Monika Damjanović, apsolventica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, osmislila je aplikaciju Ekonomist namijenjenu studentima tog fakulteta.
Kako objašnjava, aplikacija sadrži informacije vezane uz studentski život, usluge studomata za prijavu i odjavu ispita, pronalaženje najbliže menze ili knjižnice na karti, e-knjižnice gdje bi se mogle pročitati knjige izravno s mobilnog uređaja i slične pogodnosti. Damjanović trenutačno radi u Gradu Zagrebu kao stručna referentica za evidenciju i kontrolu računa, a u slobodno vrijeme bavi se projektima vezanim uz obrazovanje, što ju je dodatno i potaklo na razvoj ove ideje.
"Ideja za mobilnom aplikacijom se pojavila 2011. godine kada sam polazila kolegij Marketing te je bila tema studentskog projekta koja se pokazala najuspješnijom među svim studentima koji su polazili tu grupu. Nagrada je bila takva da nisam morala polagati ispit iz toga kolegija, a sama ideja je došla iz pomisli na platformu gdje se dijele knjige među studentima", prisjeća se početaka Monika Damjanović, idejna začetnica aplikacije Ekonomist.
Na razvoju aplikacije radila je tri mjeseca, a kao glavnu prednost ističe činjenicu što se na njoj mogu čitati knjige iz ekonomije. "Moram priznati da sam puno puta odustajala. U početku sam tražila partnera, primjerice neku instituciju koja bi pomogla da se projekt ostvari, ali nisam došla ni do odgovora. Prvobitna ideja je bila da to bude službena mobilna aplikacija Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. No, ipak sam napravila samostalnu Ekonomist mobilnu aplikaciju. Pohvalila bih profesore jer su mi dali povoda da se izvorna ideja ostvari te su me pojedini u tome ohrabrivali", kaže poduzetna studentica.
Iako je od profesora dobivala pozitivne komentare, s druge, pak, strane institucije poput Ministarstva znanosti i obrazovanja nisu uopće pokazivale interes za realizaciju njena projekta. "Aplikacija je u statusu pregovaranja da postane službena aplikacija Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Glavni cilj je razviti m-learning sustav u Hrvatskoj. Pozitivne kritike su dolazile od profesora Mirka Palića koji je vodio kolegij Marketing te se trenutačno konzultiram s profesorom Markom Kolakovićem kako bi projekt ušao u studentski poduzetnički inkubator", pohvalila se Damjanović.
Aplikacija je u Google Play trgovini od 2. veljače i u tom je kratkom periodu skinuta već stotinjak puta, a 17 puta je i deinstalirana. Damjanović ističe kako je to 'dobra' brojka jer još nije ni poduzela sve marketinške radnje u vezi promocije aplikacije. Idući cilj joj je raditi na marketingu i povećati broja korisnika aplikacije u ovoj godini. "Nakon toga slijedi nadograđivanje aplikacije u smislu da postane službena aplikacija Ekonomskog fakulteta u Zagrebu te umrežavanje i razvoj novih standardiziranih aplikacija ostalih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu", zaključuje Monika Damjanović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu