Varaždinska tvrtka Solvis i startup iz Zaprešića tvrtka Pet finder prvi su korisnici nove izvozne usluge Tele2 nazvane mashine-to-mashine (M2M).
Malin Holmberg, predsjednica Uprave Tele2 Hrvatska, jučer je u Amsterdamu u društvu čelnice Tele2 grupe Allison Kirkby objavila da je treći izazivač na hrvatskom tržištu ušao u ponudu M2M usluga. Riječ je usluzi mobilnog prijenosa podataka namijenjenoj hrvatskim proizvođačima iz raznih industrija koji žele ponuditi vlastita rješenja u ponudi interneta stvari (Internet of Things – IoT). Za to se koriste podatkovne SIM kartice, a Tele2 tu ponudu kombinira s platformom preko koje proizvođači samostalno mogu upravljati takvim SIM karticama.
"Specifičnost ove usluge je da je napravljena u suradnji s cijelom grupom Tele2, odnosno tvrtkama iz Hrvatske ta je usluga unificirana bez obzira prodaju li svoje proizvode na domaćem ili stranim tržištima", kaže Holmberg. Solvis pomoću Tele2 M2M usluge omogućuje svojim kupcima da upravljaju daljinski njihovim pametnim i umreženim solarnim panelima. Pet finder pak omogućuje korisnicima svojih pametnih orglica da u stvarnom vremenu pronađu gdje im je pobjegao kućni ljubimac. Obje tvrtke uslugu su testirale ne samo u Hrvatskoj već i u drugim državama jadranske regije. Allison Kirkby, predsjednica Uprave grupe Tele2 dodala je da je hrvatsko tržište vrlo teško. M2M je, navodi, pak nastavak razvoja na tom tržištu, gdje su već ušli u velike investicije.
"Odlučili smo se za osnaživanje mreže, gdje se postojeća Ericssonova oprema zamijenjuje s Huaweijevom, što će kad se dovrši operateru u Hrvatskoj omogućiti ne samo da ponudi još kvalitetnije usluge preko 3G mreže već će ga pripremiti i za jednostavnu tranziciju na 4G", kaže Kirkby. Adrian Garrett, član Uprave i glavni komercijalni direktor Tele2 Hrvatska, kaže da je M2M ponuda prilika za daljnji razvoj hrvatske industrije i izvoz. Ističe da Tele2 dugo priprema tu ponudu upravo zato što su je odmah željeli ponuditi kao globalnu uslugu. "Naš posao je veza (connectivity), ne aplikacije i rješenja, a svjesni smo toga da hrvatski proizvođači izvoze i moraju zato imati ponudu i podršku koja nije ograničena samo na lokalno tržište već stvari promatra globalno", kaže Garrett.
Navodi da hrvatskim tvrtkama nude jednostavan model suradnje. Korisničku podršku imat će centralizirano u Hrvatskoj odakle će moći rješiti sve što im treba globalno. Garrett kaže da za Tele2 ulazak na M2M tržište znači da će moći ojačati ponudu usluga vezanih za videonadzor, upravljanje flotom vozila, uređaja za praćenje, daljinske kontrole i daljinskog očitanja brojila. "Brojne od ovih usluga mogu koristiti i tvrtke koje su usmjerene na hrvatsko tržište, a interes za ovim uslugama pokazuje i hrvatska industrija i oni koji su usmjereni na domaće tržište", zaključuje Garrett.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu