Poljoprivreda je sektor koji u svijetu ide u korak s vremenom sve veće digitalizacije i uporabe mobilnih aplikacija, robota i svih tehnoloških "čuda", kao i primjene znanja koja povećavaju proizvodnju.
Poljoprivrednici se pomoću novih mobilnih aplikacija sve bolje povezuju i s potrošačima te direktno dolaze do njih kako bi im prodavali svoje proizvode te tako zaobišli otkupljivače i trgovce koji im uzimaju dobar dio profita. A sva ta suvremena poljoprivredna tehnologija mogla se vidjeti na najvećem agro show u svijetu – SIMA Paris 2019. koji traje do 28. veljače.
'Zvijeri' od milijun i više eura
SIMA je idealna pozornica za sve tehnološke novitete za olakšavanje rada u poljoprivredi. Zato i ne čudi da na ovom sajmu sudjeluje čak 1800 izlagača iz 42 zemlje svijeta. Iako na štandovima nerijetko žele govoriti o cijenama, za pojedine strojeve treba izdvojiti od nekoliko stotina tisuća do milijun i više eura. Nažalost, među brojnim izlagačima, kako nam je neslužbeno potvrđeno s ovog sajma, nema predstavnika iz Hrvatske, osim ako ne izlažu sa svojim partnerskim kompanijama čiju opremu zastupaju u Hrvatskoj ili našoj regiji.
Iako su najnovije marke traktora jedna od najatraktivnijih stvari za posjetitelje, svjetske poljoprivrednike više su zanimali novitete u poljoprivrednoj mehanizaciji koja je otišla toliko daleko da danas na tanjurači, plugu ili na raznim drugim priključnim strojevima imate digitalizirane prijemnike koje poljoprivredniku na računalo ili mobitel šalju podatke od temperaturi tla, količini prisutnosti pesticida, vrsti korova itd. O primjeni robota da se i ne govori.
42 zemlje
s čak 1800 izlagača sudjeluje ove godine na sajmu
Posljednjih godina revolucija u informacijskoj tehnologiji uzdrmala je poljoprivrednu industriju, digitalizacija snažno utječe na procese proizvodnje, distribuciju i potrošnju. Nove tehnologije su postale odlučujući alat za podršku poljoprivredniku u donošenju odluka, a istovremeno nude mogućnost rada na integriran način i s većom preciznošću. Često smatrana staromodnim sektorom, poljoprivreda i njezine inovacije danas su možda na čelu nove tehnološke revolucije, zaključak je s glavne konferencije na sajmu posvećenoj inovacijama u agraru.
Pojava digitalne tehnologije tako je uvela novu generaciju "agro-poduzetnika" koji su revitalizirali sliku poljoprivrede, koju su mladi dosad odbijali. Ova digitalna revolucija iznjedrila je i novu viziju struke tako što je preispitala vještine i odnose između poljoprivrednika i potrošača, poruka je s konferencije vodećeg udruženja francuskih farmera AXEMA. Poljoprivreda postaje i sektor koji se natječe da se što više i bolje približi potrošačima, također je naglašeno na sajmu.
Digitalizacija podataka olakšala je pristup informacijama o proizvodnji i uzgoju, čime je uklonjena prepreka između poljoprivrednika i potrošača. Novi oblici komunikacije omogućujući poljoprivrednicima da komuniciraju jedni s drugima više zahvaljujući i društvenim medijima. "Zanimljivost ovogodišnjeg sajma je i to što je naglasak stavljen na startup kompanije u agrobiznisu sektoru, pa u posebnoj hali 'Startup Villages', kompanije iz cijeloga svijeta prezentiraju nova rješenja i digitalnu poljoprivredu koja zauzima sve već mjesto u modernom agrobiznisu", kaže Frédéric Martin, direktor sajma.
Kapital voli startupe
Prema njegovim riječima u europskoj i svjetskoj poljoprivredi prisutno sve se više ulagačkog kapitala usmjerava na startup kompanije, koje razvijaju nova rješenja koja olakšavaju rad u poljoprivredi, ali su i usmjerena prema potrošačima jer su kratki lanci opskrbe i nabavka kvalitetnih proizvoda na lokalnim tržištima postala nezaobilazni trend u Europskoj uniji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu