Kupnja rabljenog automobila uvijek je svojevrstan rizik jer može biti teško utvrditi je li vozilo dobro održavano. I, naravno, onome tko se manje razumije u automobile teže je prepoznati je li automobil sudjelovao u ozbiljnijoj prometnoj nesreći, je li mu skidana kilometraža, dok će, primjerice, mehaničar uočiti tragove. Poznavanje nekih stvari o automobilima i korištenje dostupnih zapisa o povijesti vozila i laicima može pomoći ispregovarati bolju cijenu, piše Večernji.hr
“Iako je pregovaranje svojevrsna umjetnost, možete očekivati da ćete smanjiti cijenu automobila za do 20% od oglašene cijene”, kažu stručnjaci za podatke o automobilima iz carVerticala te savjetuju kako komunicirati s prodavačima i ovladati procesom pregovaranja.
Svaki model ima specifične slabosti koje biste trebali znati unaprijed. Pročitajte online recenzije o automobilu koji želite kupiti da biste razumjeli njegove potencijalne probleme i slabosti. Ako ste stvarno zainteresirani za neki konkretan automobil, nemojte to otkriti prodavaču, kako si ne biste otežali pregovaranje.
Prodavač uvijek zna više o vozilu nego kupac. Ova neravnoteža daje im prednost u pregovorima, osim ako niste spremni kopati dublje u prošlost automobila. Provjera povijesti vozila na internetu može vam pružiti podatke o prevarama s kilometražom, oštećenjima, promjenama naziva, održavanju i druge korisne informacije.
“Pronađe li kupac neke loše povijesne podatke ili dokaze o nesreći, to mu može olakšati pregovore. Provjera povijesti rabljenog automobila važan je korak, a nedostatak istog može dovesti do preplaćivanja vozila u lošem stanju”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Čak 15,2% svih automobila provjerenih na carVerticalu imalo je vraćenu kilometražu, dok je više od polovice (52,3%) imalo ranije zapise o oštećenjima. To dokazuje da su šanse za kupovinu automobila s promijenjenim brojačem kilometara ili jeftinim popravcima relativno velike. Mnogo je lakše pregovarati s privatnim prodavačima nego s autokućama. Budući da ugledne tvrtke za trgovanje automobilima pregledavaju automobile prije prodaje, oni znaju koliko određeni model košta i mogu odbiti značajno smanjiti cijenu. Međutim, to ne znači da s njima ne možete pregovarati.
“Ako se vozilo prodaje po razumnoj cijeni, dobivanje niže cijene može biti gotovo nemoguće. Međutim, ovisno o stanju automobila i početnoj cijeni, troškovi se mogu smanjiti i do 20%”, objašnjava Buzelis i upozorava:
“Čak i ako prodavač pristane sniziti cijenu, neki automobili jednostavno ne vrijede toliko. Kupci bi trebali razmišljati dugoročno i procijeniti potencijalne troškove održavanja, kao i vrijednost vozila za nekoliko godina. Nitko ne želi kupiti rupu bez dna i jednog dana imati problema s prodajom”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu