5G – put u budućnost
Propulzivna industrija

Omogućuje jednostavnije uključenje široj populaciji u gaming industriju

Puni potencijal industrije video igara tek dolazi, a okrupnjavanje tržišta je trend posljednjih nekoliko godina.

Lucija Špiljak
19. veljača 2021. u 08:00
Nikola Stolnik, direktor Good Games Globala/IGOR KRALJ/PIXSELL

Odnedavno se u kuloarima priča o mogućnostima koje će 5G donijeti gaming industriji i više je uglova pokriveno. U smislu, gaming industrija nisu samo developeri, a niti samo igrači. Tu brojimo zabavljače, youtubere, live streamere, glazbenike, stvaratelje contenta, recenzente, testere, itd.

5G će omogućiti široj populaciji uključenje u samu industriju jer više neće biti potrebno čekati tešku industriju da provede infrastrukturu koja bi omogućila uključenje na prometnice visokih brzina.

Taj problem postoji čak u velikim gradovima, a da ne govorimo o manjim sredinama koje su nepravedno zakinute”, riječi su kojima nas u utjecaj i primjenu 5G-a u gaming industriji uvodi Nikola Stolnik, direktor Good Games Global, međunarodne esport platforme koja predstavlja profesionalno kompetitivno natjecanje u video igrama koje u svijetu puni stadione od nekoliko desetaka tisuća ljudi.

Prijenos podataka

Stolnik objašnjava da, osim pozitivnog utjecaja na remote rad, u gaming industriji u smislu proizvodnje videoigara 5G omogućava prijenos veće količine podataka u kraćem vremenu i veće datoteke što znači bolju kvalitetu krajnjeg proizvoda, igre.

“Važnije od toga, sami igrači mogu brzo preuzeti relativno ‘teške’ naslove na svoje mobilne, konzolaške ili PC uređaje. Svjesni smo i velikog broja mladih ljudi kojima je želja uključiti se u industriju video igara kao streamera i producenata sadržaja za servise poput YouTubea, koji su ograničeni infrastrukturom dostupnom u svojim naseljima i gradovima. 5G im omogućava konkurentsku prednost pred povlaštenim stanovnicima tehnoloških centara i spaja nas sve skupa u veću tehnološku zajednicu”, ističe Stolnik.

Važan je i ogroman rast mobilnih igara koje su lakše dostupne jer danas svatko posjeduje mobilni uređaj, a najjednostavnije je “skinuti” igru na mobitel i pristupiti joj neovisno tome gdje se osoba nalazi. Mobilni gaming tek će, kako smatra, pokazati svoj puni potencijal dolaskom 5G tehnologije gdje smo do sada bili ograničeni dostupnim tehnologijama i infrastrukturom.

“Omogućit će nižu latenciju i veće brzine što će dati prednost imateljima 5G konekcija u (trenutno) užem spektru uživatelja kompetitivnih hardcore mobilnih video igara”, objasnio je Stolnik te se detaljnije dotaknuo mobilnih igara i računalnih igara. “Većina uživatelja igara na mobilnim uređajima svrstava se u takozvane casual i hypercasual segmente, te uživaju u besplatnim naslovima, koji imaju razne sustave monetizacije pored naplate same igre.

Računalne igre s druge strane doživljavaju dodatni uzlet posljednjih godina upravo zbog rasta kulture gaminga u mainstreamu te iznimnu popularnost live stream i content servisa tipa Twitch i YouTube.

Možemo komotno tvrditi da nikada nije bilo više igrača video igara ‘across the board’, te da taj broj raste iz dana u dan, doslovno”, ističe Stolnik koji je optimističan i oko VR i AR tehnologija koje još nisu pokazale svoj puni potencijal jer su ograničene hardverom i internetskim vezama, što bi se trebalo primijeniti zahvaljujući 5G-u.

Rast industrije

Osim 5G-a osvrnuli smo se i generalno na gaming industriju tijekom pandemije, koja u tom razdoblju bilježi pozitivni utjecaj.

Stolnik podsjeća da su procjene veličine tržišta za 2020. bile oko 165 milijardi dolara, no da je već sada poznato da je industrija videoigara prešla godišnju vrijednost od 175 milijardi dolara, dok neki spominju i brojku od 200 milijardi, premda će se točne brojke znati sredinom ove godine.

“Rast je teško procijeniti, no svjedoci smo stabilnog rasta godine na godinu od 6-10%, što vjerujem da će se nastaviti. Rast tržišta uvelike će ovisiti o uvođenju novih telekomunikacijskih tehnologija i infrastrukture, što će sve širem sloju populacije omogućiti pristup većim i kvalitetnijim igrama, te omogućiti ulaz u industriju s profesionalne strane.

Ovdje mislim pogotovo na zemlje trećeg svijeta gdje prevladavaju mobilni uređaji temeljeni na android tehnologiji, koji trenutno nemaju sve predispozicije za uključenje u gaming u punom smislu”, ističe Stolnik kojeg raduje uspjeh hrvatskih studija Cateia Games koji su postali dio Playrixa te Nanobita koji je postao dio Stillfronta, jer je to, kako smatra, dokaz kvalitete rada ljudi u tim studijima i stručnosti naših proizvođača video igara na svim razinama.

“Puni potencijal industrije video igara tek dolazi, a okrupnjavanje tržišta je trend posljednjih nekoliko godina. Mladi ljudi pred sobom imaju lepezu mogućnosti ulaska u industriju, omogućenu čak od strane stručnih srednjoškolskih i visokih obrazovnih institucija što me iznimno veseli, “zaključuje Nikola Stolnik.

New Report

Close