Globalni lider pametnih telefona i proizvoda ekosustava kineski Xiaomi bilježi povijesne podatke na hrvatskom tržištu gdje službeno posluju od siječnja ove godine, a već su postali broj jedan isporučivši najveći broj pametnih telefona u prvom kvartalu ove godine.
O poslovanju u Hrvatskoj, trendovima, 5G-u i ulaganju u električna vozila razgovarali smo s Andrewom Wongom, generalnim menadžerom Xiaomija za srednju i istočnu Europu te nordijsku regiju.
Službeno ste u Hrvatskoj od siječnja ove godine, no vaši proizvodi veliku popularnost bilježe još od 2018. kada ste bili prisutni kroz distribucijsku mrežu. Koliko danas prodavaonica imate u Hrvatskoj?
Naše sedmogodišnje istraživanje prekomorskih tržišta od 2014. uspješno je donijelo naš trag u više od 100 zemalja i regija širom svijeta, uspostavljajući vodeću poziciju i postavljajući čvrste temelje za rast na mnogim ključnim lokalnim tržištima. U 2020. godini polovica naših prihoda dolazila je s inozemnih tržišta, pretvarajući Xiaomi u istinski globalnu tvrtku.
Takav rast dugujemo podršci i priznanju naših cijenjenih korisnika i Mi Fanova. Uz to, svjesni smo da su se uspjesi našeg poduzetničkog iskustva u proteklih 11 godina temeljili na poštivanju naših korisnika i stavljanju interesa korisnika ispred naših interesa.
U Hrvatskoj i Sloveniji ima mnogo Mi Fanova, stoga smo odlučili proširiti svoje poslovanje ovdje otvaranjem ureda, također tako što smo otvorili više Mi Storesa kako bismo im bili bliži i pružili im priliku da iskuse nove inovativne proizvode
. Trenutačno u Hrvatskoj postoje četiri Mi prodavaonice, smještene u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku. Pripremamo se za otvaranje šeste trgovine Mi Store koja dolazi ovaj mjesec u Zagreb.
Čime se Xiaomi izdvaja na tržištu među jakom konkurencijom?
Ključna komponenta našeg uspjeha je naše uvjerenje u pružanje vrijednosti korisnicima. Naši uspjesi dokazani su i predanošću da neumorno nudimo nevjerojatne proizvode s realnim cijenama. Prošle smo godine uspostavili svoju osnovnu strategiju “Smartphone × AIoT” za sljedeće novo desetljeće.
Pod vodstvom ove strategije, pametni telefoni ostat će temelj našeg poslovanja, dok će se naša AIoT platforma usredotočiti na pametne telefone kako bi izgradila ekosustav pametnog življenja i povećala bazu korisnika. Daljnjom integracijom pametne povezanosti, naša ključna strategija „Smartphone × AIoT“ dodat će multiplikacijski efekt i pomoći nam da pristupimo većem broju scenarija aplikacija, privučemo više korisnika i produbimo ekonomske poteškoće našeg poslovanja, omogućujući svima na svijetu da istinski uživaju u boljem životu putem inovativne tehnologije.
U međuvremenu, pridržavat ćemo se „tri vodeća načela“ za naše poslovanje: „nikad ne prestati istraživati i inovirati“, „i dalje nuditi proizvode s najboljim omjerom cijene i učinka“ i „uvijek raditi najkul proizvode“.
Xiaomi je odlučio investirati i u segment električnih vozila?
Ulaganje u posao s pametnim električnim vozilima jedna je od najvažnijih odluka koje je Xiaomi ikada donio. Za upravljanje pametnim električnim vozilima uspostavit ćemo podružnicu u potpunom vlasništvu, a ukupni iznos ulaganja tijekom sljedećih 10 godina procijenit će se na 10 milijardi dolara.
Lei Jun, osnivač, predsjednik i izvršni direktor Xiaomija, vodit će tim sam, služeći kao izvršni direktor poslovanja s pametnim električnim vozilima. Pametna električna vozila najšira su trkaća staza u sljedećem desetljeću. Neodvojivi je i presudan dio koji tvori pametni ekosustav. Neizbježan je izbor proširiti integrirani ekosustav pametnog života AioT.
To je ujedno i jedini put za nas da ispunimo viziju tvrtke i da svima omogućimo bolji život kroz tehnologiju. Iako su pametna električna vozila u potpunosti promijenila poslovni model automobilske industrije, duboko razumijemo hardverske modele internetskih usluga.
Posjedujemo najopsežnija iskustva u integraciji softvera i hardvera u industriji, što nam omogućava razumijevanje proizvodnje u internetskoj industriji i pobjedu u igri. Posjedujemo zreli pametni ekosustav s najvećim opsegom, najširi portfelj proizvoda i najveći broj aktivnih veza u industriji.
Imamo puno dugo akumuliranih ključnih tehnologija koje se mogu ponovno primijeniti u automobilskoj industriji. Izgradili smo bogatu imovinu robne marke i snažnu bazu korisnika te stekli povjerenje i podršku Mi Fanova iz cijelog svijeta.
Imamo dovoljno novčanih rezervi što nam omogućava hrabra ulaganja bez oklijevanja i dodatnih briga. Na ovo novo putovanje ući ćemo s ogromnim ulaganjima, ozbiljnošću i trajnim strpljenjem.
Kakvi su bili poslovni rezultati Xiaomija na CEE & Nordics i hrvatskom tržištu tijekom prvoga tromjesečja 2021. godine?
Prema podacima o isporuci pametnih telefona Canalys za Q1 2021, Xiaomi je prvi put zauzeo drugo mjesto u Europi. U Srednjoj i Istočnoj Europi zadržavamo prvo mjesto s + 82% godišnjeg rasta i 32% udjela u jedinici.
Povijesni podaci zabilježeni su i na hrvatskom tržištu. Prvi put ikad Xiaomi je postao prva marka pametnih telefona. Ove rezultate dugujemo velikoj podršci naših Mi Fanova koji prepoznaju Xiaomi kao mladu i energičnu marku na tržištu, odlučne da svakom kupcu donesu inovacije i pristup pametnom načinu života.
Koji su proizvodi najtraženiji i koji se sustav pokazao najinovativnijim za Hrvatsku?
Obje kategorije, pametni telefoni i proizvodi ekosustava Xiaomi su vrlo popularni u Hrvatskoj. Što se tiče pametnih telefona, najprodavanije serije su Redmi i Redmi Note serije. Ove serije doista premašuju očekivanja korisnika pružajući nevjerojatne proizvode po realnim cijenama.
Od početka ove godine na hrvatsko smo tržište lansirali Redmi Note 10 seriju koja se sastoji od 4 modela – Redmi Note 10, Redmi Note 10 Pro, Redmi Note 10S i Redmi Note 10 5G. Što se tiče proizvoda ekosustava, najprodavanije kategorije u Hrvatskoj su električni skuteri, nosivi uređaji i robotski usisavači.
Kupci u Hrvatskoj zaista cijene Xiaomi koji nudi nevjerojatne proizvode po realnim cijenama, kao i činjenicu da se svim proizvodima ekosustava može upravljati na pametnom telefonu putem Mi Home ili Mi Fit aplikacije.
Koja je misao vodilja kada govorimo o korisničkom iskustvu?
Hrvati prepoznaju Xiaomi kao mladu i energičnu tehnološku tvrtku. Tijekom godina tvrtka je nudila nevjerojatne potrošačke elektroničke proizvode kao što su pametni telefoni i pametni proizvodi ekosustava s realnim cijenama.
Tvrtka je predana suradnji sa svojim globalnim partnerima kako bi svi na svijetu uživali u boljem životu putem inovativne tehnologije. Iako nastavljamo poboljšavati konkurentnost naših proizvoda i usluga, od prošle smo godine iznijeli niz dugoročnih dobro osmišljenih planova za izgradnju bolje zajednice i bolje komunikacije s našim korisnicima.
Ovaj potez neće samo doprinijeti stvaranju zatvorenog ekosustava korisnika i internetskog prometa jačajući naš poslovni model, već će voditi i prema evoluciji naših proizvoda i usluga. To će biti prioritet na hrvatskom tržištu i pružit će temelj za naš razvoj u sljedećem desetljeću.
Ulaganje u 5G već je lagano krenulo u Hrvatskoj s Hrvatskim Telekomom, A1, također Telemachom Hrvatska… Kako Xiaomi stoji u tom pogledu?
Strategija “Sve u AIoT” je u osnovi Xiaomija. U sljedećih ćemo pet godina u umjetnu inteligenciju i internu tehnologiju pete generacije uložiti više od 50 milijardi juana (7,18 milijardi dolara).
Moramo svoju kontinuiranu prednost koju imamo u AIoT-u i inteligentnom životu pretvoriti u apsolutnu pobjedu u inteligentnoj punoj sceni i u potpunosti zacementirati svoj status kralja u pametnoj eri.
Već smo na hrvatsko tržište lansirali pet 5G pametnih telefona od siječnja ove godine, a nastavit ćemo to činiti i u narednom razdoblju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu