnera iz Hrvatske Marinacloud, a ove godine značajno ćemo proširiti portfelj rješenja, posebno ćemo biti aktivni s pilot projektima digitalne transformacije gradskih plinara po Hrvatskoj te želimo promovirati barem još jednog certificiranog partnera ByteLab, kojem otvaramo mogućnost izvoza na 70-tak tržišta na kojima je Sigfox prisutan", zaključuje Režek te dodaje da je tržište sad spremno za IoT. No, ističe da za značajnije poslovne rezultate u Hrvatskoj trebati pričekati 2020. godinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close