Travanjski podaci o rezultatima trgovačke branše, iako vezani za američko tržište, zorno ocrtavaju što se u malorpodaju događa na globalnoj razini. Tamošnje Ministarstvo trgovine objavilo je kako je ukupna prodaja u proteklom mjesecu rasla 1,3 posto no, iako je riječ i najbržem rastu u proteklih godinu dana, detaljniji pogled na statistiku pokazuje da klasična trgovina neupitno gubi korak s onom koja se odvija na "virtualnom" tržištu.
2,4posto
rasla je u SAD-u internet prodaja u travnju
Naime, izdvoje li se rezultati koje su u travnju postigle kompanije čije se poslovanje bazira na online šopingu, vidi se da je rast iznosio čak 2,4 posto, gotovo dvostruko od onog u klasičnim prodajnim kanalima. Razlika postaje dramatičnija kada se promotri podatak da je u posljednjih godinu dana internetska prodaja postigla čak triput bolje rezultate u odnosu na fizičku trgovinu, u tom je razdoblju skočila za čak 10,2 posto. U isto vrijeme klasična trgovina je ukupno zabilježila pad od 1,7 posto, otkrivaju podaci američkog Ministarstva trgovine. Na kraju proteklog tjedna brojni veliki igrači na tržištu maloprodaje u svojim su financijskim izviješćima otkrili da prodaja ide bitno slabije od očekivanja, a među njima su američke "ikone" Macy's, Kohl's i Gap u kojem razmatraju dodatno zatvaranje klasičnih trgovina zbog kontinuirano lošijih rezultata.
S druge strane, njihovi web rivali zadovoljno trljaju ruke zbog ovakva scenarija. "Baš kao i knjižare ili prodavaonice nosača zvuka prije njih, i drugi trgovci, osobito oni odjećom, podcjenjuju Amazon i slične kada procjenjuju koliko brzo će ih potonji pojesti za doručak", slikovit je u komentaru za The Wall Street Journal bio čelnik konzultantske tvrtke AlixPartners LLP's Joel Bines uz poruku: "Taj smo film već gledali".No, brojni američki ekonomisti podatke o maloprodaji unatoč svemu nazivaju daškom optimizma, jer su zadovoljni da se novac više troši, bez obzira na to gdje. Potrošači, argumentoraju, ostaju glavni pokretač američkog gospodarstva, na njih se odnosi dvije trećine ekonomskog "outputa". No teško da je klasičnim trgovcima to neka utjeha.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu