Društvene mreže su nastale kao koncept koji treba pomoći u spajanju ljudi, naročito onih koji su fizički vrlo daleko, ali je to sve davno premašilo taj okvir i svelo se na broj korisnika, mjesečnu zaradu i način da se lakše plasira i proda neki proizvod. Kada su se one tek pojavile, opseg pažnje korisnika bio je duži i nije bilo bitno koliko su oni aktivni niti koliko sadržaja objavljuju dnevno, već s koliko ljudi se mogu povezati kako bi razgovarali o zajedničkim interesima. Toga ima i danas, ali je teško doći do same suštine kroz gomilu sponzoriranih objava i preveliki broj fotografija i drugog sadržaja koji vaši prijatelji “objavljuju”, piše City magazine.
Facebook je, kao jedan od prvih društvenih mreža, opstao do danas, ali uz donekle promijenjen koncept i sveprisutno oglašavanje, dok su usput stradali mnogi drugi projekti i mreže. Tko se još sjeća servisa pod nazivom Vine kada postoji TikTok? A tko se još sjeća mreže MySpace, koja se nikad nije ni ugasila, samo više nema svoj originalni koncept niti broj korisnika koji se može mjeriti s onim od prije deset godina?
Današnje utrkivanje mreža tko će koga prije iskopirati i time privući više korisnika zahtjeva brojne promjene, ali to nisu uvijek promjene koje se korisnicima sviđaju. Instagram je vrlo popularan prethodnih godina, ali jasno je da primat od njega preuzima TikTok, tako da sada dolazi do kopiranja određenih funkcija i fokusiranja na video sadržaj.
Takve mreže postaju najbolje tlo za Influencere i brendove i tu je presudan sadržaj, odnosno algoritamska optimiranost, zbog čega se “običnim” korisnicima ne prikazuje sadržaj svih njihovih prijatelja. Tu šansu za privlačenje ovih korisnika vide aplikacije koje za sebe kažu da korisnicima nude puno osobnije i intimnije iskustvo, a jedna od njih je i BeReal.
Ova aplikacija postoji na tržištu još od 2019. godine, a od početka ove godine je obavljen najveći broj preuzimanja, što znači da njena popularnost raste. U ovoj aplikaciji postoji podsjetnik da svakog dana u isto vrijeme, u razmaku od dvije minute, napravite dvije fotografije – jednu prednjom, a jednu stražnjom kamerom.
Poanta ovakve obaveze je da se vidi čime se oni točno bave u datom trenutku i kako izgledaju, bez ikakvog uljepšavanja, a da to potom podijelite s prijateljima. Ovdje broj prijatelja ne može rasti do nepreglednog nivoa, niti vaši prijatelji mogu propustiti vaše fotografije jer je algoritam procijenio da je fotografija nekog influencera bitnija.
Mnogi ga nazivaju modernijom verzijom Facebooka i ova mreža dovoljno je popularna da osigura investicije za nastavak poslovanja, a čini se da generacija Z prepoznaje potencijal koji ova aplikacija nudi. S obzirom na to da nije u pitanju vrtoglavi rast, već razvoj od tri godine i stabilna uzlazna putanja bez prevelikih promjena, za sada djeluje da može pronaći svoju nišu i održati koncept, ali ostaje da vidimo hoće li broj korisnika nastaviti rasti i hoće li možda stići neka bezobrazna ponuda na adresu osnivača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu